Toiveissa vauva 2021

Täällä elellään taas vaikeampia aikoja. Mulla on tosi kova stressireaktio kropassa, ja hirvittää, että jos uusi raskaus alkaisi, kuinka pahat seuraukset tällä stressillä olisi sikiölle. :'( Enkä yhtään tiedä miten kauan tämän reaktion kanssa kestää. Kai se on yksilöllistä. Pitäisi ehkä käydä lääkärissä, mutta en yhtään tiedä kenellä. Ja miten edes osaisi auttaa. Varmasti on ihan normaalia että koko kroppa reagoi vahvasti, kun vauva kuolee.

Ja tosi isot pahoittelut Alinna86. Toivotaan että olisi vain tiputtelua.

Onnea myös plussanneille! :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Heippa! Täällä on vielä yksi haaveilija! Mies pitäisi vielä saada haasteeseen mukaan... Meillä on -14 ja -15 syntyneet mahtavat pojat, mutta jo 5 vuotta olen kuumeillut kolmosesta. Nyt on viimeinen hetki yrittää, vaihdevuodet puskee kovasti päälle :/ Mies ei oikein asiasta innostu kun nyt kaikki on täydellistä (koti, hyvät vakkarityöt, terveet lapset) eikä haluaisi riskeerata kaikkea kolmannen lapsen takia...:(
 
Heippa! Täällä on vielä yksi haaveilija! Mies pitäisi vielä saada haasteeseen mukaan... Meillä on -14 ja -15 syntyneet mahtavat pojat, mutta jo 5 vuotta olen kuumeillut kolmosesta. Nyt on viimeinen hetki yrittää, vaihdevuodet puskee kovasti päälle :/ Mies ei oikein asiasta innostu kun nyt kaikki on täydellistä (koti, hyvät vakkarityöt, terveet lapset) eikä haluaisi riskeerata kaikkea kolmannen lapsen takia...:(
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten mies kokee nää asiat riskeeraavansa kolmannessa ? Vakityö ei kaiketi kolmannen myötä katoo, asunto ei katoo alta eikä vanhemmat lapset muutu sairaiks :unsure: voisko näistä asioista keskustelemalla saada miehenkin mukaan hommaan :)
 
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten mies kokee nää asiat riskeeraavansa kolmannessa ? Vakityö ei kaiketi kolmannen myötä katoo, asunto ei katoo alta eikä vanhemmat lapset muutu sairaiks voisko näistä asioista keskustelemalla saada miehenkin mukaan hommaan

Heippa! Mies on siis avieroperheestä, syyksi kokee sen että heitä lapsia oli niin monta (4 lasta). Syytä eroon miehen isän puolelta emme saa koskaan tietää, hän valitettavasti kuoli yllättäin kymmenen vuotta sitten. Mutta hänen mielestään suurin syy on, ettei hän koe jaksavansa enää kolmatta. Meillä lapset on onneksi olleet suht helppoja kun lopulta päästiin allergioihin kiinni (molemmilla pahat allergiat, epipen käytössä), mutta muilta osin ovat oikeasti tosi helppoja :) Mies vaan kokee, että emme jaksa, vaikka tunne on omalta osaltani aivan päinvastainen. Hän tykkää kun poikien kanssa voi touhuta ja pelkää, ettei meille parina jää aikaa, jos mukaan tulee kolmas lapsi...

Meillä on myös tuttavapiirissä tullut aviero kaikkien yli 2 perheiden kohdalla, sekään ei kannusta miestä :( Toki eroja on tullut vaikka lapsia olisi vain yksi. Mutta summa summarum, mies kokee että kaikki hajoaa jos kolmas tulisi :(
 
Täällä elellään taas vaikeampia aikoja. Mulla on tosi kova stressireaktio kropassa, ja hirvittää, että jos uusi raskaus alkaisi, kuinka pahat seuraukset tällä stressillä olisi sikiölle. :'( Enkä yhtään tiedä miten kauan tämän reaktion kanssa kestää. Kai se on yksilöllistä. Pitäisi ehkä käydä lääkärissä, mutta en yhtään tiedä kenellä. Ja miten edes osaisi auttaa. Varmasti on ihan normaalia että koko kroppa reagoi vahvasti, kun vauva kuolee.

Ja tosi isot pahoittelut Alinna86. Toivotaan että olisi vain tiputtelua.

Onnea myös plussanneille!
Mä huutelen täältä taustalta, että ota yhteyttä äitipolille..itsellä oli/on tässä raskaus menossa joka ei menny ihan niin kuin toivottiin ja mietittiin keskeytystäkin niin suositeltiin semmoistä psykiatria, joka erikoistunut keskeytyksien/keskenmenojen/kohtukuolemien kautta syntyneisiin jälkitiloihin..eli ihmisiin ketkä menettäneet vauvan tavalla tai toisella. Uskon, että se voisi olla sinullekkin se paras apu, että pääsisit käymään kaikkea läpi. Minä päädyin lopulta pitämään vauvan, mutta silti käyn nyt omaa stressiäni tuolla purkamassa kun aika myrsky tässä mentiin läpi.
 
