Tokaluokkalainen asettaa itselleen hirveät vaatimukset :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Tuli koulusta kotiin vähän myrtsinä, lykkäs matikankokeen pöydälle ja sanoi että se meni huonosti. Kun saa 26,5 pistettä kolmestakymmenestä mahdollisesta niin se ei ole mun mielestä huonosti, mutta kun vain täydet pisteet kelpais hälle itselleen.

Lapsiparka mitä stressiä aiheuttaa itselleen! :/

Muita samanlaisia täydellisyyteen pyrkiviä?

Meidän futaaja itkee kotona jos ei ole onnistunut tekemään maaleja peleissä. Tai jos tulee häviö. Olen joskus vähän neuvoton mutta yritän lohduttaa ja sanoa että jos parhaasi teit niin sen pitää riittää. Kaikki muut meidän perheessä ovat boheemeja mutta tämä kuopuslainen niin pedantti ja vaativa itselleen... Huokaus.

Meillä ihan samanlaista. Kauhea todistuksen odotus ja sit vertaillaan onko kaikki raksit parhaissa ruuduissa ja mikä on erilailla kuin viimeksi. Mä yritän toppuutella, että ei se ole niin vakavaa.

Meillä kakkosluokkalainen tyttö samanlainen. Eilen juuri puheli että en saa matikankokeesta ainakaan 30 pistettä kun ei osannut jotain tehtävää. Tuntuu tekevän hitaasti kokeet yms. tehtävät kun pitää miettiä että tuleeko varmasti oikein. Osaa kyllä, mutta tosiaan turhantarkka. Mutta ei oikein viittis kannustaa hutiloitiinkaan?

Lapsissa en ole onneksi vielä huomannut tuota.
Mun olis kanssa vaikeeta olla ilonen 26,5 pisteestä jos tietäisin että olisin voinut saada 30. Vaikka hyvät pisteethän ne on, mutta, mutta kun olis voinu saada paremmankin. Ymmärrän lastasi, vaikka se onkin niin turhaa ajatella näin.

Yhteistyössä