Näkyykö teille jotakin haamua? Täällä dpo12 ja en malttanut olla testaamatta.
Mä näen toisen viivan ihan selkeästiNäkyykö teille jotakin haamua? Täällä dpo12 ja en malttanut olla testaamatta.
Kyllä vähän silmiä hieraisin kun heti alkoi viiva piirtymään. Mieskin jopa sen näki kun menin herättämäänMä näen toisen viivan ihan selkeästi
Onnea
Tänään on -1 ja huomenna 0 eli oletettu ovulaatioNyt pärähti clearbluen ovulaatiotestiin yhtäjaksoisesti näkyvä hymynaama eli LH-huippu on havaittu. Mikä päivä tässä nyt sitten merkitään ovulaatiopäiväksi? Onko se tämä päivä vai huominen? Minut voinee anyway nyt lisätä piinailijoihin, vaikka en osaakaan sanoa mikä dpo-päivä tänään on.
Onneksi osasin tätä hieman ennakoida ovulaatiotestin parin aiemman päivän vilkkuvan hymynaaman ansiosta ja on tullut talleteltua keskiviikkona ja tänään ennen kuin mies lähti töihin. Illalla nimittäin meille on tulossa yövieras ja mies ei ole huomenna kotona kuin vasta illalla ja voi olla silloin aika väsynyt.
Kyllä nyt olisi jo teidän vuoro Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun astiNäkyykö teille jotakin haamua? Täällä dpo12 ja en malttanut olla testaamatta.
Kyllä näkyy, onnea ja viivalle vahvistumista <3 Voisitkohan saada gynene yhteyttä niiden lugejen suhteen? Itse varmaan yrittäisin saada selvitettyä, että pitäisikö niitä nyt jatkaa vai eiKyllä vähän silmiä hieraisin kun heti alkoi viiva piirtymään. Mieskin jopa sen näki kun menin herättämään
Nyt jännäily alkaa sitten ihan kunnolla. Se minua hieman pelottaa, kun käytössä on ollut luget, joita oli ohjeena jatkaa sunnuntai iltaan saakka. Mitäköhän käy kun ne lopetan? ilmeisesti muilla ohjeena on ollut jatkaa eka kolmannes...
No kyllä minunkin mielestä pian voisi olla meidän vuoro. Ei uskalla silti vielä iloita. Tää on yk10 ja aikaansaatu OI:lla. Teidänkin aika saisi olla kyllä pian. Tsemppiä teille, toivottavasti marraskuinen tärppäisi!Kyllä nyt olisi jo teidän vuoro Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti
Miulla ainakin näki, tai siis näki ettei ollu mitään Ja ku kysyin, niin sanoi et kyllä siinä olis näkynyt jos jotain kiinnikkeitä olisi tullut.Mä kyllä suosittelen käymään gynekologilla tai ns. Hedelmällisyyteen erikoistuneella lääkärillä jos kovin huolestuttaa tai on yrittänyt pitkään, vaikka ei lopulta aikoisikaan isompiin hoitoihin alkaa.
Meillä on nyt yk 3 vasta, josta ekassa ei tainnut mennä talletukset kohdilleen kun olikin pitkä kierto, niin varasin silti ajan, jossa katsotaan ultralla munasarjat ja kohtu, siinä taitaa samalla nähdä onko siellä (kp11) tässä kierrossa ovulaatio tapahtumassa.. . Näkeekö sektiokiinnikkeet ultralla?
Verikokeita tuohon ei kuulunut. Ihan sen takia menen jo nyt, koska ollaan 36&41v. Että ei turhaan hukkaa aikaa jos jotain onkin. Tietty spermanäyte olisi myös järkevä, mutta en tässä vaiheessa saa miestä käymään ja vielä tarvitsekaan.
Onnea, selvä viiva! Soitahan gynelle ja kysy mitäs nyt kun plussa tuli!Kyllä vähän silmiä hieraisin kun heti alkoi viiva piirtymään. Mieskin jopa sen näki kun menin herättämään
Nyt jännäily alkaa sitten ihan kunnolla. Se minua hieman pelottaa, kun käytössä on ollut luget, joita oli ohjeena jatkaa sunnuntai iltaan saakka. Mitäköhän käy kun ne lopetan? ilmeisesti muilla ohjeena on ollut jatkaa eka kolmannes...
KiitosNo kyllä minunkin mielestä pian voisi olla meidän vuoro. Ei uskalla silti vielä iloita. Tää on yk10 ja aikaansaatu OI:lla. Teidänkin aika saisi olla kyllä pian. Tsemppiä teille, toivottavasti marraskuinen tärppäisi!
Tää oli eka OI-kierto vasta! Mulla on aika pitkä kierto nyt. Letrot olit käytössä kp 3-7. Ovulaatio oli vasta kp 17. Ultrat oli kp 12 ja kp 14. Ovitrellen pistin kp 16 ja sitten tallettelut -1 ja 0. Luget ollut käytössä dpo3 alkaen. ja nyt siis dpo12.@Paatuska Onnea! Millainen OI-kierto teillä oli tässä tärppikierrossa ja oliko kuinka mones OI?
Meillä on nyt toinen OI-kierto menossa. Mä olen tänään menossa ultraan, jossa katsotaan Letrojen vaste ja ehkä tuikataan irrotuspiikki. Olen ilmoittanut miehelle, että tänään pannaan ennen kun hän lähtee poikien iltaan. Hän lupas odotella sängyssä kun tulen kotiin lääkäristä
Mä palailen tänne nyt kolmannen kerran ja joudun kertomaan aika järkyttävän stoorin.
