Toiveissa vauva 2021

Täällä oli puhetta kohdunsuusta. Että nousee korkealle ovulaation jälkeen? Nouseeko se siis korkealle jos on raskaana vai, joka tapauksessa loppu kierrosta? Mä äsken päätin extempore kokeilla kohdunsuun tilannetta ja en ylttänyt sormilla vaikka missä asennossa yritinEnnen ovulaatiota ja alkukierrosta pystyin helposti pyöräytellä sormilla ja tutkia liman koostumusta Tänään dpo8. Mitään erityisiä oireita / tuntemuksia ei kyllä ole. Alakerta tuntui muutenki aika kostealta, valkovuoto tosin hyvin sellaista paksua/ valkoista. Ei yhtään sellaista vetistä/ valkuaismaista. Vielä pitäis jaksaa odotella 5-6 päivää ennenkö kannattaa testailla. Kuopuksesta plussasin dpo 11 tai 12, en muista enää tarkasti.
Mulla siis laskee ainakin vasta tyyliin päivä ennen menkkoja/ jos menkat alkaa illalla nii sen päivän aamulla. Pysyy siis ovulaatiota aina sinne n. Dpo13 asti korkealla. Ja tää ihan "normaaliin" kiertoon, ku ei oo mahdollisuutta raskautua
 
Mua masentaa Tänään dpo5 ja nyt taas vaihteeksi sellanen fiilis, että en varmasti ole raskaana. Tiedän, että turhaan hätäilen ja pitäis olla ressaamatta. Monet täällä yrittäneet kuukausia ja meillä takana vasta ensimmäinen kunnollinen yk. Silti. Ei mulla muuta! Kivaa vappua!

Ihan sama fiilis! Meillä myös ensimmäinen kierros menossa mutta mutta silti jotenkin toivoo että se tärppäisi heti. Kauhea stressi et jooko vaiko eikö. En tiedä edes kierrosta sen enempää,mutta oman kroppani tuntien ovulaatio oli viikko sit MUTTA tänään alkoi tulemaan limaa enemmän ku koko viikkoon.

Viikon päästä jos tekisi testin....
 
Auttakaas ekakertalaista, mä oon ihan hukassa näiden liuskojen kanssa... Onkohan mulla tänään ovis, eilen(2.5.) tosiaan aamupäivän liuska tummeni heti dippaamisesta, mutta ei tummentunut kuitenkaan kontrollin vahvuiseksi, mutta ei jääny siitä kyllä kauas. Sen jälkeen alkanut viivat vaalenemaan. Tänää on pyyhkiessä tullut hieman ruskeaa vuotoa ja särkee munasarjoja.:unsure:

Tervetuloa uusille kuumeilijoille ja plussanneille paljon onnea:love:!<3

Ja oon yrittänyt laittaa kuvaa tähän sekä puhelimella, että koneella. Saan vaan herjan, että viesti on roskapostia. Aijaahan saan ladattua ihan hyvin ja kuvakoodejakin oon kokeillu useampaa:cautious: EDIT: saisinkohan laitettua kuvan edes tällein linkkinä: http://aijaa.com/umbbIG
 
Ihan sama fiilis! Meillä myös ensimmäinen kierros menossa mutta mutta silti jotenkin toivoo että se tärppäisi heti. Kauhea stressi et jooko vaiko eikö. En tiedä edes kierrosta sen enempää,mutta oman kroppani tuntien ovulaatio oli viikko sit MUTTA tänään alkoi tulemaan limaa enemmän ku koko viikkoon.

Viikon päästä jos tekisi testin....

Sama täällä, eka kierros menossa pillereiden jälkeen ja miehen kanssa puhuttiin ennen ku jätin pillerit, että tulee kun tulee ja ei stressata.. jepjep! Mä päätin, että en mee tän asian kansss hulluks ja ihan aikasintaan alan tikuttaa oviksia vasta yk 3/4, jos sitä ennen mitään ei tapahdu. Mutta tässä sitä ollaan ja jo useamman päivän tikutellu ovista:rolleyes:
 
Tänään piti alkaa menkat (kp 29), mutta tulikin raskaustestistä plussa

Tänne tällä viikolla kirjoitin, että mulle tulee tuhruvuoto 5-7 päivää ennen menkkoja ja pohdin että meinaako tämä keltarauhashormonin puutetta. Tuhruttelin "normaalisti" ja tein negatiivisen testin kp25, mutta kp 26 tuhruvuoto loppui ja tässä sitä ollaan.

