Toivomuksena raskaus, ongelmana bakteerivaginoosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "-E-"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"-E-"

Vieras
Hei,

Olen kärsinyt muutamia vuosia toistuvista emätintulehduksista. Olen saanut oireisiin apua myös maitohappovalmisteilla mutta nyt kun yritämme saada lasta niin olen jättänyt ovuloinnin aikana käyttämättä kyseisiä valmisteita koska tuoteselosteissa lukee niiden vaikeuttavan raskaaksitulemista. Seurauksena saan emätintulehduksen ja alapäähän todella pahan hajun. Bakteerivaginoosi puhkeaa minulla kuukautisten tai seksin jälkeen. Olen käynyt ongelman takia lääkärissä useita kertoja mutta saan vaan aina Flagyl-reseptin eikä ongelma katoa mihinkään. Alkaa usko loppua kesken kun raskautta on yritetty kohta vuosi ja koko ajan saan vain emätintulehduksia jotka tuskin auttavat raskaaksitulemista.

Hei vaan!

Kiitos kysymyksestäsi.

Joskus toistuvat emätintulehdukset saattavat vaikuttaa kohdunsuun limaan siten, että siittiöiden on vaikeampi päästä sen läpi. Mutta yleensä toistuvistakaan tulehduksista ei juurikaan ole haittaa raskaaksi tulemiselle.
Emätintulehduksiin on olemassa varmasti myös muitakin lääkkeitä kuin tuo käyttämäsi, joten saattaisi kannattaa kokeilla jo jotain toista lääkettä. Lisäksi voisi ottaa myös emättimen bakteeriviljelyn, jotta saadaa tietää mikä aiheuttaa tulehdusta ja sitä kautta myös määrätä juuri sopiva lääkitys.

Onnea matkaan!

Yhteistyössä