Toiveissa vauva 2021

Kiitos listan päivityksestä @Loree ! Hyvä idea laittaa plussat nimien eteen Kukas jatkaa listan pitoa kun siirryt tammikuisiin? :-D
Joo mietin, että laittaisko ihan oman listan plussanneille, ja siihen, että millon plussannu tai että millon oletettu LA, mutta päädyin ainaki tässä vaiheessa tuohon pelkkään plussaan(y)
En jotenkin vielä uskalla täältä lähteä tammikuisiin, mutta huomenna testaan cb:n viikkodigillä, niin katotaan mitä se sanoo, jos sit uskaltais :X3:
 
Mut vois päivittää piinailijoihin dpo-1 tänään

Kannatti luottaa omaan vaistoon, toi os liuska on kyl tosi haalea, eilen illal kyl tummempi, jospa se ei reagoi hyvin aamupissaan?
Digi kuitenkin hymyili tänään, hitto kun eiliset touhunnut jäi vaan välistä. Ja nyt kun @Kasikuus vielä mainitsit sen dpo-2
Täytyy toivoa et muutkin päivät on hyviä tärppipäiviä, niin arpapeliähän tää on.
Ennakkoon kyl tuli onneks muut päivät harrastettua dpo-3,-4 Ja-5.
Eikös noi digit lupaa löytää 2 hedelmällisintä päivää? Jos se eka plussa tulisikin jo dbo -2, kun liuska näyttää pääsääntöisesti plussan dbo -1? Pohdin tätä omaltakin kohdalta, kun tässä kierrossa liuska oli vielä ihan hailura, joskin tummuva, vaikka edellisessä kierrossa se antoi hyvin selvän plussan sekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Eikös noi digit lupaa löytää 2 hedelmällisintä päivää? Jos se eka plussa tulisikin jo dbo -2, kun liuska näyttää pääsääntöisesti plussan dbo -1? Pohdin tätä omaltakin kohdalta, kun tässä kierrossa liuska oli vielä ihan hailura, joskin tummuva, vaikka edellisessä kierrossa se antoi hyvin selvän plussan sekin.
Totta muuten(y) ootteko jatkan digil testailua vai jättän ekaa hymynaamaa?
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Totta muuten ootteko jatkan digil testailua vai jättän ekaa hymynaamaa?
Jätin ekaan hymynaamaan kaikki testailut. Olin niin onnellinen siitä, etten oikeastaan halunnutkaan tietää, mitä sitten tapahtui. Tosin lämpöjä mittaan ekaa kiertoa ja ne nousi jo seuraavana päivänä. Kyllä se taas on todettava, että hankalaa olla nainen.
 
Kenelleköhän mun piti kommentoida,mutta siis nyt olisin niin valmis äippälomalle-ja olis niin uusi tilannekin kun vanhemmat lapset olis koulussa ja jäis vauvalle myös ns.kahden keskistä aikaa. Ehtis paremmin auttaa ja olla läsnä vanhemmille lapsille,eikä kiire ja stressi kiristäis hermoja. Luulen että koko meidän perhe tykkäis<3
Meillä sama juttu! Pienempikin aloittaa nyt syksyllä koulun ja toiveena oli olla vauvan kanssa kotona sitten syksyllä. Näin siis aateltiin kun yli vuosi sitten aloitettiin yrittämään. Harmi kun nämä ei mene niin kuin itse toivoo. Meillä siis jo yk 16 eikä enää ehdi tuohon aikatauluun. Stressaa jo etukäteen miten pieni koululainen selviää syksystä, kun täällä ei ole iltapäiväkerhoakaan. Onneksi on isoveli apuna sekä alan tekee 30h työviikkoa. Mies myös vuorotyössä joten on jonkin verran onneksi arkivapaita.
 
Tässäpä vertailua ovis testeistä.
Aiemmin ollut pregcheck joka tosiaan näyttää ihan selkeitä plussaa ja nyt ekaa kertaa one stepit ja nää on kyl ihan arpapeliä.
[url=https://aijaa.com/nJHmyI][/URL]
@Rimaleli Jospa se ei oo irronnut vielä ja näyttää siks plussaa
Mikä kp menossa? Ootko lämpöjä seurannut?
Kp 17 menossa jo! En oo seurannu lämpöjä, aattelin seuraavassa kierrossa aloittaa.
En sitten tiedä, onko irronnut. Aika myöhäiseksi sitten menee :unsure:
 
