toivon että miehelle sattusi jotain...että "heräisi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
en todellakaan toivo hälle kuolemaa..vaan että "heräisi" tavoistaan.
nytkin menny pe 16 kaljaa..su 10 ja eilen 10 :/ ja samaa rataa jatkunu jo ties mitenkä. hälle ei enää vähempi riitä kuin se 10.

muuten ok mies..laittaa ruokaa..auttaa..tukee yms ihana lapsille mutta toi juominen

ei se lääkäriin mun pyynnöstä mene..sillä diabetes.kolesterolilääkitys ja verenpainelääkitys.
sillon tällön labrassa käy..mutta ei koskaan mitään vikaa ollut ( näin sanoo)
ihmettelen jollei mitään vaikutuksia ole kun kaljaa paljon ja lääkkeitä

Mun äiti sai isäpuolen lopettamaan juomisen kun lähti kävelemään ja sanoi ettei takaisin tule ennrnkuin juominen loppuu.
Mun miehellä oli kausi kun joi päivittäin (ja käyttäytyi agressiivisesti). Sanoin että otan eron jos ei tilanne muutu. Suostui hakemaan apua. Selvisi että taustalla oli työstressin aiheuttama masennus. Sai sairaslomaa ja masennuslääkkeet ja kävi muutaman kerran päihdeterapiassa (tai joku sellainen) ja nykyään juo vain ykkösolutta. Välissä joi vain alkoholitonta.

[QUOTE="vieras";24807874]Mun äiti sai isäpuolen lopettamaan juomisen kun lähti kävelemään ja sanoi ettei takaisin tule ennrnkuin juominen loppuu.
Mun miehellä oli kausi kun joi päivittäin (ja käyttäytyi agressiivisesti). Sanoin että otan eron jos ei tilanne muutu. Suostui hakemaan apua. Selvisi että taustalla oli työstressin aiheuttama masennus. Sai sairaslomaa ja masennuslääkkeet ja kävi muutaman kerran päihdeterapiassa (tai joku sellainen) ja nykyään juo vain ykkösolutta. Välissä joi vain alkoholitonta.[/QUOTE]

Niin ja mun miehellä myös diabetes ja koko tilanne laukesi kun joutui insuliinishokkiin.

Sillehän voisi vaikka sattua sellaista että heität sen ulos. Asunnottomuus on jo aika iso asia saamaan juopon tajuamaan mikä on seuraava askel. Mutta älä sä suotta tätä edes hakitse, enemmänhän se auttaa toivoa jotain ulkopuolista heätystä ja siihen asti rutista täällä päivittäin niistä miehes kaljoista.

Sillehän voisi vaikka sattua sellaista että heität sen ulos. Asunnottomuus on jo aika iso asia saamaan juopon tajuamaan mikä on seuraava askel. Mutta älä sä suotta tätä edes hakitse, enemmänhän se auttaa toivoa jotain ulkopuolista heätystä ja siihen asti rutista täällä päivittäin niistä miehes kaljoista.

suksi kuuseen..ap saa valittaa jos siltä tuntuu.
purkaavathan monet muutkin tuntojaan ja huoliaan täällä.

[QUOTE="teresa";24807966]suksi kuuseen..ap saa valittaa jos siltä tuntuu.
purkaavathan monet muutkin tuntojaan ja huoliaan täällä.[/QUOTE]

Meidän pihalla on vaan vaahteroita eikä noi sukset oikeen tällä kelillä kauheesti pidemmälle luista... Toki saa valittaa, mutta ei ne asiat sillä miksikään muutu. Jos haluaa muutosta, se pitää itse tehdä ja toteuttaa, eikä odotella salamaa kirkkaalta taivaalta. Mun mielestä alkoholistia hyysäävä läheinen on yhtä suuri luuseri kuin se juoppokin varsinkin jos ei mitään ole valmis itse tekemään muuta kuin hakemaan sääliä. Kukaanhan ei pakota alkkiksen kanssa olemaan, ja ois kiva jos mahd. moni tän tajuisi. Ap just eilen kertoi kuinka mies käyttäytyy suuttuessaan (muistitikku), ja että hänellä on kuitenkin lapsia jotka joutuu tuota sekoilua katsomaan. Kenelläkään äidillä ei ole oikeutta pilata lastensa elämää siksi ettei itse tajua lähteä paskasta suhteesta. Jos ei itsestään sen vertaa välitä, niin lapsista pitäisi ainakin välittää että sanoo stopin tuollaiselle touhulle.

