Toivoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henna

Jäsen
26.06.2004
283
0
16
Eli tarina menee näin:

Perjantaina neuvolan lääkäri totesi ultrassa tuulimunan rv 9+3. Nyt tänään menin sairaalalle ja siellä lääkäri paremmilla laitteilla löysi sikiön. Mutta se ei vastannut viikkoja, kokonsa puolesta olisi n. vk 6. Nyt on parin viikon päästä uusi ultra jolloin katsotaan onko sikiö elossa vai mennyt kesken. Nyt haluaisin toivoa... Onko kellään ollut kokemuksia, että siellä kuitenkin eläisi sikiö? Että olisi alkanut vain myöhemmin...? Pää on aivan sekaisin, eka olisi tulossa...
:/

Noin aikaisesta vaiheesta minulla ei ole kokemusta, muuta kuin keskenmennyt. Kerronpa kuitenkin että esikoisen kanssa kävi niin että laskettu aika siirtyi kolme viikkoa eteenpäin. Rv 19+jotakin käytiin ultrassa ja kätilö alkoi kysellä tosi varovaisesti että onkohan kierto ollut kuinka säännöllinen ja sanoi sitten että sikiön koko vastaisi vasta viikkoa 16+jotain. En suuremmin säikähtänyt sillä kiertoni oli ollut 5-8 viikkoa (eikä 4 minkä mukaan la lasketaan). 4 viikkoa myöhemmin ultrattiin uudelleen ja sikiön koko vastasi edelleen sitä kolmea viikkoa vähemmän, eli hedelmöitys oli tapahtunut vain huomattavasti myöhemmin kuin laskuopin mukaan. Terve poika syntyi rv 38+2. Eli toivoa on. :)

Henk.koht. kokemusta ei ole, mutta onhan se mahdollista. 6-viikkoisella ei syke vielä ultrassa näy ollenkaan varmuudella ja 2 viikon päästä sen pitää jo näkyä. Ihmetyttää vain nuo 9+ -viikot sen tuulimunaepäilyn kanssa, mistä päätteli että olisi jo niin pitkällä?

Heips!

Ihan ekaks voimia :hug: epätietoiseen tilanteeseesi. Itse koin lähes tulkoon saman kesällä. Eli mulla ehti olla yhdet menkat imetyksen lopettamisen jälkeen (esikoinen saatiin hoidoilla 3,5vuoden odottamisen jälkeen) ja naps raskaaksi. Tämä raskaus oli todellinen ihme, sillä luomuraskaus mahdollisuuksia meille ei juurikaan annettu sairastamani vaikean endometrioosin vuoksi. Emme millään meinanneet uskoa todeksi, kun kaksi viivaa tuli tikkuun. Mulla kun kierron pituutta ei voitu tietää (ennen ekaa raskautta oli kyllä säännöllinen), niin koko ajan eläteltiin toivoa mahdollisesta myöhäisestä kiinnittymisestä.

Menin ekaan ultraan menkkojen mukaan laskettuna muistaakseni rv:lla 8, mutta sikiö vastasi tuolloin vasta rv. 4-5. Eikun odottelua viikko...ja edelleen sikiö vastasi viikkoja 5-6, mutta sykettä ei näkynyt. Lääkärin mukaan se olisi nähtävissä rv:lla 5+9. No, sitpä odoteltiinkin kaksi viikkoa...ne oli tosi pitkiä. Mutta...ei niin ei...eikun sairaalalle tarkempaan ultraan. Tuolloin menkkojen mukaan jo rv 11+4...sikiön kasvu oli pysähtynyt rv:lle 6+1. Sydämestäni toivon, että sinulle ei kävisi samalla tavalla, mutta kaikkeen kannattaa varautua. Itselläni vaisto sanoi jo ekan ultran jälkeen, että kaikki ei mene hyvin. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin, joka onnistui hyvin. Kyllähän se suretti :'( , mutta nyt vaan pitää katsella positiivisin mielin tulevaa.

Jaksuja sinne!! Peukut on pystyssä, jotta teillä olisi kaikki hyvin!

Hansu

Yhteistyössä