Toiveissa vauva 2021

Hei!

Mietin ketjua mahdollisille muille vauvakuumeilijoille, joilla vielä odottelua itse yritykseen syystä tai toisesta; opiskelut, häät, hoitojen aloitus, työpaikan vaihto, sektiotausta tms. :coffee:

Itsellä lykkääntyy seuraavan yritys sektion vuoksi ja olemme myös järjestämässä häitä myöhään kesällä, joten haaveissa raskauden yritys vasta loppuvuodesta.

Onko muita hätäisiä kuumeilijoita, jotka eivät vielä kuitenkaan ole tositoimissa? :barefoot:
 
vierailija
Moikka! Täällä ollaan!
Vielä toistaiseksi työtilanne sellainen, että ei voi aloittaa yritystä, mutta toukokuussa olisi tarkoitus. Jännittää, pitkän harkinnan tulos lähteä yrittämään vauvaa.
 
  • Tykkää
Reactions: rubikinkuutio
Hienoa että muitakin pitkän tähtäimen kuumeilijoita siis löytyy :p

Teillä ensimmäinen lapsi siis haaveissa?

Meillä tämä haaveena oleva olisi kolmas raskaus, esikoisemme on enkelivauva (-18), ja toinen on ihana eläväinen ilostuttajamme (-19), joka tulee parin kuukauden päästä vuoden.
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23
Täällä on kans yksi aikainen kuumeilija! Olen jo hetken aikaa seurannut tota ”haaveissa vauva 2020”, mutta meille ei todennäköisesti tämän vuoden puolella vielä tule perheenlisäystä. Meidän ensimmäinen syntyi 3/19, jota osittain imetän vielä eikä menkkoja ole kuulunut (onneksi ja harmiksi ).
 
Mä voisin myös hypätä mukaan!
Meidän lapsiluvun piti olla jo täynnä...mutta viimeisin kovin toivottu ja pitkään yritetty raskaus päättyi pahimmalla tavalla. Saimme enkelivauvan viime metreillä ennen laskettua aikaa. Kohturepeämän takia vauva menehtyi rv 37..

Nyt tässä sitten kovassa vauvakuumeessa vr. harkintana uskaltaako vielä yrittää.
Ja ei,en koskaan ajattele että uusi raskaus ja vauva korvaisi meidän pikkuenkelin paikan,suru kulkee mukana koko ajan ja hän on myös meidän lapsi,vaikka ei fyysisesti täällä ole.

Mutta taustalla siis repeämä ja sektio joten loppu vuodesta aikaisintaan voisi toivoa sen plussan testiin.

@rubikinkuutio Muistan sinut aikaisemmasta ryhmästä missä olen kirjoitellut:)
 
  • Rakkaus
Reactions: Kissanminttu5
Olen tuo ensimmäinen "vierailija". Meillä toinen lapsi olisi tämä ensivuotinen. @Neltsuliini ja muut joilla enkelivauva, en voi edes kuvitella suruanne:cry:

Kiva kyllä tämä ketju minkä @rubikinkuutio teit, mukava kirjoitella ajatuksia ja ainakaan itsellä ei kovin kauaa ole tositoimiin.

Teillä muilla olikin aika pieniä lapsia. Meillä lapsiluku piti jäädä tähän yhteen, mutta nyt kuitenkin kokeillaan jos me saataisiin toinen. Jännittää ihan tosi paljon! Esikoinen on 5.
 
