Toivottavasti seuraava lapsi on poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Esikoinen on tyttö ja toista lasta odotellessa neuvolaterkka sanoi, että toivottavasti seuraava on poika(mies kylläkin toivoi tyttöä). Eilen taas neuvolassa, neuvolaterkka sanoi, kun teille joskus tulee 3. lapsi niin toivottavasti sitten syntyy se poika. Siis mitä ihmettä, onko meidän elämä pilalla, jos ei koskaan saada sitä poikaa :laugh:

vanha juttu. onko tää totta vai keksitkö tän ,kun on tylsää tms ?

^tollaset fiilikset tulee mieleen, kun luen täntyyppisiä juttuja.sorry :xmas:
en, meillä on hieman erikoinen neuvolaterkka. Kun on kahteen otteeseen jo sanonut, että toivottavasti seuraava on poika, niin kyllä pistää miettimään, että onko se elämä nyt pilalla, jos pelkkiä tyttöjä saadaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26425324:
en, meillä on hieman erikoinen neuvolaterkka. Kun on kahteen otteeseen jo sanonut, että toivottavasti seuraava on poi, niin kyllä pistää miettimään, että onko se elämä nyt pilalla, jos pelkkiä tyttöjä saadaan :D

on! mulla on 4 tyttöä eikä taida edes terapia auttaa tähän pettymykseen. :snotty:

Rehellisesti sanottuna mä en ymmärrä ihmisiä jotka tekemällä yrittävät lasta saadakseen jompaa kumpaa tiettyä sukupuolta. Paitsi jos on kyse jostain periytyvästä sairaudesta mikä periytyy vaan jommallekummalle sukupuolelle.
Jos haluaa lapsia niin eikös se kuuluisi olla tärkeintä että sen lapsen saa elävänä syliinsä..?

Rehellisesti sanottuna mä en ymmärrä ihmisiä jotka tekemällä yrittävät lasta saadakseen jompaa kumpaa tiettyä sukupuolta. Paitsi jos on kyse jostain periytyvästä sairaudesta mikä periytyy vaan jommallekummalle sukupuolelle.
Jos haluaa lapsia niin eikös se kuuluisi olla tärkeintä että sen lapsen saa elävänä syliinsä..?

no mun mielestä se on aika itsestäänselvyys että haluaa elävän ja mieluiten terveen lapsen. SILTI mun mielestä saa toivoa muutakin, esim. sukupuoli, silmienväri, suorat hampaat jne. :saint: sitten on eriasia jos aletaan tehtaamaan tiettyä lasta kuten jenkeissä keinohedelmöityksillä tai abortoidaan tiettyä sukupuolta. siihen me ei lähetä ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: chef
Joo, pilalla ollaan.. Minulla on kaks tyttöö ja kerran olin esikoisen kanssa kaupassa, niin siellä vanhempi tuumasi että "Kai teiltä poika löytyy?" Mie että eipä löydy että sisko odottaa kotosalla, tämä siihen tokas että "On sentäs toinen!" :)

Kun odotin kolmatta, 99% lähipiiristäni toivoi avoimesti poikaa. Sikäli melko värikästä, kun mä toivoin avoimesti kolmatta tyttöä.

Jäi vähän hassut fiilikset...ei mun tulis niin pieneen mieleenikään toivoa läheiselleni poikaa, jos hän itse tosissaan toivoo tyttöä. Ja tämä mun tyttötoiveeni oli aivan varmasti ihan kaikkien tiedossa, sillä niin kovasti sitä tyttöä tosissaan toivoin.

[QUOTE="Äiti-75";26425359]Joo, pilalla ollaan.. Minulla on kaks tyttöö ja kerran olin esikoisen kanssa kaupassa, niin siellä vanhempi tuumasi että "Kai teiltä poika löytyy?" Mie että eipä löydy että sisko odottaa kotosalla, tämä siihen tokas että "On sentäs toinen!" :)[/QUOTE]

Siis vanhempi nainen, unohtui toi nainen. ;)

niin, joillekkin ei vaan tule mieleen, että toisille on yks hailee mitä sukupuolta ne lapset on. Toiset taas toivoo pelkkiä tyttöjä ja toiset pelkkiä poikia. Muistan ikuisesti neuvolatädin pettyneen ilmeen, kun kerroin, että meille tulee toinen tyttö... minä en ollut pettynyt, olin hyvin onnellinen, koska miehen kanssa toivoimme toista tyttöä

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26425353:
no mun mielestä se on aika itsestäänselvyys että haluaa elävän ja mieluiten terveen lapsen. SILTI mun mielestä saa toivoa muutakin, esim. sukupuoli, silmienväri, suorat hampaat jne. :saint: sitten on eriasia jos aletaan tehtaamaan tiettyä lasta kuten jenkeissä keinohedelmöityksillä tai abortoidaan tiettyä sukupuolta. siihen me ei lähetä ollenkaan.

