Toivoa on!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1 v 7 kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1 v 7 kk

Vieras
Moi!

Halusin kirjoittaa tänne, kun olen taustalla seuraillut ketjuja joissa on kauan yritetty perheenlisäystä. Meillä ennestään on kolme vuotias ja toista yritettiin 1 v 7kk. Syksyllä menin yksityiselle gynelle, joka totesi kystan. Se onneksi puhkesi itsestään, eikä leikkausta tarvittu. Kysta oli tullut epäsäännöllisistä kierroista. Kystan puhkemisen jälkeen sain Clomit ja jatkoin Lugejen syöntiä. Ja nyt lauantaina tein ensimmäisestä Clomi-kierrosta positiivisen raskaustestin. Nyt jännittelen, kuinka raskaus etenee. Olen kokenut myöskin kaksi keskenmenoa ennen ensimmäisen lapsen saantia, joten ensimmäiset 12 vkoa otan varovaisesti mieleni kannalta. Ja niille ihmisille, ketkä miettivät hoitoon menoa, niin suosittelen lämpimästi, että menkää heti kun vähänkin sellainen ajatus tulee. Meilläkin voisi olla raskaus jo pidemmälllä, jos olisin heti mennyt yksityiselle hakemaan apua. Ja kaikille teille: Toivottavasti tärppää mahdollisimman pian ja saatte tänne paljon plussia!!!

Upea juttu tuo raskautesi. Onnea!!!! Kerro hieman enemmän siitä mitä kaikkea testattiin, ilmeisesti myös miehen simpat? Ja miten päädyttiin clomien ja lugejen syöntiin.

Kiitos! Meillä ei testattu miehen simppoja. Yrittivät kyllä terv.keskuksessa, että ensimmäiseksi tarvitsee ne testata. Mutta olin sitä mieltä, että minut tarvitsee ensin tarkastaa, koska kiertoni oli todella epäsäännöllinen eikä terolutitkaan sitä säännölistäneet. Joten menin yksityiselle gynelle, joka löysi sen kystan. Luget määräsi sitten kiertoa säännöllistämään, jonka ne sitten tekikin ja kystakin puhkesi itsestään. Clomit sain sitten, että munasolu varmasti kehittyisi ja kehittyikin sitten, ultralla vielä varmistettiin. Gyne oli sitä mieltä, että luget on paremmat kuin terolutit, koska ne ovat luonnollisemmat.

Kiitos vastauksesta. Kyselen tätä, koska mieheni ei haluaisi lähteä hoitoihin ja ennen kaikkea taitaa ajatus simppatestistä kauhistuttaa. Takana on yksi keskenmeno, joten vetoaa siihen, että simpat kyllä toimivat ja niin uskon minäkin. Hän on sitä mieltä, että jos ei luomusti vauvoja tule, jätetään asia. Itse taas olisin valmis esim. hormoonihoitoihin, jos niistä olisi apua. Mutta ymmärrän kyllä, ettei naista aleta hoitamaa, ennen kuin varmistetaan, ettei simpat ovat OK. Kiireeksi tässä pistää, sillä vuosia on kertynyt jo reippaasti.

Älä vielä masennu yhdestä keskenmenosta. Jos teistä tuntuu, että miehessä ei ole vikaa, niin voithan mennä ihan yksityiselle gynelle, joka katsoo , että ovuloit, mitä todennäköisesti teet, jos menkat on säännölliset. Oletko käyttänyt ovulaatiotestejä? Lapsettomuusklinikoilla mun käsittääkseni testataan mieskin aikas alkuvaiheessa, mutta ainakin gyne oli meille oikea valinta. Tosin ensimmäinen meillä lähti ihan normaalisti keskenmenojen jälkeen. Onnea yritykseen!!!

Yhteistyössä