Minäkin voisin tulla tänne :)
tuolla haaveena vauva 2020 olenkin, mutta maaliskuussa lähdetään ensikäynnille julkiselle, joten isompien hoitojen aloitus menee sinne pidemmälle. Eli ei lasta vielä tänäkään vuonna :unsure:
Yritys aloitettu 2015 ja hoidoissa käyty kesästä 2018 yksityisellä.
Kummastakaan ei löytynyt mitään vikaa, eli todella paskaa tuuria vaan kun ei saa raskautta alkamaan (n)

@Neltsuliini muistan sinut tuolta aiemmasta ketjusta ja lämpimät halaukset ja pahoittelut teille, en voi edes yrittää kuvitella mitä käytte läpi :cry: <3
 
Mä voisin myös hypätä mukaan!
Meidän lapsiluvun piti olla jo täynnä...mutta viimeisin kovin toivottu ja pitkään yritetty raskaus päättyi pahimmalla tavalla. Saimme enkelivauvan viime metreillä ennen laskettua aikaa. Kohturepeämän takia vauva menehtyi rv 37..

Nyt tässä sitten kovassa vauvakuumeessa vr. harkintana uskaltaako vielä yrittää.
Ja ei,en koskaan ajattele että uusi raskaus ja vauva korvaisi meidän pikkuenkelin paikan,suru kulkee mukana koko ajan ja hän on myös meidän lapsi,vaikka ei fyysisesti täällä ole.

Mutta taustalla siis repeämä ja sektio joten loppu vuodesta aikaisintaan voisi toivoa sen plussan testiin.

@rubikinkuutio Muistan sinut aikaisemmasta ryhmästä missä olen kirjoitellut:)
Lämmin osanotto teidän suruunne <3 Toivottavasti olette saaneet tukea ja olette löytäneet vertaistuen piiriin <3 Facebookissa on aktiiviset vertaistukiryhmät.
Meidän esikoinen siis kuoli kohtuun rv38, joten ymmärrän ajatuksiasi, vaikka toki jokainen menetys on erilainen. Tsemppiä teille <3
Meidän toinen eläväinen on tuonut ilon takaisin elämään ja ollaan todella kiitollisia hänestä. Uskon että olemme hänen myötään saaneet palan veljestäänkin tänne maan pinnalle. Joka päivä enkeli ajatuksissa ja päivissämme mukana, mutta pikkuhiljaa suru muuttaa muotoaan eikä se satu ja riipaise niin paljon kuin aluksi tuntuu että tukehtuu.
Toivon todella että teillä olisi vielä mahdollisuus raskauteen ja elävään vauvaan!
 
Kiva että muitakin löysi tänne ketjuun! :)
Mietin, että voisi jonkun listan tehdä aktiivisista kirjoittelijoista?

@W.we muistan sut aiemmista ketjuista, oon pahoillani ettei teille vieläkään oo onnea suotu. Todella pitkä matka kulkea, mutta toivon teille myös todella kovasti tärppiä! <3

Meillä yritys luultavasti alkaisi vasta myöhemmin syksyllä häiden jälkeen. Ja mielelläni odotankin nyt hieman sektion vuoksi ja että vauvavuoden jälkeen hieman meno tasaantuu. :D
 
Täällä kanssa jo jollain tasolla kuumeillaan, vaikka esikoinen on vasta 3 kk ja synnytyksessä totesin että toista ei ikinä tule :whistle::ROFLMAO: tarkoitus olisi mennä loppuvuodesta/vuoden päästä töihin ja siitä aloittaa samalla yrittään toista. Eli voipi mennä 22 puolellekin. Ja eipä sitä tiedä miten mieli muuttuu kun tämä nykyinen napero tästä kasvaa... :D niin järjettömän helppoa tämä vauva-arki että alkaa jo toivoon et näitä olis lisää :love::D
 
vierailija
Täällä kanssa kauhea vauvakuume. Esikoinen on kohta vuoden. Töihin palasin loppuvuodesta ja edessä olisi niin mielenkiintoisia työjuttuja että en millään haluaisi jäädä uudestaan kotiin, mutt päivittäin haaveilen/toivon/mietin uutta vauvaa. Isi-mies varmaan pistäisi samantien uuden aluilleen (ainakin yrittäisi) jos vaan antaisin luvan :D mutta odottelen nyt ainakin tuonne Huhtikuulle kun mielenkiintoisin työkuvio ratkeaa joko meidän hyväksi tai jonkun muun. Ja myöskin se että haluan toisen tammikuisen/helmikuisen niin lykkää raskautumisen aloittamista vielä muutaman kuukauden.

