Tokaluokkalaisen alipainoisuus,mistä apua ja neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Pituus ja paino?

128cm ja 22kg.

onko laiha? ei mielestäni mitenkään laiha.

On laiha.

Nimimerkille Jaa: ei se ole sulta pois, jos jollain on laiha lapsi, jonka laihtumisesta äiti on huolissaan! Eikä tuosta enää paljon laihempi voi olla ilman että alettais kontrolloimaan!

Minun lapsi on 110 cm ja painaa noin 15 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Pituus ja paino?

128cm ja 22kg.

Mä olin muistaakseni 19-kiloinen ekaluokan ekassa terveystarkastuksessa, eikä kukaan koskaan kiinnittänyt siihen mtn huomiota.

No meillä kans on laihat lapset, muttakun nykyään nuo lapsetkin tahtoo olla sellasia mahakkaita, ei 70 luvulla sellasia mahoja kellään ollut mitä nykyään on järjestään lapsilla, näitä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jotka luultavasti syövät normaalisti voita ja kunnon maitoa, eikä rasvattomia litkuja.

lasten keskipainohan on noussut valtavasti. Joku jota nykyisin tarkkaillan olisi ollut ihan normaali lapsi 70-luvulla. Nykyään suurin osa on lihavia lapsia, jos vertaa 70-lukuun.

En taidakaan laittaa kuvaa kun tuli sellainen olo että joku kuitenkin nauraa että onpa pullea lapsi ja vähättelee ongelmaa. Kiitos kuitenkin kaikille vastaajille.

Ihan fiksu päätös. :) Mutta itse asiaan.. Terkkarin ammattitaito saattaa tässä asiassa olla todella vähäinen, itse ottaisin mielumminkin yhteyttä kunnolliseen ravintoterapeuttiin. Senkin kanssa puisin tätä asiaa ehdottomasti niin ettei lapsi kuule. Sitä hän viimeiseksi tarvitsee.

Uskon, että huoli on. Ja tää palsta on tällainen. Laitat tänne mitä vaan niin aina jonkun pitää pistää "paremmaksi". Suosittelen ottamaan yhteyttä kouluterveydenhoitajaan ja kysymään mihin ottaa yhteyttä jatkotoimenpiteitä ajatellen. :)

En taidakaan laittaa kuvaa kun tuli sellainen olo että joku kuitenkin nauraa että onpa pullea lapsi ja vähättelee ongelmaa. Kiitos kuitenkin kaikille vastaajille.

eikö kuva näytä yhtä laihalta? No kuvissahan aina on vähän paksumpi kuin oikeasti on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pituus ja paino?

128cm ja 22kg.

Mä olin muistaakseni 19-kiloinen ekaluokan ekassa terveystarkastuksessa, eikä kukaan koskaan kiinnittänyt siihen mtn huomiota.

No meillä kans on laihat lapset, muttakun nykyään nuo lapsetkin tahtoo olla sellasia mahakkaita, ei 70 luvulla sellasia mahoja kellään ollut mitä nykyään on järjestään lapsilla, näitä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jotka luultavasti syövät normaalisti voita ja kunnon maitoa, eikä rasvattomia litkuja.

lasten keskipainohan on noussut valtavasti. Joku jota nykyisin tarkkaillan olisi ollut ihan normaali lapsi 70-luvulla. Nykyään suurin osa on lihavia lapsia, jos vertaa 70-lukuun.

Jep, meidänkin lapset tuolla uimassa on melkoisia ruippanoita, painavat suunnilleen saman mitä minä itse olen aikoinani painanut pituuteen nähden.

eikö kuva näytä yhtä laihalta? No kuvissahan aina on vähän paksumpi kuin oikeasti on.

Pakko vain todeta että onpa jollakin paha olla joulun jälkeen. Ehkä maailma kuitenkin hymyilee sinullekin vielä :)

Ihan fiksu päätös. :) Mutta itse asiaan.. Terkkarin ammattitaito saattaa tässä asiassa olla todella vähäinen, itse ottaisin mielumminkin yhteyttä kunnolliseen ravintoterapeuttiin. Senkin kanssa puisin tätä asiaa ehdottomasti niin ettei lapsi kuule. Sitä hän viimeiseksi tarvitsee.

Meillä ollaan tarkkailussa ja ensin tarvittiin lääkäriltä lähete keskussairaalaan ja siellä tutkittiin ettei ole mistään sairaudesta kyse ja sieltä sitten sai lähetteen ravitsemusterapeutille.

Kauheeta kun joka asia pitää vääntää ja kääntää ja vittuilla aloittajalle.

Älä ap välitä. Mulla myös tokaluokkalainen tyttö 127cm ja 19 kiloa. On minun ja muidenkin mielestä todella laiha. Olen myös huolissani. Älkää hyvät palstailijat aina vähätelkö toisten asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja leki:

Älä ap välitä. Mulla myös tokaluokkalainen tyttö 127cm ja 19 kiloa. On minun ja muidenkin mielestä todella laiha. Olen myös huolissani. Älkää hyvät palstailijat aina vähätelkö toisten asioita.

kyllä ne tyttölapset oikeasti murrosiäss pyöristyvät. tokaluokkalaisen kuuluu olla laiha bambi. niin ne olivat ennen kaikki. siroja. nyt on vaan isoja mahoja ja läskiä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja leki:

kyllä ne tyttölapset oikeasti murrosiäss pyöristyvät. tokaluokkalaisen kuuluu olla laiha bambi. niin ne olivat ennen kaikki. siroja. nyt on vaan isoja mahoja ja läskiä.

No niin juuri. Sit äidit alkaa vouhkaamaan ja syöttämään öljyä.

Yhteistyössä