Toivottavasti saan apua vuokraan sossusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oona"

Vieras
Asun siis yksin ja olen vielä tämän kuun opintotuella. Lapsi muutti pois ja sen takia en saa asumistukea kuten aiemmin, ei ole lapsilisiä eikä elatusmaksuja.

Tarvitsisin tuen ainoastaan yhteen kuukauteen vaikka asunto onkin liian iso ja kallis yhdelle. Ensi kuussa olen sitten työtön tai töissä. Jos olen työtön, niin saisin sen verran rahaa ettei toimeentulotukeen ole oikeutta ja saan vuokran maksettua.

En haluaisi menettää asuntoa yhden kuukauden takia! Lapsi kuitenkin on täällä paljon joten tilaa pitää silti olla. Pyysin sossun virkailijaa ottamaan huomioon tuon, että kyse ainoastaan yhdestä kuukaudesta. Hän ei kuitenkaan voinut asiaa yksin päättää vaan sanoi puhuvansa kollegansa kanssa.

[QUOTE="nallukka";25814323]Mitä palsta tehdä asian eteen? ei yhtään mitään.[/QUOTE]

Väitinkö, että teidän pitää tehdä jotakin? Mä nyt vain halusin purkaa asiaa johonkin!

Ilmoittaa vuokranantajalle tilanteesi ja koita sopia, että maksaisit tän rästivuokran pikkuhiljan erissä? Jos muuten on tilanne sellainen, että normaalisti vuokranmaksuista selviät :)
Toki, riippuu hiukan vuokranantajasta: yksityisen kanssa järjestely saattaa olla hiukan hankala (joksenkaan ei mahdoton),muuta kaupunkin/vvo/sato jne luulisi asian onnistuvan.

[QUOTE="mie";25814478]Ilmoittaa vuokranantajalle tilanteesi ja koita sopia, että maksaisit tän rästivuokran pikkuhiljan erissä? Jos muuten on tilanne sellainen, että normaalisti vuokranmaksuista selviät :)
Toki, riippuu hiukan vuokranantajasta: yksityisen kanssa järjestely saattaa olla hiukan hankala (joksenkaan ei mahdoton),muuta kaupunkin/vvo/sato jne luulisi asian onnistuvan.[/QUOTE]

No tuota erissä maksamista on pakko koittaa jos ei sossusta apua tule. Mulla on tilillä 150€ ja vuokraa olisi maksettavana vielä 180€. :/ Ruokaa pitäisi ostaa myös.

Vuokranantaja on kaupunki ja ainakin aiemmin on saanut sovittua maksueriä. Eräpäivä ei onneksi ole vielä useaan päivään niin ehtii saada sossusta päätöksen ja tietää toimia sen mukaan.

Vaikka et nosta opintolainaa, sossu laskee sen kuitenkin tuloihisi. Eli menetät tuossa sen 300€.

Ei ole laskenut tuloiksi kun en sitä kerran saa luottohäiriön takia. Vähentävät jonkun prosenttimäärän kyllä toimeentulotuesta tuon takia.

Sain kuitenkin apua sossusta tämän kuun vuokraan ja saan vielä vähän käteistäkin. Helpotti oloa ja jatkossa tilanne onkin paremmin ja tuskin sossun apua tarvitsen. :)

[QUOTE="a p";25822290]Ei ole laskenut tuloiksi kun en sitä kerran saa luottohäiriön takia. Vähentävät jonkun prosenttimäärän kyllä toimeentulotuesta tuon takia.

Sain kuitenkin apua sossusta tämän kuun vuokraan ja saan vielä vähän käteistäkin. Helpotti oloa ja jatkossa tilanne onkin paremmin ja tuskin sossun apua tarvitsen. :)[/QUOTE]

Hienoa! Mäkin odotan päätöstä koska hain tukea pesukoneeseen. Tänään soitettiin ja kyseltiin lisätietoja joten ainakin toivoa on!

Yhteistyössä