toivon toisestakin lapsesta tyttöä -muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haaveilija

Vieras
Onko muita jotka toivovat vahvasti toista sukupuolta toisesta lapsestaan? Itselläni esikoinen on tyttö (toivoin tyttöä) ja nyt toisestakin toivoisin tyttöä. Sukupuolen saamme selville muutaman viikon päästä ja jo etukäteen pelottaa se pettymys, jonka mahdollisesti joudun kohtaamaan jos ultrassa näkyykin poika. Emme ole saaneet lapsiamme kovin helposti (kumpikin raskaus on vaatinut lapsettomuushoitoja) eli tiedän kyllä, että pitäisi olla onnellinen lapsista ylipäätään. Tunteilleen vaan ei voi mitään. Minulla on jotenkin vahva mielikuva siitä, että kaksi tyttöä olisivat toisilleen läheisemmät kuin sisko ja veli. Tämän lisäksi osaan nähdä itseni vain tyttöjen äitinä.

Ihan olisin voinut saman tekstin kirjoittaa muutama viikko sitten, mutta poikahan se tämä tulokas on. :(

Kaipa se on vaan totuttava ajatukseen. Ja tehtävä vielä se toinen tyttö joskus! ;)

Olimme miehen kanssa tehneet "suunnitelman" kolmesta tulevasta lapsestamme, eka poika sitten tyttö ja kolmas olisi poika.
Nyt esikoista odottelemme ja poikahan sieltä on tulossa. :)

Minä toivon toisesta lapsestanikin poikaa. Tuskin osaisin edes pyllyä pestä kun värkitkin niin erilaiset. Sisaruksillani on siis yhteensä 7 poikaa, joita kaikkia olen antaumuksella hoitanut myös!

Mielestäni ihan luonnollisia tunteita. Voisin kuvitella että vaikka sieltä poika tulisikin niin luultavasti tällaisesta pettymyksestä pääsee aika helposti yli. On se poikavauvakin niin ihana =). Taisin toivoa ekasta tyttöä, mutta tuli poika. Poika olikin niin ihana että toivoin toistakin poikaa. Tyttö tuli sillä kertaa. Aivan ihania ovat molemmat ja syntymähetkellä olen ollut kaikkea muuta kuin pettynyt.

Minusta on hyvä että selvität sukupuolen etukäteen. Jos sieltä tulee poika niin voit rauhassa totutella asiaan. Minä pelkäsin miten osaan olla äiti pojalle ja oli hyvä että sain etukäteen valmistautua henkisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija:
Onko muita jotka toivovat vahvasti toista sukupuolta toisesta lapsestaan? Itselläni esikoinen on tyttö (toivoin tyttöä) ja nyt toisestakin toivoisin tyttöä. Sukupuolen saamme selville muutaman viikon päästä ja jo etukäteen pelottaa se pettymys, jonka mahdollisesti joudun kohtaamaan jos ultrassa näkyykin poika. Emme ole saaneet lapsiamme kovin helposti (kumpikin raskaus on vaatinut lapsettomuushoitoja) eli tiedän kyllä, että pitäisi olla onnellinen lapsista ylipäätään. Tunteilleen vaan ei voi mitään. Minulla on jotenkin vahva mielikuva siitä, että kaksi tyttöä olisivat toisilleen läheisemmät kuin sisko ja veli. Tämän lisäksi osaan nähdä itseni vain tyttöjen äitinä.

Olen elämässäni tavannut niin monia tyttöjä, poikia, miehiä ja naisia, että olen huomannut sukupuolen olevan lopulta varsin pieni seikka kaikkien muiden henkilökemioihin vaikuttavien asioiden rinnalla.

Toivottavasti lapsistanne tulee läheiset keskenään, sukupuolesta riippumatta.