Ensimmäinen lapsi tärppäsi varmaan liiankin helposti joten olen pohtinut myös kaikki kauhu skenaariot että toinen ei tulisi yhtä helposti.
 
Täällä kanssa kauhea vauvakuume. Esikoinen on kohta vuoden. Töihin palasin loppuvuodesta ja edessä olisi niin mielenkiintoisia työjuttuja että en millään haluaisi jäädä uudestaan kotiin, mutt päivittäin haaveilen/toivon/mietin uutta vauvaa. Isi-mies varmaan pistäisi samantien uuden aluilleen (ainakin yrittäisi) jos vaan antaisin luvan :D mutta odottelen nyt ainakin tuonne Huhtikuulle kun mielenkiintoisin työkuvio ratkeaa joko meidän hyväksi tai jonkun muun. Ja myöskin se että haluan toisen tammikuisen/helmikuisen niin lykkää raskautumisen aloittamista vielä muutaman kuukauden.

Ensimmäinen lapsi tärppäsi varmaan liiankin helposti joten olen pohtinut myös kaikki kauhu skenaariot että toinen ei tulisi yhtä helposti.
mä taas mietin et haluun kevät/kesälapsen niin ei tarvis tätä pukeutumisrumbaa ja ulkovaateongelmaa miettiä ku lapsi kasvaa koko ajan kaikesta pihalle ja liian isoihin vaatteisiin ei viitti laittaa kun vispaa itsensä vaunuissa esim naamansa huppujen/kaulusten sisään... :D
 
@Fiinaliinauusi mä lopetin e-pillerit pari vuotta ennen tärppiä. Meni joku vuosi että menkat palautui normaaleiksi, pitkään oli kierto 10 vko kunnes palautui normaaliin 33 päivään. Käytettiin vuosi about keskeytettyä yhdyntää ja varmoja päiviä ehkäisynä, koska ei olis ollut niin justiinsa jos ois tullutkin vahinko. Kokonaan ilman ehkäisyä oltiin vuosi, mutta siinä ajassa ehti oleen vaan muutama kerta kun oltiin edes samaan aikaan kotona kun oli ovulaatio. Sit, kun kertoja alkoi olla useampi, tulin raskaaksi, joka päättyi keskenmenoon viikolla 8-9, ja siitä heti suoraan uudestaan raskaaksi joka taas päättyi km samoilla viikoilla. Sitten oli taukoa muutama kuukausi, kun olin toisella puolella maapalloa työkomennuksella, yksi kierto ehti oleen välissä ennnen onnistunutta raskautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliinauusi
vierailija
Mielenkiinnosta kyselen, että miten nopeasti teillä on aikaisemmissa raskauksissa tärpännyt ja käytittekö sitä ennen jotain hormonaalista ehkäisyä

Meillä esikoinen tärppäsi heti. Siis aivan heti. Annettiin lapselle lupa tulla huhtikuussa 2018 ja jo samana vappuna tein positiivisen testin. Töiden ristiinmenon vuoksi taidettiin viettää kahden keskeisiä hetkiä vaan pari kertaa koko kuukauden aikana ja ajattelinkin että parempi onni ens kuussa. Mutta niin vaan päätti mini tarttua matkaan.

En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä sitten teiniaikojen kun niissä oli kauheat sivuvaikutukset että sekin tietysti auttoi asiaan.
 
@Fiinaliinauusi Meillä esikoinen sai alkunsa heti kun lopetin e-pillerit. Aikaisemmin muutenkin olen suhteellisen helposti raskautunut.
Tämä viimeisin kohtukuolema vauvaa yritettiin noin 3 vuotta.
Sitä ennen ehkäisykapseli,paikoillaan muistaakseni 2v. Ja ikinä en enää sitä ota!
Nyt mennään ilman ehkäisyä,en halua sekoittaa omaa hormonitoimintaa yhtään.
Joten aikamoista laskelmointia ja keskeytetyllä mennään,se ei ainakaan vielä stressaa. Jos alkaa stressaamaan niin pitää miettiä uudestaan!
 
