Toivoisin saavani askarteluvinkkejä

Olen todella huono askartelemaan yhtään mitään. Joulukortit ollaan lasten kanssa tehty yhdessä. Muutenkin kavereiden/ serkkujen synttärikortit lapset tekevät itse. Hamahelmet olivat meillä jossain vaiheessa kiva juttu.

http://haka.iki.fi/askartelu/
sieltä löytyy ohjeita ja myös paljon linkkejä

Kuten jo tossa aikaisemmin joku mainitsi ihanitse.com, mutta sinne kirjautuminen voi kestää ja ilman rekisteröitymistä ei saa mitään auki.
Itse kanssa odottelen sen sivuille pääsyä.

Juurikin tänä viikonloppuna askartelin 3,5 v poikani kanssa. Kirpparilta ostin perjantaina jotain muovailumassaa, ja eilen sitten tehtiin jotain sieniä jne.. Tai minähän oikeestaan muotoilin ne, muttä tänään sitten poikani maalasi vesiväreillä.Metsästä haettiin männynneulasia siilille piikeiksi.. Käpyjä maalattiin kulta/hopea spraylla (joulukuusta varten..) Syksyn lehtiä kerilty ja niitä liimattu paperille.. Mä ite tykkään kauheesti tehä kaikkee käsillä ja tsempata poikaani mukaan tekemään omilla taidoillaan.

Taikataikinasta ollaan tehty vaikka mitä ja niitä sitten maalailtu. Lehtiä maalattu ja kuvioitu kortteja niillä. Silkkipaperista myttyjä ja niitä liimattu kuivioiksi (tää onnistuu tosi pieniltäkin) esim sydän kuvio kortissa ja siihen niitä punaisia myttyjä (isänpäiväksi).
Isoimman kanssa on tehty geelikynttilöitä, niin että hän asettelee koristeet ja minä oon sen kynttilägeelin tehny.
Mosaiikkikuviosta ja levystä tehty pannunalusia, kasvimaalle maalailtu leppäkerttuja ja muita ötököitä kivistä. Rautalangasta ja syksyn lehdistä kranssi tai havuista ja puolukoista.

www.tiimari.fi
www.sinooperi.fi

kaikenlaista tuolta ja muualtakin linkeistä. kirjastosta lainailtu kirjoja.
taikataikina
muovailut
leikkaa-liimaa tehtävät

syksyllä esim. kerätkää luonnosta materiaaleja, kuivattaa, liimailkaa maalailkaa ym...

tehkää papereista rutisteltuja palloja - leikkikää lumisotaa jne.

wc-paperirullasta on moneksi mm. tonttu jouluksi, näin syksyllä syntyy sieni, talvella lumiukko, äitienpäiväksi kukka, ja eläimiäkin niistä saa kivasti tehtyä.
Jos haluat ykstyiskohtasempaa ohjetta niin laita yytä ja yhteystietos niin ilomielin niitä sinulle postitan.
Taikataikina ohjekkin löytyy.

Yhteistyössä