" Toivottavasti kukaan ei sianlihaa enää ainakaan lapsillensa syötä. "

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niin?

Vieras
Ylläoleva lainaus eräästä toisesta ketjusta, mutta asiaa ei perusteltu (yllättävää..) mitenkään. Mä haluan siis tietää, miksi ihmeessä kukaan ei saa enää ainakaan lapsilleen syöttää sianlihaa?

Jotain on jäänyt kuulematta ilmeisesti..

Toivottavasti ne veget pesevät ja valmistavat ruokansa huolella ettei mitään bakteerimyrkytyksiä aiheuta lapsilleen. Possu on kunnon suomalaista ruokaa tai miksei kiinalaistakin. Suosittua ympäri maapallon paitsi joissain lähi-idän mellakkamaissa.

Voihan sianlihaa syödä, mutta kannattaa valita jotain luomusikaa, sitäkin kyllä saa kaupoista. Enemmänkin sitä mieltä että jättäkää ne marinoidut lihat vähemmälle. Ja sikaakin niin kuin muitakin lihoja kannaatta syödä kohtuudella, ei joka leivän ja joka aterian aikana.

[QUOTE="vieras";22244455]sianliha on epäterveellistä, rasvaista. Syötän mielummin perheelleni rasvattomampaa vaihtoehtoa, naudanlihaa.[/QUOTE]

Aaa, okei. Sä siis oot sitä mieltä, että kevyttuotteet on terveellisempiä kuin täysrasvaiset ja että kasvirasva on terveellisempää kuin eläinrasva?

Mä muistelen, että olet mitä syöt- ohjelmassa se Anette Palssa (?) sano joskus, että nykyään sianlihankin on niin vähärasvaista, että sitä voi huoletta syödä...

Oiskohan toi niistä antibiooteista, mitä niille sioille syötetään? Joku nero on taas katsonut jonkun dokumentin... Tosin kanoillekkin syötetään antibiootteja rehun joukossa ja taitaapa niitä lehmillekkin mennä... Että se siitä.. Ainoa ero taitaa olla lihan rasvaisuudessa, mutta tuskinpa lapset sitä lihaa kilokaupalla muutenkaan päivässä syövät.. Eiköhän kunnon kotiruoka ole suht terveellistä huolimatta mitä lihaa siinä on. Verrataan esim. eineksiin ja hampurilaisketjujen ruokiin..Ainakin lisäaineita on vähemmän :)

Minä vältän sianlihaa siksi, että en hyväksy sen tuotanto-olosuhteita. Ja siksi, että siitä tulee huono olo.

Näistä huolimatta en siitä kieltäydy totaalisesti.

ei ne geenit siirry siitä rehusta sikaan nykytutkimusten valossa.

"Lihateollisuus vetäytyy kätevästi Suomen ja EU:n lainsäädännön taakse, koska geenimuunneltu organismi ei siirry rehusta tuotteisiin kuten lihaan, maitoon tai kananmuniin. Sen vuoksi tuotteisiin ei lainsäädännön perusteella tarvitse liittää gmo-merkintää.

Tutkijoiden lähes yhteistä näkemystä ei tarvitse epäillä, mutta kuluttajalle kysymys on enemmän eettisestä hyväksyttävyydestä kuin mistään muusta"

mutta kyllä silti itellekin tulee hyvä mieli ku ostaa sitä ei geenirehua syönyttä possua =)

Minä ja tyttäreni emme syö sianlihaa ollenkaan. Muut perheestäni syö. Meillä on sianlihalle omat tekovälineet ja ruokailuvälineet.
Tyttöni kanssa syömme nautaa, kanaa, hirveä, poroa, kaurista yms.

Ostatko kaupan niitä pakaste hirviä tai poroja? Mun tekis mieli joskus ostaa niitä, mutten uskalla kun ei tiedä onks ne hyviä? Enkä kyllä tiedä miten niitä valmistetaan.

No kyllähän niitä antibiootteja on kananrehussakin(eli siis kanoissakin).Että höpö höpö.Ja sit tuo naudan lihan tuotanto jättää TOOOSI ison hiilijalanjäljen.Sen tähden meillä syödään mielummin sikaa kun nautaa.

Ostatko kaupan niitä pakaste hirviä tai poroja? Mun tekis mieli joskus ostaa niitä, mutten uskalla kun ei tiedä onks ne hyviä? Enkä kyllä tiedä miten niitä valmistetaan.

Todella harvoin, poroa ostan hallista, hirvi tulee tutulta. erikoisimmat lihat ostan kyllä kaupasta tilaamalla.

Naudanlihantuotantohan on epäeettistä!! Kuluttaa luonnonvaroja enemmän kuin mikään muu ruuantuotanto!

Niinkuin kaiken muunkin lihantuotanto tämän hetken suomessa, ku suomalaisten läsäpyllyjen pitäs nyt tajuta ettei sitä lihaa voi syödä joka päivä ja kaikkien ruokien kanssa vaan kaikille niin lapsille, kuin aikuisille, kuin luonnon kannalta olisi hyvä syödä niitä kasviksia ja pitää vaikka se yks kasvispäivä viikossa ja sopia perheen kanssa vaikka että vain iltapala tai aamupala leivälle saa makkaraa ja kesällä opetella grillaan vaikka sieniä tai jotain.

[QUOTE="vieras";22244455]sianliha on epäterveellistä, rasvaista. Syötän mielummin perheelleni rasvattomampaa vaihtoehtoa, naudanlihaa.[/QUOTE]

Ja naudanlihako on terveellistä? :D

Huh mitä kuvitelmia ihmisillä...

Yhteistyössä