  • Vau!
Reactions: Alinna86
Siis voi kyllä, tulisi niin tarpeeseen äippäloma töistä. Mun pomo on niin hankala ja onkin saanut mut todella monesti romahtamaan ja burn outin tullessa viime vuoden lopulla olin saikulla 3vko ja näytin sille, että sehän ei mua enää pompota. Sairaslomiakaan en ihan noin vaan saanut nimittäin pidellä, koska hänen mielestään pystyin töitä aina tekemään. Kukaan ei tykkää siitä, ku se on yks #%$¥@#$%₩€
Meillä ei tupakoida, alkoholia käytämme hyvin vähän. Silloin tällöin saunaolut tai jos olemme kaksin vkl, ni 1 tai 2 olutta max. otamme, mutta vain jos ei ole ovulaatio mennyt, sen jälkeen kumpikaan meistä ei ota mitään AINUT mitä jään kaipaamaan raskauden aikana, on aurajuusto Se on mulle sellanen, et sitä vetelee suoraan paketista

On: Eilen sai mies taas hieroa illalla selkää, kun oli ihan tulessa. Mahalteen olin sohvalla ja sit alko tuntuu ikävää pistelyä vasemmalle puolelle. Tein sit illalla vielä ovistestin, vaikka päivän 2 testiä oli ihan tyhjiä. Puolentoista tunnin pidätyksellä testi oli alkanut tummumaan, joten taas odotan jännityksellä, että mitä testi tänään näyttää. Talletteluja on ollut jo tälle kiertoa 4, viimeisimmät eilen ja toissapäivänä. Kunpa nyt ei vaan tulis liikaa tallettelu kertoja, et vaikuttaa simppojen laatuun, niistä kun ei sitä tietoa vielä ole. Haluaisin et tallettelu osuis -2 päivälle, kun viime vuoden ryhmästä kävi ilmi, et se ois se paras pvä mutta hankalaa se tuntuu olevan, ellei joka pvä touhua

Muoks. Se polttelu on vasemmalla puolella myös ja tää on eka kerta, kun tunnen vasemmalla puolella oviksen oireita. Senkös takia mua poltteleekin, jos puolet käyttäytyy erilailla Ei oo meinaa ennen poltellut ennen ovista
Musta on niin huvittavaa kun me naiset vaalitaan miesten simppoja ja koitetaan ajottaa hommailuja että saadaan optimitavaraa:p
 
Täälläkun on enemmän näitä testailijoita yms. asiasta perillä olevia niin kuinka nopeasti raskaustesti näyttää positiivistä?

En edelleenkään testaile mitään ja tulee jos on tullakseen mutta mutta kun nyt on rehellisesti kaikkia raskaudenoireita olemassa, ei pahoja mutta jotain kuitenkin. Mietin vaan että koska sitä raaskisi testin ostaa/testata. En jaksaisi odottaa seuraavien kuukautisten alkuun asti koska kierto on aina ollut vaihteleva mutta sitten viitsisi turhaan alkaa monia testejä tekemäänkään.

Mulle tulee pahin olemaan lakritsi/salmiakki jäätelö. Toki sitäkin söin edellisen aikaan maltillisesti sillointällöin. Kahvi, olen kahvin suurkuluttaja. Sitä menee paljon. Ensimmäisessä raskaudessa kahvista luopuminen ei tehnyt pahaa koska ajatuskin siitä sai pahanolon. Hajukin teki pahaa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja kolava
Täälläkun on enemmän näitä testailijoita yms. asiasta perillä olevia niin kuinka nopeasti raskaustesti näyttää positiivistä?

En edelleenkään testaile mitään ja tulee jos on tullakseen mutta mutta kun nyt on rehellisesti kaikkia raskaudenoireita olemassa, ei pahoja mutta jotain kuitenkin. Mietin vaan että koska sitä raaskisi testin ostaa/testata. En jaksaisi odottaa seuraavien kuukautisten alkuun asti koska kierto on aina ollut vaihteleva mutta sitten viitsisi turhaan alkaa monia testejä tekemäänkään.

Mulle tulee pahin olemaan lakritsi/salmiakki jäätelö. Toki sitäkin söin edellisen aikaan maltillisesti sillointällöin. Kahvi, olen kahvin suurkuluttaja. Sitä menee paljon. Ensimmäisessä raskaudessa kahvista luopuminen ei tehnyt pahaa koska ajatuskin siitä sai pahanolon. Hajukin teki pahaa.
Ite sain jo lokakuun plussasta kp 22/28 ekan haamun testiin ja siitä jo kunnon plussan muutaman päivän jälkeen(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Musta on niin huvittavaa kun me naiset vaalitaan miesten simppoja ja koitetaan ajottaa hommailuja että saadaan optimitavaraa
Pakko tässä jo alkaa vaalia, kun ei mitään kuulu :p Enpä ole aiemmissa kierroissa ihan näin tarkkaan miettinyt päiviä, mut nyt alkaa jo tää yritystaival tuntuu niin pitkältä, et kaikki kokeiltava :D Vaikka ois haluja, ni ei viittis kuitenkaan liikaa touhuta. Aiemmissa kierroissa talleteltu just sillon, kun siltä tuntuu, eikä oo mietitty mitään pidätyksiä, et simpat ois priimakunnossa :X3:
 