Meillä nämä kaksi aiempaa raskautta on alkaneet todella onnekkaasti, esikoinen yk1 ja toinen yk2.

Aiemmin on ollut hormonaalisia ehkäisyjä (pillerit, nuvaring), mutta tuntuneet epäsopivilta. Käytössä ei ole ollut muuta kuin kumi kahteen vuoteen. En usko että enää kovin helposti otan hormonaalista ehkäisyä.
 
Kiitos jo näistä vastauksista :) Mä olen ikäni syönyt e-pillereitä. Välillä ollut pitkiäkin taukoja ja menty kondomilla, mutta aina palannut pilleriin sen helppouden vuoksi. Vaikka en haluaisi ylimääräisiä hormoneja vedellä. Nyt mietinnässä kannattaako lopettaa aikaisemmin ja odottaa yhdet luomumenkat vai suoraa lopetuksesta yritykseen. Olen innokkaana googletellut, miten toi tärppäykseen vaikuttaisi. :D
Töiden takia olisi ihanaa jos pystyisi vähän ajoittamaan raskautta, vaikka eihän se aina niin, ainakaan itsellä mene. Pelkään vain jos ei tärppääkään niin sitten toisen lapsen haaveet saavat jäädä
 
@Fiinaliinauusi meillä ei ole koskaan tärpännyt, minipillereitä söin pari vuotta ennen yrityksen aloitusta ja sitä ennen ollut myös kausia pillereillä tai ilman.
Jos vähääkään epäilyttää oma tai puolison hedelmällisyys kannattaa mennä lääkärille :)

Me mentiin vuodet 2015-2017 vähän silleen tulee jos on tullakseen (ei mitään ovistestejä tai kierron seurantaa) mentiin testeihin kesällä 2018 ja kumpikin OK.
Yritettiin vuosi normaalisti ovista ja lämpöä seuraillen, mutta tuloksetta.
Sitten kesällä 2019 lähdettiin tekemään inseminaatioita yksityisellä, mutta yksikään ei onnistunut hormonihoidoista huolimatta.

Nyt siirryttiin ivf-hoitoihin tuonne julkiselle koska on reilusti halvempaa. Vähän reilu kk vielä ensikäyntiin ja toivottavasti pian hoitojen suunnitteluun :love:

Tsemppiä teille ja kaikille muillekin !
 
  • Tykkää
Reactions: Jjenn
@W.we Toivottavasti teillä onnistuisi heti ensimmäisestä ivf hoidosta:giggle:
Oliko siinä kumminkin paremmat onnistumis % kuin kotipuuhastelulla?
Mulle tehty inssi ja lääkäri sanoi että siinä % samoissa kun luomuna. Joten ei siitä hyötyä mullekaan kun ei testeissä löytynyt syytä miksi ei tärppää.

Toivotaan et seuraavat kuukauden päivät menisi kuin siivillä:)
 
Täällä yksi 2020 kuumeilija. Meillä on jo yritys päällä, yk 4 menossa.
Tuun tänne kurkkimaan taustalle kunnes ei enää ole 2020 vauva mahdollinen.
Tavallaan toivoisin tammikuista tai helmikuista, kun yksi sellainen jo löytyy vuodelta -18. Silloin oli kunnon runsasluminen talvi ja haikeana muistelen.
Vauva oli aina untuvapussissa kaukalossa tai vaunuissa, niin ei ollut pukemishärdelliä ;)

Kesävauvakin olisi ihana, mutta en minä haluaisi niin kauaa odottaa :cry:

Tsemppiä vauvakuumeiluun (y)
 

Yhteistyössä