toistuvien keskenmenojen tutkiminen

otetaan verikokeilla keltarauhas/kilpirauhas arvot sekä kaikki tulehdusarvot, esim. parvo, toksoplasma ym. toki ultraavat ja tutkivat näin munatorvet ja- sarjat.
mulle sanoi lekuri että nuorella, terveellä naisella voi tulla jopa 6 km peräkkäin, ilman mitään syytä. mulla 2km takan ja nyt jos yksi viel ni lupasivat tutkimuksiin passittaa. toivotaan ettei kolmatta enää tuu
 
kolmen jälkee yleensä.itselläni 1 synnytys,terve lapsi.. ja 2 keskenmenoa Mulla kävi tuuri,erikoistuva lääkäri harjotuksen vuoksi otti kokeet jo tuon toisen jälkeen.Kaikk oli hyvin ja pian tulinki raskaaks ja nyt lapsi jo koht 2v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 12:18 heidi kirjoitti:
Kuinka toistuvia keskenmenoja tutkitaan?
Multa otettiin ensin hyytymistekijät (ettei ole tukostaipumusta), kilpirauhasarvot, täydellinen verenkuva, prolaktiini. Sekä molemmilta kromosomit (vaikka meillä kaksi lasta jo onkin).

Näistä ei löytynyt mitään vikaa.

Nyt on otettu uudestaan kilpirauhasarvo (oli eka arvo vähän koholla) sekä otettiin LH, FSH, testosteroni, keltarauhasarvo.

Virusvasta-aineita multa ei ole otettu, koska lääkäri ei nähnyt sitä tarpeelliseksi. Mutta olen kuullut, että se otetaan yleensä. Eli toksoplasma, listeria jne.

Muuta ei ole tehty, ainakaan mulle. Ultrattu on kerran jälkitarkastuksessa.

Ja mulla siis kolme keskenmenoa perä jälkeen rv10 kieppeillä.

 
Sain eilen lähetteen sairaalaan naistentautien polille huhtikuuksi :) 1 1/2 vuotta yritystä takana, yksi tuulimuna ja useita alkuraskauden keskenmenoja takana. Toivon, että tämä epäonni loppuu ja joko syy selviää tai muuten vain saataisiin jotain selkoa / hoitoa tähän tilanteeseen. Usko mennyt ja toivo kadonnut useaan otteeseen, mutta enköhän minäkin jonain päivänä sen pikkukakkosen syliini saa. Toivon sitä samaa teillekin :hug:
 
Minulla 2 isoa lasta. Viime vuodelta 1 km ja 1 tuulimunaraskaus. Tutkimukset tehtiin näiden jälkeen, kilpirauhanen, kromosomit (molemmilta), virusvastaaineet, veren hyytymätekijät ja keltarauhanen tutkittiin. Mitään aiheuttajaa näistä ei löytynyt ja nyt olen raskaana viikolla 18.
Tsemppiä ja Onnea teille :)
 

Yhteistyössä