Itse toivoin toisestakin tyttöä ja tyttö tuli <3 Olin kuitenkin koko ajan hokenut itselleni, että poika tulee kai vaan siksi että en "pettyis" pahasti.. Itse toivoin sen vuoksi toista tyttöä, kun itselläni oli 2 veljeä ja pienempänä kaipasin tyttö leikkikamua.. mutta on meillä aina olleet todella hyvät välit veljienikin kanssa <3

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan olisin voinut saman tekstin kirjoittaa muutama viikko sitten, mutta poikahan se tämä tulokas on. :(

Kaipa se on vaan totuttava ajatukseen. Ja tehtävä vielä se toinen tyttö joskus! ;)

No annapa kuule vaikka adoptioon tuollainen harmillinen erehdys. Joku voisi sen vaikka huolia. Itse haluan sinisilmäisen vauvan. Jos tulee jotain muuta, en tiedä miten voin jatkaa elämääni.

Olisihan se vanhojen vaatteiden osalta helpompaa. Poika pitää punaisia vaatteita vain tiettyyn ikään saakka ja hylkää ne sitten liian likkamaisina. Ultrassa kuopuksella oli suuri suu ja hänen jalkansa olivat tiukasti yhdessä, joten odotimme tyttöä. Tulikin poika ja minulle se tietty oli erityisen iloinen uutinen. Jokainen mies haluaa poikaa, jolle opettaa metkut ja kepposet.

Minä toivoin tyttöä toisestakin lapsesta ja kun ultrassa todettiin, että poika tulee, niin eka kommenttini oli "ei kai?". Ultraajakin katsoi vähän ihmeissään ja totesi vielä, että tämä sukupuolihan ei sitten muutu enää...:).

Noh...nyt kun tuo poika täyttää kohta vuoden, niin en voisi olla onnellisempi hänestä. Ihana äidin mussukka ja loistava kaveri isosiskolleen, joka siis kaksivuotias. Ja toinen saa olla se rinsessa ja toinen rinssi :). Eipä tule kilpailua...

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:

No annapa kuule vaikka adoptioon tuollainen harmillinen erehdys. Joku voisi sen vaikka huolia. Itse haluan sinisilmäisen vauvan. Jos tulee jotain muuta, en tiedä miten voin jatkaa elämääni.

Joo, kamalaa! Miten voit edes sanoa noin?? En ikinä voisi ajatella noin, että kaipa siihen on totuttava!! :o

No osasinpa kuule odottaa tällaista kommenttia :D

Se nyt vaan on niin, että tyttöä toivoin, ja poikaveikkaukseen petyin. Mutta se ei varmaankaan tarkoita sitä ettenkö rakasta lastani tulevaisuudessa.
Ja sanoihan täällä moni muukin, että poika olisi pettymys?

En antaisi ikinä adoptioon lastani ettei häntä päätyisi kasvattamaan joku yhtä umpimielinen ihminen kuin sinä.

Se nyt vaan on niin, että tyttöä toivoin, ja poikaveikkaukseen petyin. Mutta se ei varmaankaan tarkoita sitä ettenkö rakasta lastani tulevaisuudessa.

En antaisi ikinä adoptioon lastani ettei häntä päätyisi kasvattamaan joku yhtä umpimielinen ihminen kuin sinä.

"varmaankaan" Ehkä siis kuitenkin on mahdollista ettet rakastaisi poikaa? Toivotaan että saat tytön.

Ymmärrän ap sua ihan täysin, meillä on yksi tyttö ja jos saisin valita ottaisin toisenkin tytön. Tosin nyt olen alkanut ajatella myös että olisihan se pojan kasvattaminen ihan uusi kokemus, ja ehkä miehen puolesta toivoisinkin poikaa (vaikka mies on sanonut ettei mitään väliä kumpi tulis). Mutta täytyy kyllä sanoa että oli "helpottunut" kun eka oli tyttö, niin nyt ei ole niin suuria paineita siitä kumpi seuraava on :D

Jaa kukakohan se umpimielinen on? Jos sun on vaikea tottua ajatukseen, että sulle on tulossa poika? Olisin ikionnellinen jos ylipäänsä saisin lapsen.