[QUOTE="vieras";24807806]lähetä lääkäriin perustarkistukseen (esim vaikka 30 tai 40 vee laaja vuositarkastus) ja otatuta maksakokeet.[/QUOTE]

mun vanhemmat on alkoholisteja, kummallakaan ei ole mitään terveyteen vaikuttavia muita sairauksia, maksakokeet sun muut veriarvot normaalit.. alkon käyttö ei aina näy noista verikokeista.

olen myös lukenut ap:n juttuja..selkeitä hätähuutoja häneltä.
ehkä hän on henkisesti alistettu ettei tajua/ osaa hakea apua? toivoo että tilanne ratkeaisi muuten.

Jos kolmena-iltana viikossa ottaa sen 10-olutta niin ei se vielä ole lähelläkään alkoholistin merkkiä. Isokokoinen mies ei edes humallu 10-oluesta ja kuitenkin jaksaa helpostikkin aamuisin herätä töihin yms.. Mutta jos menee 5-iltana viikosta sen 10+ niin sitten kannattaa alkaa keskustelemaan asiasta, ja tuolloinkin se suora haukkuminen ei auta asiaa vaan pahentaa...

Jos kolmena-iltana viikossa ottaa sen 10-olutta niin ei se vielä ole lähelläkään alkoholistin merkkiä. Isokokoinen mies ei edes humallu 10-oluesta ja kuitenkin jaksaa helpostikkin aamuisin herätä töihin yms.. Mutta jos menee 5-iltana viikosta sen 10+ niin sitten kannattaa alkaa keskustelemaan asiasta, ja tuolloinkin se suora haukkuminen ei auta asiaa vaan pahentaa...

tuo 3 iltaa viikossa ei vakio..saattaa olla useamminkin välillä.
mutta kun pelottaa ne muutkin sairaudet lisäksi tuon määrän kanssa.
ja mies noin 173/100 ( silkkaa läskiä) ei siis bodari

Sanoo mies joka ilmeisesti kanssa kittaa sitä kaljaa aika reipasta tahtia. :D Miksi ihmeessä pitää sitten juoda 10 olutta iltaisin jos se ei kuitenkaan millään tavalla ihmiseen vaikuta, ei tule humalaan eikä tule krapulaa? Mitä hyötyä siitä on sille miehelle? Rahaa palaa kauheet määrät mutta mitään ei saa tilalle, muuta kuin kiukkuisen naisen. Kyllä 30 annosta viikossa on jo alkoholiongelmainen, ja alkoholistiksi se keikahtaa tuosta melko nopeasti. En mä ainakaan kattelis jos mun mies tissuttelis himassa joka ilta, vaikkakin tekis sen vasta kun lapsi on nukkumassa. Mun mielestä on vaan aika luuseria touhua tuollainen.

• Tykkää
Reactions: as if ja miauh

Ai sä oot keksiny oman määrittelys alkoholismille.
Kuule, alkoholisti voi olla, vaikka jois vaan kerran viikossa.

Noiden alkoholismitestien mukaan kahen kaljan juominen on jo alkoholisti, mutta oikeasti alkoholisti on silloin kun itse tai joku läheinen on huolissaan hänen alkoholin käytöstä. Ei kukaan turhaan huolestu !

[QUOTE="minä";24807956]haluaisin vain ravistella miestä,en menettää.
mutta todella kurja katsella kun rakas ei tajua[/QUOTE]

tiedän mitä käyt läpi.Mieheni on alkoholsti,on jo vaikea kirjoittaa tuota sanaa. Hän käy töissä,tekee tehokkaasti rempat,autotrempat,laittaa mökkiä siinä ohella. Meillä on kaksi lasta,toinen aivan pieni.
Hän jaksaa ihmeen hyvin,joka ilta vkolla 6-7 kaljaa,vkonloppuisin kirkkaita ja aina lopputulos hoiperrelleen sänkyyn. Lomat juo,mökillä aina humalassa. Sunnuntaina ottaa hyvissä ajoin pienet kännit ja sit ajoissa nukkumaan yms...

En lähde tähän edes kirjoittamaan mitä vuosien varrella on tapahtnut. Viime vkolla olin itse aivan loppu,itkin koko vkonlopun ja mietin kaikkea mitä on ollut tässä. Sanoin miehelle että olen saamassa hermoromahduksen,huusin että minäkin kärsin,minä kärsin hänen juomisestaan ja olen kärsinyt monta vuotta,miksi en lähde?! tilanne on umpikujassa,enkä itsekkään tiedä mitä tehdä.
Lapset ovat saaneet olla silmät "lapuilla",he ovat onnellisia ja reippaita,meillä on hyvä perhe ja ehkä siksi en ole lähtenyt,mieshän on sairas,joka tarviaa apua.