Niin.. Kai sitä toivoa saa. Mä en vaan ymmärrä sitä. Kun on yhden lapsen joskus menettänyt ja kuolleena synnyttänyt niin se on yks hailee onko silmät vihreät vai siniset ja hiukset tummat vai vaaleat, onko vauva tyttö vai poika.. kunhan vain elävä. Ei sitä elävänä syntynyttä lasta enää kovin itsestään selvyytenä pidä.

Niin.. Kai sitä toivoa saa. Mä en vaan ymmärrä sitä. Kun on yhden lapsen joskus menettänyt ja kuolleena synnyttänyt niin se on yks hailee onko silmät vihreät vai siniset ja hiukset tummat vai vaaleat, onko vauva tyttö vai poika.. kunhan vain elävä. Ei sitä elävänä syntynyttä lasta enää kovin itsestään selvyytenä pidä.

Tämäkään ei mene kaikkien kohdalla näin. Tuttavani menetti esikoislapsensa vain muutaman päivän ikäisenä ja kyllä hänellä on seuraavien lasten kohdalla ollut sukupuolitoiveita.

ei tietenkään ole mutta toivo siitä on. ainakin mulle. ymmärrän tottakai sun tunteita. on varmaan herkkä asia sulle. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26425480:
ei tietenkään ole mutta toivo siitä on. ainakin mulle. ymmärrän tottakai sun tunteita. on varmaan herkkä asia sulle. :hug:

Jep, en varmaan ole käsitellyt menetystäni kunnolla vieläkään. Reagoin näihin tän tyyppisiin keskusteluihin aina vähän turhan tunteella joten pahoitteluni siitä.

Ja joo, kyllä munkin eräs tuttu oli avoimen pettynyt kuullessaan odottavansa kaksosPOIKIA, menetettyään tyttärensä vajaan vuoden ikäisenä. Mutta toki pojat ovat hänelle silti kaikki kaikessa. Kukin taaplaa tavallaan.

Kyllähän ne pojatkin aikanaan (ehkä) tuo niitä tyttöjäkin perheeseen ;)

ainakin vanhempien ihmisten mielessä on tärkeää se että talosta löytyy molempia.

Aikanaan olin parturissa ja siinä tuli juteltua kaikenlaista, siinä vaiheessa kun sanoin että kaksi lasta tyttö ja poika niin parturi tokasi että sittenhän perhe on koossa kun molempia löytyy.. no ei ollut, tuli vielä kaksi, tyttö ja poika.

Minusta on eri asia, mitä ihminen itse toivoo tai on toivomatta, mutta julkisessa toimessa oleva ammattilainen ei saa ilmaista asiakkailleen / potilailleen henkilökohtaisia toiveitaan tai mielipiteitään oikeasta sukupuolesta.

Mulle on moni tokassut, että "teillähän onkin sitten perhe kasassa, ei tarvi enempää tehdä lapsia!", sen takia, et löytyy poika ja tyttö. Öh? Joo, kyllä meidän lapsiluku on täys, muttei todellakaan sukupuolten takia, .. vaan ihan siksi, että kaksi lasta riittää meille :-) Olis ne tyttöjä tahi poikia.

minulle taas työkaveri sanoi kun kolmatta odotin, että toivottavasti et saa poikaa kun pojilla ei tee mitään :( odotin poikaa ( tosin hän ei sitä tiennyt ) suutuin ihan tosissani. Meille oli aivan sama kumpi tulee, isommat poika ja tyttö.

Oli sanonut tämän saman toiselle työkaverilleni joka odotti myös vauvaa. Hänkin loukkaantui ihan valtavasti!

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26425309:
Esikoinen on tyttö ja toista lasta odotellessa neuvolaterkka sanoi, että toivottavasti seuraava on poika(mies kylläkin toivoi tyttöä). Eilen taas neuvolassa, neuvolaterkka sanoi, kun teille joskus tulee 3. lapsi niin toivottavasti sitten syntyy se poika. Siis mitä ihmettä, onko meidän elämä pilalla, jos ei koskaan saada sitä poikaa :laugh:

No eikai se sitä sulle sanonu, sun miestähän sen pitäs opastaa et tarkemmin ruikkii niitä siemeniä? ;)

Yhteistyössä