Toiveissa vauva 2021

@Mansikka3 ja kuka muu sitö alkuraskauden vuotoo seksin jälkeen nyt miettikään.. Raskaudessa verisuonitus kohdussa ja emättimen pohjassa lisääntyy runsaasti ja limakalvot on ohuet, on kaiketi ihan normaalia et tihkuaa verta emättimen puolelta :) en siis ite olis kovin huolissani :) toki voisin olla samassa tilanteessa aivan paniikissa vaikka tän tietää :rolleyes:
 
Onnea @Mansikka3@Neilikka191919 on kyllä lupaava haamu siellä. Tässä testissä mäkin näen selkeästi. Eilisissä testeissäsi en nähnyt ♡

Tervetuloa @eleonoora111 . Hyvä että saatte nyt apuja. Plussatuulia sinulle.

Aamuun herätty sekavin fiiliksin. Eilinen testi mietitytti ja kävin sitä urkkimassa vielä jälkikäteen (vaikka ei kai saisi). Ja edelleen jotain nähtävissä. Pissakin oli haalea parin tunnin pidätyksen iltapisu. Kotona ei ollut testejä enää, joten en testannut nyt aamusta. Kovasti menkkajomottelee ja pistelee häpyluuhun ja sen "alle". Miten tässä nyt töitä tekee.. :p
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Onnea plussanneille! Alkuraskauden vuodot on kyl inhottavia mutta tosiaan verekkyys lisääntyy ja turvotus myös, joten voi vuodella alkuun.

mulla on nyt nännit kipeytynyt, eli ovulaatio on ollu ja menny Jouluna saa siis jo parhaillaan tietää onnistuttiinko. Vähän epäilen, että yritys jatkuu ens vuoden puolelle.

oliko täällä muuten vielä muita 3. (tai yli) lapsen yrittäjiä? Vertaistuki on tarpeen, ekan ja tokan olin varma ja tiesin, että kaks on se meidän luku, mikäli se saadaan. Nyt sit kun toiveissa kolmas, niin yllättäen kauhistuttaa ja pelottaa, miten kädet riittää kolmelle pienelle :oops::LOL:
 
Onnea plussanneille! Alkuraskauden vuodot on kyl inhottavia mutta tosiaan verekkyys lisääntyy ja turvotus myös, joten voi vuodella alkuun.

mulla on nyt nännit kipeytynyt, eli ovulaatio on ollu ja menny Jouluna saa siis jo parhaillaan tietää onnistuttiinko. Vähän epäilen, että yritys jatkuu ens vuoden puolelle.

oliko täällä muuten vielä muita 3. (tai yli) lapsen yrittäjiä? Vertaistuki on tarpeen, ekan ja tokan olin varma ja tiesin, että kaks on se meidän luku, mikäli se saadaan. Nyt sit kun toiveissa kolmas, niin yllättäen kauhistuttaa ja pelottaa, miten kädet riittää kolmelle pienelle
Meillä on 4. lapsi toiveissa, iltatähti. Aiemmat kolme ovat jo kovin isoja, 12, 10 ja 7. Siksi tässä nyt vähän auki, lähdetäänkö mitään apuja enää hakemaan vai ollaanko onnellisia siitä, mitä jo on. Mutta kyllähän se todella isosti surettaa silti, jos tästä haaveesta joutuu luopumaan.

Miten lapsettomuusprosessit lähtevät käyntiin? Onko etsittävä asiaan erikoistunut lääkäri? Mihin otan yhteyttä?
 
Aamupissasta aika samanlainen haamu. Onneksi sentään jotain näkyy ! Kääk!
Keskiviikkona pitäis alkaa menkat. Yritän nyt malttaa olla pari päivää testaamatta. Joskos viiva olis sit vahvistunut.