Mä juon kahvia aamusta 3-4 pientä kuppia, iltapäivästä 2-3 pientä kuppia. Vloppuisin otan 1-2 lonkeroa tai siideriä. Miehellä paheena nykyisin nuuska. Vaihtoi puol vuotta sitten sähkötupakan nuuskaan, en sit tiedä kumpi pahempi, vai molemmat yhtä pahoja. Tosin aikoinaan esikoista aloin oottaa niin hän poltti tupakkaa.
Onneksi itsellä ei oo nikotiini ollut koskaan paheena.
Salmiakki ja lakritsia syön, mutta sitä sai esikoisen aikaan syödä maltillisesti ja itse asiassa sillä piti nostaa matalaa verenpainetta, sillö nyky suosituksen on vähän itselle outoja ettei sais muka yhtään syödä :D
Samoin nää tee jutut on jänniä, monessa muissa maissa suositellaan raskausajan pahoinvointiin kamomillateetä. Suomessa ei, koska on yrttitee,ja kamomilla voi suuressa määrässä aiheuttaa kohdunsupistelua kuten mm. Kehäkukka, tuore persilja, papaya ym.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja kolava
Pakko tässä jo alkaa vaalia, kun ei mitään kuulu Enpä ole aiemmissa kierroissa ihan näin tarkkaan miettinyt päiviä, mut nyt alkaa jo tää yritystaival tuntuu niin pitkältä, et kaikki kokeiltava Vaikka ois haluja, ni ei viittis kuitenkaan liikaa touhuta. Aiemmissa kierroissa talleteltu just sillon, kun siltä tuntuu, eikä oo mietitty mitään pidätyksiä, et simpat ois priimakunnossa
Nojep, sama tilanne. Nyt hirvee ressi että osuuko nyt hyvin. Kun mä en oo siis aiemmin ees tikutellu, nii arvellu vaan että ku ovisoireet pahimmillaan nii sillon ovuloin ja sit monesti sen jälkeen tulee pieni tauko hommailuissa kun sitä ennen kuukautisten lopusta asti ollaan oltu niin aktiivisia. Nyt alkanu mietityttämään, et ollaanko mahollisesti lopetettu liian aikasin. Mut sit kyl jäis luteaalivaihe liian lyhyeks kun oon arvellu et mulla ovis kp16-18 ja menkat alkaa sit kp30. Mut tässä kierrossa nyt tulee varmistettua asia tikuilla. Jatkossa en varmaankaan tikuta jos nyt bongaan oviksen sillon ku itekki arvelen sen olevan.
Melkein aloin jo kalenteriin merkkailemaan puuhapäiviä:D
 
Tuun taas tänne tuskailee ku menkat ei vaan ala.. piti alkaa perjantaina eli nyt on 4 päivää myöhässä. Mulla oli helmikuussa ihan samanlainen kierto ku se venähti 35 päiväseks eli viikon pidemmäks. Ei kai siinä sillei mitää, ihmettelen vaa ku normaalisti on aika päivälleen tarkka kierto :D

Laitoin flohun oireet. Ilmeisesti flown mukaan oon niin ärtyisä ja mielialan vaihtelua on runsaasti että se ei ennusta mulle menkkoja ollenkaan :D jestas..

Edit: tajusin just et helmikuussa sooloilin kans terolutin kanssa. Eli taidan ehkä hetkeks jättää sen pois.
 
Täälläkun on enemmän näitä testailijoita yms. asiasta perillä olevia niin kuinka nopeasti raskaustesti näyttää positiivistä?

En edelleenkään testaile mitään ja tulee jos on tullakseen mutta mutta kun nyt on rehellisesti kaikkia raskaudenoireita olemassa, ei pahoja mutta jotain kuitenkin. Mietin vaan että koska sitä raaskisi testin ostaa/testata. En jaksaisi odottaa seuraavien kuukautisten alkuun asti koska kierto on aina ollut vaihteleva mutta sitten viitsisi turhaan alkaa monia testejä tekemäänkään.

Mulle tulee pahin olemaan lakritsi/salmiakki jäätelö. Toki sitäkin söin edellisen aikaan maltillisesti sillointällöin. Kahvi, olen kahvin suurkuluttaja. Sitä menee paljon. Ensimmäisessä raskaudessa kahvista luopuminen ei tehnyt pahaa koska ajatuskin siitä sai pahanolon. Hajukin teki pahaa.
Minä sain plussan helmikuussa yhdeksän päivän päästä ovulaatiosta, ja olisiko ollut kp21/25-26.
 
