Toiveissa vauva 2021

Jaa että oireita kyseltiin, olikos se @Alinna86 vai kuka. Täällä ois!

Hajut ottaa nenään (oon kyllä muutenkin herkkänenäinen, ja lämpöhän voimistaa monia hajuja...), aivastaessa ja nopeasti noustessa tai venyttäessä repii vatsalla. Mitäs muuta... Päätä on särkenyt, tuskin ainakaan kuumuuden takia (...) ja jotenkin on "semmonen fiilis". Ahhh, ei siis mitään uutta oikeasti, mutta sitä taas tarkkailee itseään liikaa.
 
Noista valeraskausoireista tuli mieleen omat oireet. Melkein jokaisessa kierrossa tälle keväälle ollut vaikka sun mitä, kuten palelua, väsymystä, pahoinvointia ym. Kuitenkin ehkäisy käytössä, niin ei voi raskautta olla ja aina menkat alkaneet ajallaan. Oonkin päätellyt, että johtuu hormonitasojen muutoksista. Kun sillon oikeassa plussakierrossa oli vaan se tunne, että on raskaana. Vaikka kovasti vakuuttelin itselleni, että kyllä ne menkat alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Siis nyt alkaa jo naurattaa, ku mikään ei mene putkeen. Soitin varmuuden vuoksi gravidaan ja ei näillä viikoilla sinne pääse (väärää tietoa antoi lääkäri) ja käski soittaa naistenpolille. No soitto sinne ja sieltä sanottiin, että saisit ajan klo 12, MUTTA sun tarttis nyt saada lähete omasta tk:sta, et ei tänne pääse ilman lähetettä. Nyt sit yritän saada tk:ta kiinni ja nopeaa toimintaa, että ehtisin klo 12 sinne tai sit päivystyslähete otettava ja voin mennä mihin aikaa tahansa.
Miten helvetti tää voi olla näin vaikeaa, en käsitä.
Tästä kun selviän, ni annan teille palstatauon jutuistani :( Seuraavan raskauden kohdalla tuskin uskaltaa edes hengittää/iloita/surra/edes testata mahdollista raskautta :cautious:
 
@Mirella92 Onnea!

@Kasikuus Kyllä nyt on sekavaa toimintaa ja luukulta luukulle pompottelua sun osalta. Ikävää, toivottavasti saat nyt yhteyden omaan tk:hon. Ja tottakai tänne saa purkaa omia fiiliksiään niin hyvässä kuin pahassa. :)

Me eilen miehen kanssa keskusteltiin tästä raskaudesta. Siis kai se minunkin on nyt uskottava että raskaana ollaa, mutta jotenkin kun on vuosia yrittänyt ja yrittänyt sekä kaksi keskenmenoa kokenut nii ei usko tätä todeksi. Tai on se fiilis, et miksi tämäkään nyt sitten loppuun asti menis. Tiedän, että näin ei kuuluis ajatella ja yritän pysyä positiivisena, mutta kyllä ne pelot siitä kokonaan lapsettomaksi jäämisestä piinaavat. :(

Ehkäpä mut voi poistaa jo piinailijoita, en kuitenkaan uskalla vielä plussanneisiin. Odotan ensi viikon verikokeen tulokset tai sitä päivää kun uskalla Digin tehdä.:unsure:
 
Nyt ku puhutaan raskausoireista/valeraskausoireista niin täälläkin ilmennyt muutamia :LOL:
On ollut turvonnut olo, ruoka maistunut välillä jännältä, pieniä tuntemuksia alavatsassa, yks päivä oli metallinmakua suussa. Rinnat ei ole kipeät niinkuin viime kierrossa.