Sain siis joulukuussa keskenmenon, varhaisen sellaisen. Hyytymiä tuli ja oli kipuja, eli 99% varmasti meni kesken. Tammikuussa plussasin taas. Parin viikon päästä soitin neuvolaan, josta laittoivat lähetteen varhaisultraan, jossa tarkoitus selvittää, että edellinen raskaus meni kesken joulukuussa, ja nyt kyseessä uusi raskaus.
Ultrassa kohtu oli tyhjä ja lääkäri alkoi samantien puhua kohdunulkoisesta, vaikka yritin puhua itse siitä, että raskaus on luultavasti vain tosi alussa. Hcg seuranta aloitettiin ja se nousi 1100->4300. En muista tarkkoja lukuja. Menin toiseen ultraan eri lääkärille. Ultra kesti ehkä 5 sekunttia, todettiin kohtu tyhjäksi. Lääkäri diagnosoi samantien kohdunulkoisen raskauden. Kysyin kahdesti, että onhan ihan täysin varma eikä ole mitään mahdollisuutta, että raskaus on niin alussa ettei vain näy. Lääkärin mukaan ei mahdollista.
Seuraavana päivänä piikitettiin metotreksaatti eli solumyrkky, joka kuivattaa sikiömateriaalin. Tässä vaiheessa huomautan, että sikiötä ei yritetty edes etsiä muualta kuin kohdusta, todettiin vain että tyhjää on.
Metotreksaatti laittoi hcg arvon laskuun. Viikkokontrollissa hcg oli taas noussut, joten lääkäri ilmoitti,että laitetaan uusi piikki. Keskiviikko aamuna valmistauduin lähtemään piikille, kun hoitaja soitti. Lääkäri oli konsultoinut sittenkin tyksiä, ja tyksistä sanottiin, että pitää lähteä leikattavaksi, kun hcg on niin korkea (yli 7000).
Suunnitelmiin siis muutos ja lähdettiin ajamaan tyksiin.
Tyksissä pääsin nopeasti lääkäriin ja en todellakaan voinut valmistautua siihen, että luvassa voi olla vielä huonompia uutisia. Näin kyllä jo ultraajan ilmeestä, että nyt on jotain pielessä.
Kohdusta löydettiin normaali sikiö. Ihan oikeasta paikasta ja ihan oikean kokoisena. Sikiö vastasi viikkoja 7+3, eli sen sydän ja kasvu oli pysähtynyt noin 1-2 viikkoa metotreksaatti piikin jälkeen. Edellisessä ultrassa olen siis ollut noin 5-6+3 viikoilla, kohdu todettu tyhjäksi hätäisessä ultrassa. Sikiö on ollut elossa ja kuollut lähes varmasti metotreksaatti piikin vuoksi.
Tällä hetkellä makaan sängyssä odottamassa kohdun tyhjentymistä. Cytotecit laitettiin aamulla.
En pysty sanoin kuvaamaan sitä fiilistä mikä meillä on viime päivinä ollut. Surua tietysti, mutta viha on hyvin vahvana pinnalla. Lääkäri on meille sanonut, että ei ole minkäänlaista mahdollisuutta että tämä olisi normaali raskaus, ja kohtu on täysin tyhjä. Metotreksaatti hoito piti aloittaa heti, kun muuten riskinä on munatorven repeäminen. Luotto lääkäreihin on tällä hetkellä ihan nolla.
Jos jotain positiivista täytyy kaivaa, niin kahden metotreksaatti piikin jälkeen olisi ollut 3kk varoaika, ettei saa tulla raskaaksi. Nyt sitä ei onneksi ole.
Hirvittävän pahalta tuntuu kun lapuissa lukee diagnoosina keskeytynyt keskenmeno, vaikka todellisuudessa lääkäri on myrkyttänyt sikiön hengiltä ja se on siksi kuolleena vatsassa. Ja nyt tässä vaan odotellaan, että pääsen puskemaan sen myrkytetyn sikiön vessanpönttöön. Ei tätä oikein voi edes uskoa todeksi.
Kiitos <3 tehdään kyllä ilmoitus, ensi viikolla kun jaksetaan keskittyvä asiaan. Täytyy ainakin tutkia asia. On meinaa sen kokoinen virhe, ettei tälläistä saisi päästä tapahtumaan. Pelkään vaan, että systeemi pettää myös näiltä osin, koska pariviikkoista sikiötä tuskin lasketaan eläväksi olennoksi, niin varmaan se että lääkäri tappoi meidän lapsen, on vaan meidän kokemus ja muiden silmissä pieni virhearviointi mutta joka tapauksessa viedään kyllä eteenpäin. Lääkärin sanaan pitäisi voida luottaa.Ihan hirvee tilanne :'( oon niin pahoillani tästä tapahtumasta.
Voiko olla oikeesti näin, ettei ultrattu enää ja aloitetaan heti myrkyt.
Voiko tuosta tehdä jopa hoitovirhe ilmoituksen? Vaikkei se tuo teidän lasta takaisin tuo ja suru ja pettymys on suuri. Tosi paljon voimia tään asian läpi käymiseen. Tsemppihalaus etänä