Nojep, sama tilanne. Nyt hirvee ressi että osuuko nyt hyvin. Kun mä en oo siis aiemmin ees tikutellu, nii arvellu vaan että ku ovisoireet pahimmillaan nii sillon ovuloin ja sit monesti sen jälkeen tulee pieni tauko hommailuissa kun sitä ennen kuukautisten lopusta asti ollaan oltu niin aktiivisia. Nyt alkanu mietityttämään, et ollaanko mahollisesti lopetettu liian aikasin. Mut sit kyl jäis luteaalivaihe liian lyhyeks kun oon arvellu et mulla ovis kp16-18 ja menkat alkaa sit kp30. Mut tässä kierrossa nyt tulee varmistettua asia tikuilla. Jatkossa en varmaankaan tikuta jos nyt bongaan oviksen sillon ku itekki arvelen sen olevan.
Melkein aloin jo kalenteriin merkkailemaan puuhapäiviä
No mä oon kans miettinyt joskus, et lopetetaanko liian ajoissa, vaikka tunnen oviksen hyvin. Mut mistäs mä tiiän, et onko kipu ennakoivaa, just tapahtuva ovis vai jälkeen päin tapahtuvia kipuja :D Jos sulla ovis kp16-18 ja menkat alkaa kp30, ni eikös luteaalivaihe ole ihan hyvän pituinen? :)
 
Tänään on jotenkin tosi surkea päivä. Väsyttää, eikä oikein kiinnosta mikään :cry:
Oon jo aivan varma ettei meille tule enempää vauvoja.
Oravanpyörästä minäkin halusin vauvan kanssa kotiin. No nyt on oltu kotona toista kuukautta lasten luona, mutta tuo keskenmeno sekoitti kyllä pakan täysin :poop:

Ikä asioista oli tuossa pari sivua sitten juttua. Mies täytti koronteenin aikana 30v ja minun synttärit kolkuttelee heinäkuussa. Ihan hetki sitten haaveilin että saisin vielä yhden ennen kuin täytän 30v, nyt toivon että olisin edes raskaana silloin.
Noo, ehkä tämänkin voi kääntää positiiviseksi: voinpahan vetää hirvittävät perseet pyöreiden kunniaksi. Enpä edes muista milloin olisin ollut humalassa viimeksi! :ROFLMAO:
 
Tänään on jotenkin tosi surkea päivä. Väsyttää, eikä oikein kiinnosta mikään
Oon jo aivan varma ettei meille tule enempää vauvoja.
Oravanpyörästä minäkin halusin vauvan kanssa kotiin. No nyt on oltu kotona toista kuukautta lasten luona, mutta tuo keskenmeno sekoitti kyllä pakan täysin

Ikä asioista oli tuossa pari sivua sitten juttua. Mies täytti koronteenin aikana 30v ja minun synttärit kolkuttelee heinäkuussa. Ihan hetki sitten haaveilin että saisin vielä yhden ennen kuin täytän 30v, nyt toivon että olisin edes raskaana silloin.
Noo, ehkä tämänkin voi kääntää positiiviseksi: voinpahan vetää hirvittävät perseet pyöreiden kunniaksi. Enpä edes muista milloin olisin ollut humalassa viimeksi!
Tsemppiä @Ananas90❤ Toivottavasti fiilikset paranee pian ja menis nyt ohi toi pahin. Mutta varmasti vaikuttaa toi lapsen kaipuu siihen yleisfiilikseen, vaikka välillä toivottavasti on niitä parempiakin päiviä :cry: Meillä onkin sit lähes sama tilanne iän puolesta, mies täytti tässä kuussa 30 ja itellä ens kuussa sit sama edessä! Ihana, et pystyit tosta löytää positiivista.:giggle: Niin aion mäkin ottaa ehkä vähän viiniä pyöreiden kunniaks, jos ei nyt tärppää. Toivon kuitenkin, että oot mieluummin heinäkuussa raskaana, vaikka eihän ne perseetkään huono vaihtoehto oo sillon tällöin:love::sneaky:;)
 
Sen kerran kun pääs kehumaan rfsu:n ovistestejä, ni sit ne vi****lee mulle :mad: Testi taas aivan tyhjä, vaikka pidätin 3.5h. Onko mun testipaketti viallinen vai mitä ihmettä? Nää ovisoireet on nyt kuitenkin kolmatta päivää aika isot ja yleensä kyl tässä vaiheessa se plussa pärähtää tauluun. No ei oo kyl menossa ku vasta kp11, mut menee kyl maku, et testit käyttäytyy noin, et ensin antaa toiveita vähän ja sit seuraava testi onkin tyhjä. Ei oo ennen näin käynyt.
 
vierailija
Mietin tuossa, että jos tulee useampi plussa ovistestissä, niin voisiko ovulaatio pitkittyä, eikä irtoa ajoissa ja näin ollen kehittyy ns. ylikypsäksi ja on silloin huonolaatuinen?
 

Yhteistyössä