Nyt siis dpo11 ja testasin silti negan aamulla :confused: Mut voihan se vielä muuttua :)

Tosi paljon onnea kaikille plussanneille! :love: En kaikkia ulkoa muista, kun oli niin monta sivua luettavaa taas, mut ainakin @Mirella92 ja @Persikka123

Tervetuloa myös uusille :)

Ja @Kasikuus tsemppiä vaikeaan tilanteeseen <3 Ja toiselle nimimerkille myös muutama sivu sitten <3
 
Huh oli taas hieman taukoa täällä käynnistä ja meni hetki lukea kaikki tän viikon viestit. :D

Ensinnäki oon super pahoillaan @Kasikuus ja ihan käsittämätöntä pompottelua lääkäreiltä. Toivottavasti saat nopeesti nyt kaiken tarvittavan avun. Varmasti käy koville tämmöset uutiset ja toi kaikki muu tohon päälle. Onneks kuitenkin voi sanoa, et jotain siel tapahtuu kun raskaus yritti lähtä käyntiin eli toivotaa et ens kerralla se on viel sinnikkäämpi ja pysyy matkassa! ❤

Täällä ollaan menty super rennoin mielin ja piti ihan erikseen tarkistaa kiertopäivätkin tänään eli dpo 5 meneillä ja tänään alkanut nyt vähän semmoset jännät mini menkkajomoilut. Eli ei niin vahvana kun ne normaalisti on mut semmonen olo on kun tulee just ennen ku ne alkaa mut se tuntuu semmosesti lempeästi ja enemmän tuolla oikealla puolella. Muita tuntemuksia tai oireita ei vielä oo ollu.

@Töppönen_ mullaki oli viime kierrossa paljo tollasia fiiliksiä mut ne menee sit ohi! ei me vielä luovuteta! Nyt nautitaan kesästä ja uskotaan siihen et viimestään ens kesänä meillä on oma pienokainen juhannusjuhlissa mukana!
 
Minä täällä taas hei! Ultrassa käyty. Kohtu oli suurentunut, mutta sieltä ei löytynyt mitään. Kohdunulkoisen epäily, koska oikea munasarja oli hukassa ja sitä ei esiin saatu, vaikka kuinka paineli ja käänteli. Verikokeisiin vielä joudun! Mutta onpa nyt huojentavaa, kun omille fiiliksille löytyi syy :cry::cry:

Muoks, minut voi ottaa pois plussanneista!
 
Viimeksi muokattu:
@Kasikuus toivottavasti pääsit jo lääkäriin ja tilanne alkaa selkiytyä. ❤kyllä olet todella huonoa kohtelua osaksesi saanut. Ei vaan voi ymmärtää miks näitä keskenmeno asioita ei joka paikassa voida ottaa vakavasti, onhan se nyt hirveää henkistä ja usein fyysistäkin tuskaa ja silti pitää taistella että pääsee johonkin näytille..

@Persikka123 ja @Mirella92 onnittelut ❤ :love:

Mä olen nyt pidätellyt pissaa 4h ja lähden kohta uittamaan tikkua. Oon huomannut et päiväpissistä tulee parempi tulos kun aamulla yön jälkeen, en tiedä saisko illasta vieläkin paremman kuin en ole kokeillut. Jännittää mitä siellä näkyy vai näkyykö enää mitään.. menkkoja ei ainakaan oo alkanut ja pahoinvointia ollut pari päivää plus muita oireita.
 
vierailija
@Kasikuus Palstaa seuranneena ja maaliskuulle plussaa toivovana, täytyy sanoa, että kyllä suomalainen terveydenhuolto ontuu. Kohdunulkoinen on vaarallinen tilanne, jos pääsee repeytymään ja siinä voi olla munasarjan menetyskin mahdollinen. Onko näin, että koska tämä on naisten "vaiva", keskenmeno ja KU, sitä ei tarvitse diagnosoida kunnolla. Elääkö tässä edelleen myytti, että kivulla olet synnyttävä tai keskenmeno yksin kärsittävä? Jos olisi kyse miesten ongelmasta, johan olisit päässyt ultraan jne jne. Mua sapettaa sun puolesta! Onneksi nyt pääsit ultraan ja asia hoidetaan. Mutta kyllä kylmää ajatus, että naisten annetaan kärsiä tietoisesti raskaudesta, jonka tiedetään olevan epänormaali, mutta odotellaan vaan, että menee kesken itsekseen tai tulee tietty aikaikkuna vastaan (ihan hirveää esim. odotella nt-ultraan asti kuollut sikio kohdussa) tai ihminen tulee hengenvaarallisen verenvuodon vuoksi pillit vinkuen ensiapuun? Eihän tässä ole mitään järkeä. Kyllä lääketieteeseen kuuluu, että jos havaitaan potilaalla olevan jonkun asian vinossa, se pyritään viipymättä hoitamaan. *vihaista murinaa* Tsemppihalaukset!
 