Tässäkin näkyy väriä! Toivotaan parasta

Minäkin testailin malttamattomana eilen (dpo 10), negahan sieltä tuli. Jospa odottelen vielä kuukautisten alkupäivään ja testaan uudelleen. Jotenkin se dpo8-9 (kiinnittymis?)vuoto sai toiveita ylös, kun sellaista ei aiemmin ole ollut. Tai närästystä. Varmaan parempi suunnata ajatukset seuraavaa kiertoa kohti, tällä viikolla aloitetaan tutkimukset myös lapsettomuuspolilla.:rolleyes:
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa @Neilikka191919!
En tänään viitsinyt tehdä uutta testiä, aamulla menkkajomotusta ja kokeillessa kn alhaalla ja aukinainen, vähän sellainen olo herätessä saakka, että vuoto alkaa kohta. Otin jo purkkiin aamupissatkin, mutta kaadoin sitten ne saman tien pois turhautuessani selkeisiin menkkaoireisiin :D
Äsken vessassa käydessä (luulin jo että vuoto holahti pöksyihin) olikin tullut kirkasta kanamunalimaa! :unsure: Kyllä nyt kaduttaa, etten aamulla tehnytkään testiä :D

Itselleni kerrottiin viime keväänä alkuraskauden aikaan, että seksin aikana/jälkeen tullut pieni verinen vuoto on normaalia, syyksi sanoivat juurikin tuon, että limakalvot ovat turvoksissa ja hauraana.
 
Onnea plussanneille! Alkuraskauden vuodot on kyl inhottavia mutta tosiaan verekkyys lisääntyy ja turvotus myös, joten voi vuodella alkuun.

mulla on nyt nännit kipeytynyt, eli ovulaatio on ollu ja menny Jouluna saa siis jo parhaillaan tietää onnistuttiinko. Vähän epäilen, että yritys jatkuu ens vuoden puolelle.

oliko täällä muuten vielä muita 3. (tai yli) lapsen yrittäjiä? Vertaistuki on tarpeen, ekan ja tokan olin varma ja tiesin, että kaks on se meidän luku, mikäli se saadaan. Nyt sit kun toiveissa kolmas, niin yllättäen kauhistuttaa ja pelottaa, miten kädet riittää kolmelle pienelle
Täällä yritetään kans mun kolmatta, miehelle ois neljäs. :)
Jännittää niin pirusti miks ei oo jo tärpänny, kaks ekaa alkoi niin nopeesti sillon aikanaan...
Mut meillä oikeesti vasta yk4 menossa nyt ja aatonaattona tai jouluaattona vois testailla, jos ei oo menkat alkanu.
Tsemppiä kolmosen yritykseen :love:(y)
 
Jos teillä on miehen kanssa lapsia 2 tai enemmän yhteisiä niin yksityiselle täytyy sitten mennä. Mikäli on vaan 1 yhteinen tai ei yhtään niin sitten otettava yhteys ensin perhesuunnitteluneuvolaan tai normi tk jossa lääkäri tekee perustutkimukset ja mies saa lähetteen sperma-analyysiin. Sen jälkeen saa lähetteen lapsettomuuspolille. Tän vaiheen voi myös yksityisellä käydä tekemässä. Kunnallisessa vaaditaan yleensä 1v yrittämistä ensin, paitsi jos on jotain selkeetä vikaa tai ikä tulee vastaan.
Kiitos vastauksesta! Aivan, eli jos apuja haluaa, on yksityinen ainoa vaihtoehto sitten meille kun lapsia jo on. Ikä alkaa tulla vastaan, joten siksi nopeita liikkeitä tässäkin tehtävä. Mutta nyt vielä sen verta vähän yritystä takana, että jokunen kuukausi kuitenkin odotellaan.

Kivaa viikonalkua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Toive23
Onnea uusille plussille ja haamulaisille ❤

Täällä käyty tarkistus ultrassa ja kuulemma hyvältä näytti.:giggle:(y)
Torstaille on sit inseminaatioaika varattu. Mulla on aina ovulaatio siis tapahtunut mutta varalta pitää kuulemma pregnyl käydä hakemassa jos ovis ei ole vielä torstaina ollu nii varmistetaan oikea aikaisuus. Jännittävää! Toivoisin toisaalta ettei piikkiä tarvis pistää niin sit vois rauhassa olla testihirmuna.:ROFLMAO::ROFLMAO:
Eiks täällä paljon oo ollu siitä et se pregnyl näkyy testeissä haamuina pitkään?
 
Onnea uusille plussille ja haamulaisille

Täällä käyty tarkistus ultrassa ja kuulemma hyvältä näytti.
Torstaille on sit inseminaatioaika varattu. Mulla on aina ovulaatio siis tapahtunut mutta varalta pitää kuulemma pregnyl käydä hakemassa jos ovis ei ole vielä torstaina ollu nii varmistetaan oikea aikaisuus. Jännittävää! Toivoisin toisaalta ettei piikkiä tarvis pistää niin sit vois rauhassa olla testihirmuna.
Eiks täällä paljon oo ollu siitä et se pregnyl näkyy testeissä haamuina pitkään?
Mulla näkyi jopa 11pv pistämisestä pregnyl, mutta monella katoaa jo ennen pv10.
 