Heippa! Mies on siis avieroperheestä, syyksi kokee sen että heitä lapsia oli niin monta (4 lasta). Syytä eroon miehen isän puolelta emme saa koskaan tietää, hän valitettavasti kuoli yllättäin kymmenen vuotta sitten. Mutta hänen mielestään suurin syy on, ettei hän koe jaksavansa enää kolmatta. Meillä lapset on onneksi olleet suht helppoja kun lopulta päästiin allergioihin kiinni (molemmilla pahat allergiat, epipen käytössä), mutta muilta osin ovat oikeasti tosi helppoja :) Mies vaan kokee, että emme jaksa, vaikka tunne on omalta osaltani aivan päinvastainen. Hän tykkää kun poikien kanssa voi touhuta ja pelkää, ettei meille parina jää aikaa, jos mukaan tulee kolmas lapsi...

Meillä on myös tuttavapiirissä tullut aviero kaikkien yli 2 perheiden kohdalla, sekään ei kannusta miestä :( Toki eroja on tullut vaikka lapsia olisi vain yksi. Mutta summa summarum, mies kokee että kaikki hajoaa jos kolmas tulisi :(
No joo ihan ymmärrettäviä pelkoja tietenkin :) Ja hienoo että ootte saanu juteltua asiasta :) Teijän lapset alkaa oleen jo niin isoja että niistä kuitenkin on jo apua lapsen vahtimisessa yms :) ei tietenkään pitkäks aikaa mut esim suihkussa pääsee käymään rauhassa yms :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuttelituu
@Mamtobe voisiko olla kiinnittymiseen liittyvää!

@Kissanminttu5 ammattilaisen kanssa keskustelu voisi auttaa, jos saisi jotain tukea ja keinoja. Olen tavannut eri syistä useita lääkäreitä, paria psykiatria, psykoterapeuttia ja psykologia tässä aikuisiällä ja kaikesta olen apua saanut. En tosin osaa sanoa tarkalleen, mistä sinun tilanteessa apua lähtisi hakemaan, mutta kannustan avunhakemiseen ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kissanminttu5
Täällä ei vuotoa näy, tuntuu todella hyvältä! Vaikka toki edelleen pelottaa, että inssi ei onnistunut, niin kyllä tämä luteaalivaiheen piteneminenkin tuo rauhallisempaa mieltä. Naama on myös täynnä pieniä näppyjä ja tätä minulla ollut viimeksi 2013, kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Lääkkeet voi tähän vaikuttaa tai sitten hikoilu. Tietenkin sitä alkaa miettimään, voisiko jo raskaudesta olla jotain merkkejä.
 
Täällä ei vuotoa näy, tuntuu todella hyvältä! Vaikka toki edelleen pelottaa, että inssi ei onnistunut, niin kyllä tämä luteaalivaiheen piteneminenkin tuo rauhallisempaa mieltä. Naama on myös täynnä pieniä näppyjä ja tätä minulla ollut viimeksi 2013, kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Lääkkeet voi tähän vaikuttaa tai sitten hikoilu. Tietenkin sitä alkaa miettimään, voisiko jo raskaudesta olla jotain merkkejä.
Mä niin odotan et sä testailet ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
ON: tajusin tänään et vaimo jäikin kesälomalle kahdeksi viikkoa eli en yhtään tiedä milloin uskallan testata seuraavan kerran. Kun en haluaisi testata silloin kun se on kotona (Ennen kun voin olla varma et testi sit näyttää oikein) ja eihän se poistu koko lomalla kotoa

"Kauheaa" piinailla kun olin jo suunnitellut et testaisin alkuviikosta joku päivä ennen töitä katsoakseni mitä ne eiliset viivat meinasivat :D nyt en tiedä viitsinkö jos se on kuuntelemassa. Ehkä ihan tyhmää piinailla tätä mut :D
 
@Mamtobe mäkin veikkailen, että hyvin vois olla kiinnittymiseen liittyvää tuo sun vuoto. :) Toivottavasti ois :love:
Mulla itellä oli plussakierrossa dpo9-12 menkkamaista niukkaa vuotelua, ja nimenomaan ihan verta, mulla tuli myös hyytymiä yhtenä päivänä. Ja niin vain varhaisultrassa oli kaikki kuitenkin kunnossa :) Edelleen mysteeri oliko oikeesti noinkin pitkä kiinnittymisvuoto vai mitä tuo vuotelu oli, mutta tosiaan tuokin on mahdollista. :)
 
@Mysteerio milloin teillä on testipäivä
Virallinen testipäivä olis maanantai, mut voi olla, että huomenna testaan. Maanantaina on kuitenkin töitä ja sit olis vaikeaa keskittyä onpa tulos kumpi tahansa. Kävin just ostamassa kaksi apteekin testiä...oli vain niitä herkempiä meidän apteekissa. Olen kyllä joskus sellaisia "normaalejakin" apteekin testejä nähnyt ja olisin mieluummin ottanut sellaisen. Luulis huomenna jo näkyvän (dpo15).
 