Kuulostaa tutulta... viime kierrossa keksin kaikki mahdolliset oireet jo oviksesta lähtien no eihän ne mitään merkinneet. Nyt dpo5 ja ei siis minkäänlaista oiretta... eilen oli erikoista valkovuotoa. Mulla alkaa olla suuri epäilys että onko mitään ovista edes tapahtunut.... yleensä mulla tulee jo oviksesta tissikipu mutta nyt ei ole edes sitä. Oletetun oviksen aikaan oli kyllä huutavan punaiset viivat ovistikussa mutta en kyllä nyt ole varma oliko plussaviiva. Sen jälkeen viivat ovat olleet olemattomat.
Mulla kaks edellistä kiertoa ollut todella oireettomia. Ei mitään nippailuja, rinnat ei kipeytyneet. Ovistestiin plussa ja edellisessä kierrossa ultrattiin, eiköhän ole tullut ovis. Näemmä kierrot vaihtelee. Ehtii jo ajatella vaikka mitä. Tsemppiä kaikille piinailuun ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Melissa86 ja Jjenn
Täällä sitten kontrolliultrassa käyty ja ultraavat lääkärit, kaikki 3 kpl, päättivät sitten pistää tähystysjonoon. Taas kystan poisto samasta munasarjasta. Nyt en tiedä toivoisinko raskautumista ennen laparoskopiaa vai sitä että tuo möntti päästäisiin ottamaan munasarjasta veks. Pakko se on joskus sieltä pois ottaa.

Vituttaa.

Kuukautiset kuulemma alkamassa ihan tuota pikaa, kertoi myös yksi ultraavista lääkäreistä. Sekin vielä.
 
Herranjumala @Kasikuus kohdunulkoinen epäily ja sua ei edes meinata ultrata!!! Nyt jos jaksat niin vie asiaa eteenpäin, ei voi olla niin että noin paljon joutuu itse soittelemaan ja kinuamaan että ultra-aika löytyisi. On kyllä todella vihainen olo saamastasi kohtelusta!
Ultrasivat kyllä nyt, mutta ei sieltä 20min aikana vain saatu toista munasarjaa näkyviin, vaikka kuinka koitti etsiä. Hcg kertoo kuulemma, jos on kohdunulkoinen (pitäis olla hcg arvo ilmeisesti korkea) ja mulla kun se oli 3pvä sitten 236, ni aika alhainen. Tän päivän tulokset saan kai parin tunnin päästä. Nyt vaan hcg seuranta niin kauan, kunnes on alle 5.

Ps. Tarviikos tässä nyt alkaa himmailee ja odottelee, et vuoto loppuu? Vai voiko tässä jo alkaa rennoin mielin kohti uutta yritystä?
Niin ja millos mulla on kp1? Koskaan ollut keskenmenoa, ni en tiedä miten tästä eteenpäin.
 
Ultrasivat kyllä nyt, mutta ei sieltä 20min aikana vain saatu toista munasarjaa näkyviin, vaikka kuinka koitti etsiä. Hcg kertoo kuulemma, jos on kohdunulkoinen (pitäis olla hcg arvo ilmeisesti korkea) ja mulla kun se oli 3pvä sitten 236, ni aika alhainen. Tän päivän tulokset saan kai parin tunnin päästä. Nyt vaan hcg seuranta niin kauan, kunnes on alle 5.