Ensikertalaisia ollaan, niin ilmeisesti kannattaa tehdä uusi testi vielä viikon kuluttua ja sitten lääkäriin? kö?
Onnea paljon! <3

Taisin itse esikoisesta soittaa heti neuvolaan ja varata aikaa, käydä varhaisultrassa viikoilla 6 ja 7 ja 10 ja muuta yhtä neuroottista :D Jotkut vähän maltillisemmat myös odottelevat hieman ja seuraavat tilannetta. :) Joo taisin myös testata pari kertaa viikossa ekat viikot... Ehken suosittele samaa kuin itselläni, hauskalta tuntuu näin jälkeenpäin mutta olin kyllä tosi huolissani ja peloissani mahdollisesta keskenmenosta. :)
 
Sama täällä, eka kierros menossa pillereiden jälkeen ja miehen kanssa puhuttiin ennen ku jätin pillerit, että tulee kun tulee ja ei stressata.. jepjep! Mä päätin, että en mee tän asian kansss hulluks ja ihan aikasintaan alan tikuttaa oviksia vasta yk 3/4, jos sitä ennen mitään ei tapahdu. Mutta tässä sitä ollaan ja jo useamman päivän tikutellu ovista
Mulla ovis oli vasta tosi myöhään pillereiden jälkeisessä kierrossa. Luullakseni kp 19-20(/normikierto 28 päivää).
Toivottavasti bongaat oviksen hyvin jo ekasta kierrosta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: pioni89
@Hemingway oi onnea plussasta! :love: Mä ensikertalaisena odottaisin varmaan viikon ja tekisin digin (tai pari :D), jotta vastaako viikot. :unsure:

Te jotka seurailette valkovuotoa, niin käyttekö kierron aikana kaikki vaiheet läpi? Mulla ei nimittäin useinkaan tuu ollenkaan "creamya/käsivoidemaista" vaan menkkojen jälkeen on pari kuivaa päivää ja sitten alkaa samantien "valkuaisella" ja sitten oviksen aikaan ihan juoksevaa. Ei tää varmaankaan huono asia ole, mutta mietin vaan.
 
Ohhoh tänne on tillut tekstiä, kun on ollut mökillä vapun vietossa!
Onnea kaikille plussaneille, toivottavasti kaikilla pysyy pikkuiset matkassa:love:
Täällä huomenna dpo10 ja aattelin et pitäis tikkua uittaa ekan kerran, ekasta ei kuitenkaan näkynyt vasta kuin dpo 12 haaleaviiva :)
Taidan turhaa uittaa, kun mitään viitteitä ei oo ollu :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Riama
@Hemingway oi onnea plussasta! Mä ensikertalaisena odottaisin varmaan viikon ja tekisin digin (tai pari ), jotta vastaako viikot.

Te jotka seurailette valkovuotoa, niin käyttekö kierron aikana kaikki vaiheet läpi? Mulla ei nimittäin useinkaan tuu ollenkaan "creamya/käsivoidemaista" vaan menkkojen jälkeen on pari kuivaa päivää ja sitten alkaa samantien "valkuaisella" ja sitten oviksen aikaan ihan juoksevaa. Ei tää varmaankaan huono asia ole, mutta mietin vaan.
Minulla myös yleensä aina menkkojen jälkeen vaihtuu samantien valkuaismaiseen vuotoon. Ovulaation jälkeen tulee voidemaista kellertävää, joka kaiketi kertoo keltarauhasen toiminnasta. Tahmeaa hyvin harvoin :unsure:
 
Auttakaas ekakertalaista, mä oon ihan hukassa näiden liuskojen kanssa... Onkohan mulla tänään ovis, eilen(2.5.) tosiaan aamupäivän liuska tummeni heti dippaamisesta, mutta ei tummentunut kuitenkaan kontrollin vahvuiseksi, mutta ei jääny siitä kyllä kauas. Sen jälkeen alkanut viivat vaalenemaan. Tänää on pyyhkiessä tullut hieman ruskeaa vuotoa ja särkee munasarjoja.

Tervetuloa uusille kuumeilijoille ja plussanneille paljon onnea!<3

Ja oon yrittänyt laittaa kuvaa tähän sekä puhelimella, että koneella. Saan vaan herjan, että viesti on roskapostia. Aijaahan saan ladattua ihan hyvin ja kuvakoodejakin oon kokeillu useampaa EDIT: saisinkohan laitettua kuvan edes tällein linkkinä: http://aijaa.com/umbbIG
Näyttäis et huippu olis ollu juurikin 2.5 aamulla kun sen jälkeen viivat haalistuneet (y)
 
  • Tykkää
Reactions: pioni89
Täällä piinaillaan kans taustalla. En tarkkaile ovulaatiota sen tarkemmin, mutta lasken kuukautiskierrosta et missä mennään suunnilleen. Jonkin verran olen lämpöjä seuraillut, mutta niitäkään en ihan ohjeiden mukaisesti enkä säännöllisesti. Oma peruslämpö on aika matala. 35.8 näytti useimpina aamuina ja eilen ja tänään aamulämpö on ollut kuitenkin yli 36:n.

Jännittävää!
 