Itse en ole sellainen ihminen että olisin heti laittamassa hanskat tiskiin,tämä on ihana perhe,jonka puolesta olen taistellut,missä miehen taistelutahto?

Noiden alkoholismitestien mukaan kahen kaljan juominen on jo alkoholisti, mutta oikeasti alkoholisti on silloin kun itse tai joku läheinen on huolissaan hänen alkoholin käytöstä. Ei kukaan turhaan huolestu !

aivan..ja joka viikonloppu mies vannoo että viikolla ei sitten ota..mutta huoh..aina se vaan siihen menee..eilen syynä oli " eihän kaappia voi kasata ilman olutta" ja arvaa vaan kasattiinko mitään kaappia kun ei äijä jaksanutkaan

Laita mies vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle, pääsis ainakin eroon lääkkeistään (kuten oma isäni jolla myös oli 2-tyypin diabetes) Vähentää ilmeisesti myös viinanhimoa.

Niin joo ja aina se herättely ei auta, mun isä sairastui taas kolmannen kerran syöpään. Se herätti häntä monen muun asian suhteen, mutta ei alkoholin käytön. Mun äiti on kanssa alkoholisti, enää hän ei juo paljoa, mutta ennen se oli todella suuri ongelma. Mutta kun olet kerran alkoholisti olet aina. Itse olin teinivuosilla alkoholisti ja minut pelasti huostaanotto ! Mutta äitiäni tai isääni ei pelasta mikään. Siskoni on kanssa alkoholisti ja tarjouksen tullessa ottaa muuttakin. Hänet taas pelasti se kun sai opiskelupaikan, tai kyllä hän juo vielä ja paljon, mutta vähentänyt on huomattavia määriä. Pikkusiskoni joutuu asumaan ihmisen kanssa joka juo hänen läsnäollessaan. Että tiedän kyllä kokemuksen rintaäänellä että aina se herättely ei riitä !

tiedän mitä käyt läpi.Mieheni on alkoholsti,on jo vaikea kirjoittaa tuota sanaa. Hän käy töissä,tekee tehokkaasti rempat,autotrempat,laittaa mökkiä siinä ohella. Meillä on kaksi lasta,toinen aivan pieni.
Hän jaksaa ihmeen hyvin,joka ilta vkolla 6-7 kaljaa,vkonloppuisin kirkkaita ja aina lopputulos hoiperrelleen sänkyyn. Lomat juo,mökillä aina humalassa. Sunnuntaina ottaa hyvissä ajoin pienet kännit ja sit ajoissa nukkumaan yms...

En lähde tähän edes kirjoittamaan mitä vuosien varrella on tapahtnut. Viime vkolla olin itse aivan loppu,itkin koko vkonlopun ja mietin kaikkea mitä on ollut tässä. Sanoin miehelle että olen saamassa hermoromahduksen,huusin että minäkin kärsin,minä kärsin hänen juomisestaan ja olen kärsinyt monta vuotta,miksi en lähde?! tilanne on umpikujassa,enkä itsekkään tiedä mitä tehdä.
Lapset ovat saaneet olla silmät "lapuilla",he ovat onnellisia ja reippaita,meillä on hyvä perhe ja ehkä siksi en ole lähtenyt,mieshän on sairas,joka tarviaa apua.

Itse en ole sellainen ihminen että olisin heti laittamassa hanskat tiskiin,tämä on ihana perhe,jonka puolesta olen taistellut,missä miehen taistelutahto?

edes joku ymmärtää :) sitä vaan koittaa toivoa ja uskoa että kaikki muuttuisi rakkaudesta

[QUOTE="minä";24808142]aivan..ja joka viikonloppu mies vannoo että viikolla ei sitten ota..mutta huoh..aina se vaan siihen menee..eilen syynä oli " eihän kaappia voi kasata ilman olutta" ja arvaa vaan kasattiinko mitään kaappia kun ei äijä jaksanutkaan[/QUOTE]

Tuossa vaiheessa sun pitäisi osata pelastaa itsesi ja lapsesi ! Vaikka mies olisi kuinka ihana niin tuo voi mennä vain pahempaan päin.

Uusimmat

Yhteistyössä