Toistuvia nenäverenvuotoja ilman kaivelua/loukkaantumista tms. lapsella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KIITOS!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kovasti vastauksista, kyllä kannatti kysyä teiltä, ei lääkäri osannut neuvoa a-tippoja tms. kokeilemaan, puhui vain mahdollisuudesta polttaa verisuonia.
Kiitos!!!!!! =)

Joo, noi A-vitamiinitipat pitää nenän limakalvot "joustavina". Kannattaa käyttää varsinkin verenvuodon jälkeen; kun rupi irtoaa, niin vuotaa herkästi uudelleen. Mulla vuosi lapsena usein ja paljon. Muistan, että se oli hirveetä, kun ei meinannu tyrehtyä millään. Mulla tosin sit aikuisena löydettiin sairaus, mikä aiheuttaa lisääntynyttä vuotoa.

syökö se salmiakkia? Ite vedin sellasii älli tälli -pötköjä ja vaikka mitä pienenä, en sit tiedä jos siitä nenä innostui vuotamaan. Iskän luona vuos aina (ja siellä söin enemmän karkkii) mut äitin luona harvemmin (vähemmän karkkii, varsinkin salmiakkia)

Meillä tulee kans.Joka sorkalla. Varsinki talvella ku sisäilmaa lämmitetään. Ilma on kuivaa ja limakalvot kuivuu jolloin tulee verta nenästä ja huulet kuivaa. Ilmankostutin auttaa siihen.

Samoin mulla tulee verta nenästä jos hemoglobiini menee alas. Siihen taas auttaa rauta tabletit.

Meidän pojalla oli myös jatkuvaa nenäverenvuotoa 2-vuotiaasta 5-vuotiaaksi asti. sitten todettiin astma. Muutettiin omakotitaloon ja nenäverenvuoto loppui siihen. en tiedä oliko aikaisemmassa asunnossa hometta, koska se voi aiheuttaa nenäverenvuotoa ja onhan astmakin voinut siitä syntyä :( :( Nyt ei tosiaan ole kertaakaan vuotanut nenästä verta kun ollaan tässä asuttu ja astma-lääkitys päällä.

niin ja mul kans poltettiin verisuoni nenästä, muistaakseni kerran - pari.

Ei se hirveesti tainnu auttaa, iän myötä väheni - mut ehkä parempi hoitaa ravitsemuksen puolesta juttu kuntoon : )

Mullakin kuivaa nenun limakalvot herkästi ja sit tulee verta. On tullut jo lapsena paljon ja niin on tullut kuulemma vanhemmiltani ja isovanhemmilta. Lapsena on joku verisuoni poltettukin. A-vitatipat apteekin jääkaapista on minun pelastukseni!

A-vitatipat muuten maistuu hirveältä, jos sitä valuu nieluun, mutta ne kannattaa laittaa makuulteen, esim. niin että roikottaa päätä vähän alaspäin vaikka sohvalla... Että se menee oikeeseen paikkaan.

Uusimmat

Yhteistyössä