Oviskivut alkaa voimistua, oli eilen vähän sattui illalla molempiin munasarjoihin tallettelut. Mutta nyt selkeesti enemmän. Toivottavasti ovis ois tänää nii ei tarttis monta päivää kärvistellä.
Päänsärky tuli vasta nyt, se tulee yleensä n. 2päivää ennen ovista, joten pitää nyt vaan toivoa että se tuli nyt vähä myöhässä :D
Ovistestit nimittäin loppuu tänään.
Kohdunnapukkakin tänää aukes, joten nähtäväksi jää koska ovis.
Kuitenkin sellanen fiilis että tänää, yöllä tai viim. Huomenna.
 
Sama täällä, eka kierros menossa pillereiden jälkeen ja miehen kanssa puhuttiin ennen ku jätin pillerit, että tulee kun tulee ja ei stressata.. jepjep! Mä päätin, että en mee tän asian kansss hulluks ja ihan aikasintaan alan tikuttaa oviksia vasta yk 3/4, jos sitä ennen mitään ei tapahdu. Mutta tässä sitä ollaan ja jo useamman päivän tikutellu ovista
Perus :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: pioni89
@Esba mulla tuo 5päivää oviksen jälkeen tuleva kirkas lima merkkas raskautta eli kp18/30!! Ovistestinku tein tuon vuodon takia sillon ja puhdas nega. Eli peukut pystyyn että olis sitä
@Lilmi89 Eli tuliko sulla limoja koko ajan oviksen jälkeen ja samanlaisena vai alkoiko kirkas lima vasta tuossa dpo 5?

Itellä selvästi limat väheni oviksen jälkeen mutta kuiteski koko ajan on tullut jonkin verran ja just tuota kirkasta limaa..
 
En enää muista kelle vastaan, mut mullakin on ovulaatio kpl 15-18 yleensä ja kierto 29-32pöiväinen. Mulla rupesi tummenemaan tässä kierrossa ovulaatiotestit vasta kp18 aamulla ja illalla oli sit plussa. Mulla luteaalivaihe on melko tarkkaan sen 14 päivää et ovulaatio ennemminkin vaihtelee muutamalla päivällä. Et ei kannata vielä stressaa jos ei oo plussaa kuulunut :) se voi ilmestyä nopeaakin.
 
Omia _todella_ mielenkiintoisia tapahtumia x-D ; alkoi menkat, ja nyt on kierto lyhentynyt kaikkiaan 35pv -> 28pv. Ehkä kuudet tai seitsemät kuukautiset ehtinyt olla synnytyksen jälkeen. Ovista en tunne enää niin voimakkaasti kuin ekoissa kierroissa, tilasin ovistestejä niin vähän opiskelen että missä vaiheessa ovis on. (Y)

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille <3 ja yksi plussakin taas keretty saada lisää tänne. :)
 
Hmmmm. Eilen alkoi pienesti jomotella kohdun seudulla ja jatkuu tänään. Myöskin sellainen hauska "oire", että fyysistä kanssakäymistä tekis kovasti mieli :X3: ja voin kertoo, että se nyt yleensä on viimeiseksi mielessä ennen menkkojen alkua ja niiden aikana.

Toisaalta kiva, kun tulee edes jotain oireen tapaista, niin voi edes hiukan kuvitella plussaavansa :p

Tiedän että oon jo huomenna testien kimpussa, vaikka esikoisestakin sain ihan blankon dpo 9. Mutta sama se, pc:n parin euron tikkuja kehtaa jo pissiä :D
 
Heippa!

Täällä seuraillaan oireita, joita on enemmän kuin tarpeeksi. Eilen viiltävää kipua alavatsassa vasemmalla ja ei niin viiltävää kipua oikealla sekä ihan alavatsalla. Huonoa oloa oli pari päivää sitten, mutta nyt se on poissa. Eilen illalla alkoi järkyttävä häntäluun kipu, joka säteilee pakaroihin. Samanlainen kipu oli edellisessä negakierrossa hetken, mutta tuli silloin aikaisemmassa vaiheessa kiertoa. Tuntuu välillä ettei pysty juuri istumaan. En tiedä onko vaan lihakset jumissa vai mikä iski. Naurattaa, kun on niin vaivainen...mitähän siitä raskaana olemisesta tulis :ROFLMAO:Tänään muut tuntemukset olleet tiessään tai peittyneet tän alaselkä/pakarakivun alle.

Puuduttavaa odotella...tiistaina pitäisi vielä pistää ovitrellesta yksi naksaus mikäli menkat ei ala. Lääkärin mukaan menkat alkais ke-to, jos on alkaakseen ja pe saan testata. Muuten tuo Ovitrelle voi ilmeisesti näkyä testeissä.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna ja minttuni
mami99
Hei! Löysin tänne nyt ekaa kertaa. Mulla on synnytyksestä 7kk eikä vieläkään oo alkanu menkat. rt negatiivinen mutta nyt joitakin päiviä ollu rinnat hellänä, ruokahaluttomuutta, lievää pahoinvointia, selkä- ja alavatsakipuja... Voi olla myös kuvittelua ku niin paljon toivotaan vauvaa Voisko oireet tulla jo näin aikasin vai onko pelkkää kuvittelua
 

Yhteistyössä