Ps. Tarviikos tässä nyt alkaa himmailee ja odottelee, et vuoto loppuu? Vai voiko tässä jo alkaa rennoin mielin kohti uutta yritystä?
Niin ja millos mulla on kp1? Koskaan ollut keskenmenoa, ni en tiedä miten tästä eteenpäin.
Ensinnäkin halaus taas! Ja ne kliseiset sanat, että kaikki kyllä järjestyy vielä juuri niinkuin pitää <3

Onko sulla jo ihan kunnon vuotoa? Itse laskisin ehkä kp1 vasta sen ekan kunnon vuotopäivän niinkuin menkoissakin. Toisaalta km jälkeen kierto voi olla sekaisin, että ovis voi tulla ihan milloin sattuun.

Toivottavasti tyhjennys alkaa nyt itsestään kunnolla ja sujuu ilman muita komplikaatioita. Itsellä ainakin tuntui, että vasta sitten kun se fyysinen puoli oli ohi, pääsi asiaa käsittelemään henkisesti. Tai toisin sanoen suuntaamaan vaan ajatukset äkkiä uuteen yritykseen. Onneksi km jälkeen usein tärppää heti uudestaan <3
 
@Shibali kiitos tsempeistä❤ Toivon niin paljon, että seuraava ois myös teidän kierto :love:

Ja @Jjenn ja @Hipposka samoilla päivillä mennään siis ens kierto! Päästään tsemppaan toisiamme, kyllä tää taas tästä❤ Uus kierto, uus mahdollisuus:X3:

Ja @Kasikuus ei tää voi enää olla totta, toi kohtelu ja pompottaminen. Ja vielä oikeesti mahdollisesti vaarallisessa tilanteessa, jos nyt selviää, että olis kohdunulkoinen:eek::mad::cry: Tsemppiä jälleen❤ Ja kuule tänne saat avautua ja kirjoittaa ihan niin paljon, kun jaksat, ei tarvi mitään palstataukoja sen takia pitää! Sit tietty ehdottomasti taukoa, jos tuntuu että täällä olo ahdistaa ja taukoa tarviit kaiken tän jälkeen❤ Mutta ei meidän takia, me kuunnellaan ja yritetään parhaamme mukaan "olla olkapäänä":love:
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin halaus taas! Ja ne kliseiset sanat, että kaikki kyllä järjestyy vielä juuri niinkuin pitää <3

Onko sulla jo ihan kunnon vuotoa? Itse laskisin ehkä kp1 vasta sen ekan kunnon vuotopäivän niinkuin menkoissakin. Toisaalta km jälkeen kierto voi olla sekaisin, että ovis voi tulla ihan milloin sattuun.

Toivottavasti tyhjennys alkaa nyt itsestään kunnolla ja sujuu ilman muita komplikaatioita. Itsellä ainakin tuntui, että vasta sitten kun se fyysinen puoli oli ohi, pääsi asiaa käsittelemään henkisesti. Tai toisin sanoen suuntaamaan vaan ajatukset äkkiä uuteen yritykseen. Onneksi km jälkeen usein tärppää heti uudestaan <3
No en kunnon vuodoksi sanoisi, koska normi menkkoihin nähden niukkaa. Yhden siteen vaihtanut.
Mulla on nyt tosi rauhallinen ja helpottunut fiilis, koska olen tätä surutyötä tässä kuitenkin jo melkein 3vko tehnyt tosi usein. Nyt on vaan suunnaton helpotus, että tämä piina on vihdoinkin ohi ja voin taputtaa itseäni olkapäälle, että ne huolet ja murheet mitä täällä vähän väliä kerroin, ni ei ollut turhia ja en turhaan itseäni kiusannut. Harmittaa vain, kun tätäkään ei voinut aiemmin todentaa.
Nyt mun täytyy vain yrittää tsempata mies tämän yli, koska hän on aivan rikki :(
Jospa seuraava kerta olisi parempi ❤

Ihan mielettömän iso kiitos teille kaikille tuesta ❤

Ainiin, sitä vielä mietin, että koska kunnon vuotoa ei ole tullut, ei hyytymiä tms. ni mis ihmeessä se alkio on piilossa, kun kohdussa ei näkynyt yhtään mitään :eek: Se oli aivan tyhjä.. Vai onko se mennyt niin alussa kesken, et se vuotaa tollasena "vetenä" vaan ulos :unsure:
 

Yhteistyössä