Mä huutelen täältä taustalta, että ota yhteyttä äitipolille..itsellä oli/on tässä raskaus menossa joka ei menny ihan niin kuin toivottiin ja mietittiin keskeytystäkin niin suositeltiin semmoistä psykiatria, joka erikoistunut keskeytyksien/keskenmenojen/kohtukuolemien kautta syntyneisiin jälkitiloihin..eli ihmisiin ketkä menettäneet vauvan tavalla tai toisella. Uskon, että se voisi olla sinullekkin se paras apu, että pääsisit käymään kaikkea läpi. Minä päädyin lopulta pitämään vauvan, mutta silti käyn nyt omaa stressiäni tuolla purkamassa kun aika myrsky tässä mentiin läpi.
Kiitos tuhannesti tästä viestistä. ❤ Ei tullut mieleenkään että sinne voisi soittaa. Olen yhteydessä heti maanantaina jos vain ehdin. Kiitos.
 
Tsemppiä kaikille haastaviin tilanteisiin ja uusiin kiertoihin.

Mulla oli pakko kokeilla vielä tuommonen 25 mlU/ml testi ja linkissä kuva.

https://aijaa.com/R5Ws8k

Joskohan nyt aamuun sit malttaisi.. Tosi vaikea uskoa/luottaa, että ois raskaana. Olo on välillä tosi etova ja rinnat raskaat. Ja välillä tuikkii alavatsaan ja se on kokoajan vähän aran olo en, tai ehkä pinkeähkö.
 
ON: tajusin tänään et vaimo jäikin kesälomalle kahdeksi viikkoa eli en yhtään tiedä milloin uskallan testata seuraavan kerran. Kun en haluaisi testata silloin kun se on kotona (Ennen kun voin olla varma et testi sit näyttää oikein) ja eihän se poistu koko lomalla kotoa

"Kauheaa" piinailla kun olin jo suunnitellut et testaisin alkuviikosta joku päivä ennen töitä katsoakseni mitä ne eiliset viivat meinasivat nyt en tiedä viitsinkö jos se on kuuntelemassa. Ehkä ihan tyhmää piinailla tätä mut
Jos testaisi kun vaimo on vaikka kaupassa? :) Minä sain edellisessä raskaudessa yllättäen vahvemmat viivat iltapäivällä tehdystä testistä.

Toivon kovasti plussia kaikille! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Jos testaisi kun vaimo on vaikka kaupassa? Minä sain edellisessä raskaudessa yllättäen vahvemmat viivat iltapäivällä tehdystä testistä.

Toivon kovasti plussia kaikille!
Saanko kysyä, että miksi haluat tehä salaa ekan testin? Pelkäätkö että puoliso pettyy? Itellä oli vähän sama, mutta oon SUPER huono pitämään salaisuuksia, joten esittelin miehelle sen ekan haamujen esiäidin. Hän totesi näkevänsä "jotain".. Vähä naureskellen, kun testailin ihan liian aikaisin :D

Mulla on ensimmäinen raskaus niin ei ole vertauskohtia, kuin tämä päivä. Toki näin yhden päivän empiirisen tutkimuksen jälkeen voisin todeta, että niin minäki saan. Aamupäivällä oli "kympin" testissä just ja just näkyvä haamu. Nyt tuo 25 testi oli aivan selkeä. Go figure. Jännittävää!
 
vierailija
Täällä elellään taas vaikeampia aikoja. Mulla on tosi kova stressireaktio kropassa, ja hirvittää, että jos uusi raskaus alkaisi, kuinka pahat seuraukset tällä stressillä olisi sikiölle. :'( Enkä yhtään tiedä miten kauan tämän reaktion kanssa kestää. Kai se on yksilöllistä. Pitäisi ehkä käydä lääkärissä, mutta en yhtään tiedä kenellä. Ja miten edes osaisi auttaa. Varmasti on ihan normaalia että koko kroppa reagoi vahvasti, kun vauva kuolee.

Ja tosi isot pahoittelut Alinna86. Toivotaan että olisi vain tiputtelua.

Onnea myös plussanneille!
Otan osaa elämän mittaiseen suruusi. Oletko tutustunut Käpy ry:n toimintaan? Kävystä saa vertaistukea myös uuden raskauden yritykseen lapsen kuoltua. Tiedän itse miten sekaisin voi ihminen tuossa kohtaa olla, kun lapsensa joutuu hautaamaan. Hautasin oman terveen synnytyksen rv41 komplikaatioihin kuolleen lapseni joulukuussa.

T. Vertainen
 

Yhteistyössä