Toivoton rahatilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä

Vieras
Eli mitä muut tekisitte tilanteessani. Aikaisempien hölmöilyjen v uoksi olen nyt sitten ulosotossa. Ja ulosoton jälkeen jäävillä rahoilla saan vuokran, opintolainan ja puhelinlaskun mKsettua. Matkalippuun ei enää riitä rahat. Ja maksamattomia tarkastusmaksuja on jo useita. On minulle kyllä väitetty, että tilanteessani voisin saada toimeentulotukea esim työmatkakuluihi'n, mutta e uskkalla laskea sen varaaan. Meinaan entä jos ostan kuukausilipum ja saankin kielteisen päätöksen, niin sitten minulla on rahaa 0 euroa ruokaan.

[QUOTE="vieras";25881354]Kävelet kunnes olet päässyt käymään siellä sossussa.[/QUOTE]

Jaa Riihimäestä Helsinkiin vai ? ajattelin kuitenkin säilyttää työpaikkani, että saisin ne velat edes joskus maksettua.

[QUOTE="äiti";25881351]En tiedä mä en hölmöile raha-asioiden kanssa en edes aikanaan nuorena. Elän sen mukaan mihin on varaa.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta. Hienoa, että voin saada muut tuntemaan olevansa niin paljon parempia ja erinomaisempia ihmisiä

Jos puhut totta, niin asuntosi on liian kallis tai maksat liian suurta erää opintolainaa takaisin. Oletko hakenut KELAlta tukea opintolainan korkoihin? Jos et niin hae nyt.

Muutat halvempaan kämppään, budjetoit puhelinlaskuun kympin kuussa ja tarvittaessa pienennät opintolainan maksuerää. Eihän tuossa tilanteessa voi muuta kuin radikaalisti leikata menoja. Sinulle jää palkasta riittävästi elämiseen, mutta se raha pitää osata käyttää oikein. Ulosottovuodet ovat tavallaan hyvä tapa harjoitella sitä rahankäyttöä.

Yhteistyössä