Yk 5 lähti just käyntiin.

Oon miettiny:unsure: kun nyt yrityksen aloitettua joka toinen kierto on ollu vähän lyhyempi ja kivuliaampi, joka toinen sitten taas normaali. Mulla ei oo koskaan ennen ollu kuukautiset kivuliaat. Kivut on nyt alkanu n. viikkon päästä arvioidusta ovulaatiosta (en oo tikuttanu).
Mistähän noi muutokset vois johtua? Voiko noi pidemmät kierrot olla ovuloimattomia kiertoa?

Onnea kaikkille plussanneille.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta! Aivan, eli jos apuja haluaa, on yksityinen ainoa vaihtoehto sitten meille kun lapsia jo on. Ikä alkaa tulla vastaan, joten siksi nopeita liikkeitä tässäkin tehtävä. Mutta nyt vielä sen verta vähän yritystä takana, että jokunen kuukausi kuitenkin odotellaan.

Kivaa viikonalkua kaikille!
En tiedä paljon sulla on ikää, mutta jos 40v on lähettyvillä, ei kannata kovin montaa kuukautta odotella. Muistaakseni lapsettomuushoidot voidaan alottaa jo 6kk kohdalla, jos ikää on 38. Tsemppiä teillekin, toivottavasti iltatähti tulisi nopeesti :)

Oon ihan innoissani yrityksen alottamisesta jälkeen, nyt tosiaan on virallisesti yk 2 menossa. Tän myötä ajankulu on vähän hidastunut, ku on jotain mitä odottaa aina parin viikon päähän :D Muuten aika tuntuu menevän niin järjetöntä vauhtia, et ihana hetkeks aina pysähtyä vellomaan pitkiä piinapäiviä:LOL:
 
Onnea plussanneille! Alkuraskauden vuodot on kyl inhottavia mutta tosiaan verekkyys lisääntyy ja turvotus myös, joten voi vuodella alkuun.

mulla on nyt nännit kipeytynyt, eli ovulaatio on ollu ja menny Jouluna saa siis jo parhaillaan tietää onnistuttiinko. Vähän epäilen, että yritys jatkuu ens vuoden puolelle.

oliko täällä muuten vielä muita 3. (tai yli) lapsen yrittäjiä? Vertaistuki on tarpeen, ekan ja tokan olin varma ja tiesin, että kaks on se meidän luku, mikäli se saadaan. Nyt sit kun toiveissa kolmas, niin yllättäen kauhistuttaa ja pelottaa, miten kädet riittää kolmelle pienelle
Täällä toiveissa neljäs, miehen eka ja itse olen näille kolmelle aiemmalle ollut täysi yh, hyvin pärjää! Emme asu vielä siis yhdessä uuden miehen kanssa, mutta pian.
 
Onnea haamuilijoille ja vahvistumista! Meillä mennään nyt joka toinen päivä taktiikkaa. Tänään ois taas mynaa luvassa
Aloitin ovistestit liuskoilla, pari haaleaa, tänään kp14 tummentunut. Olen tyytyväinen! Kertoo, että jotain edes yrittää tapahtua, viime kierrossa digi hymyili 17 ja huomenna otan digin mukaan tähän kiertoon.
Tässä kierrossa jo vähän limaili ja on enemmän haluja. Nyt varmaan jatketaan muuan päivä joka päivä taktiikalla.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Moikka!

Kesästä asti käynyt ajoittain ketjua lukemassa:) Nyt syksyllä hieman paussia kohdunulkoisen jälkeen..

Tahtoisin kuulla onko kellään kokemuksia vastaavasta mitä minulle käynyt.

Meillä yksi lapsi ja raskaus sujui alusta loppuun hyvin ja normaalisti. Toista rupesimme yrittämään kesällä ja tärppäsi todella nopeasti mutta tämä kohdunulkoinen:(

Nyt taas lupa alkaa yrittämään.

Onko kellään siis kokemuksia raskautumisesta ku:n jälkeen? Mieli on innostut ja toiveikas! Taustalla kuitenkin pieni mitä jos taas...

Plussatuulia kaikille! :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Deneb

Yhteistyössä