Minä toivon vain toista lasta, sukupuolella ei mitään väliä.
Näiden keskenmenojen jälkeen olisin ikionnellinen, jos saisin vielä edes yhden raskauden vietyä loppuun.

Meidän esikoinen on tyttö ja kyllä toista odottaessani salaa toivoin tyttöä ja poika tuli (selvisi jo ultrassa). Ja kyllä nyt olen ikionnellinen tästä pojasta :)

Kun toista alettiin pohtia, en ajatellut, että en missään nimessä poikaa halua vaan jostain syystä toivoin tyttöä. Ei poika pettymys ollut ja tosiaan nyt en vaihtaisi. Meidän perheelle parasta oli, että syntyi poika :) Meillä on meille parhaimmat mahdolliset lapset =)

Alkuperäinen kirjoittaja ikävää tekstiä:

"varmaankaan" Ehkä siis kuitenkin on mahdollista ettet rakastaisi poikaa? Toivotaan että saat tytön.

Varmaankaan oli silkka sanamuoto tuossa tekstissä, VARMAANKIN ymmärrät?

Mä en jaksa näitä ihmisiä jotka kritisoi sitä, että toivoo toista sukupuolta. Minä pidän enemmän yleisesti ottaen tytöistä, tyttöjen jutuista ja viihdyn paremmin tyttöjen kanssa. Saan kai toivoa tyttöä ja voin ihan avoimesti sanoa että poika-sukupuoli on pettymys. Totta kai rakastan lastani tulevaisuudessa varmasti yhtä paljon kun jos olisi ollut toista sukupuolta. Ei tässä siitä ole kysymys.

Tytöt ja pojat vaan ON erilaisia, ihan sama mitä sanotaan, kyllä ne valtaosin on.

minulla on 2 tyttöä ja eivät edes pidä toisistaan. henkilökemiat eivät vaan kohtaa vaikka päälläni seisoisin ja yrittäisin tehdä kaikkeni sisarussuhteen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ikävää tekstiä:

Varmaankaan oli silkka sanamuoto tuossa tekstissä, VARMAANKIN ymmärrät?

Mä en jaksa näitä ihmisiä jotka kritisoi sitä, että toivoo toista sukupuolta. Minä pidän enemmän yleisesti ottaen tytöistä, tyttöjen jutuista ja viihdyn paremmin tyttöjen kanssa. Saan kai toivoa tyttöä ja voin ihan avoimesti sanoa että poika-sukupuoli on pettymys. Totta kai rakastan lastani tulevaisuudessa varmasti yhtä paljon kun jos olisi ollut toista sukupuolta. Ei tässä siitä ole kysymys.

Tytöt ja pojat vaan ON erilaisia, ihan sama mitä sanotaan, kyllä ne valtaosin on.

Mä toivon että saat tytön, joka poikkeaa sun käsityksen mukaisesta tyttölapsesta, ja joka ei piittaa sun tyttöjutuista pätkääkään. Se olisi sulle kasvun paikka, sittenpähän huomaisit ettei tyttöjä ja poikia voi luokitella pelkästään sukupuolen perusteella.

Mulla oli ensimmäinen tyttö ja kovasti toivoin toisesta tyttöä myös, lähinnä sen takia että sais käytetty nitä ihania vaatteita vielä kerran. Toisen tytön sainkin. Olin tosi onnellinen ja onnellinen olisin ollu pojastakin varmasti! Mutta tää oli jotenkin kätevää. Nyt vaan harmittaa kun muut on niin pahoillaan meiän puolesta, että voi nyt kun ette saanu sitä poikaa ja voi että tosi tylsää kun on kaks tyttöö.. jaa että taas tyttö... koskas teille se poike tulee.. kyllä teiänkin se poika täytyy tehdä. Nyt en halua enää ollenkaan kolmatta lasta, voin kuvitella miten MUUT pettyy jos taas saadaan prinsessa. Vähän kiukuttaa!

Yhteistyössä