Toistuva masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ais

Vieras
Onko täällä kenelläkään?
Miten olette selvinneet ja jaksaneet...`?
Mä täällä kaipaan ehkä vähän tsemppiä, jotenkin tuntuu loputtomalta taas tämä masennusjakso, on pahempi kuin koskaan aikaisemmin.

HUOKAUS!!

Kuulemma sen kaksisuuntaisenriski ei ikinä häviä.. Aina voi puhjeta mania, jos sairastaa toistuvaa masennusta. Alkaa tuntua siltä, että mielummin vaihtaisin siihen, kuin tähän jatkuvaan alamäkeen :(

Minulla add diagnoosin valmistuminen käsillä. Käyn niin ylikierroksilla, että uuvun ja masennusta ajoittain uupumisen yhteydessä.. Pahimmillaan pelkäsin kaikkea ja aloin jo kuvitella kuulevani ääniä. päässä on semmoinen sirkus ettei mukana pysy..:ashamed:

itse olen saanut apua psykologi käynneistä ja ajottain menee lääkkeitä, että saa nukuttua ja toisinaan rauhoittavia. Jospa tämän diagnoosin valmistuttua (muutama tutkimus/testi kesken) saa täsmällisempää lääkitystä ja terapiaa..

Suosittelen hakeutumista lähimpään perheneuvolaan/psykologille. Yksin ne asiat menee pahemmin solmuun ja väsyt enemmän. Hae apua ajoissa, elä sitten kun istut lopen uupuneena valmiina lopettamaan kaiken.. Ne asiat etenee hitaasti siellä psykologille pääsyn jälkeen, mutta ainakin teet asialle jotain ja joku kaunis päivä huomaat, että paistaa se aurinko sinullekkin :hug:

Kiitos.
Hieno kuulla, että sinua tutkitaan noin perusteellisesti.
Josko tämä minunkin oloni helpottaisi kun kesä tulee.

Sitä apua SAA pyytää ja hakeutua avohoitoon myös silloin hyvän jakson aikana. Masennuksen kourissa kun ei saa enää aikaseks tai ei vaan jaksa. Tulee tunne että mitä väliä jollain hoidolla, ei ne asiat parane.. Voit käydä juttelemassa miltä tuntuu silloin kun se masennusjakso iskee. Sitten kun se taas iskee, on jo hoito aloitettu ja mahdolliset lääkitykset aloitettu..

Kaksisuuntainen on. Selviän päivittäisellä lääkityksellä ja keskusteluavulla. Lopetin juuri pitkän terapian, nyt käyn mielenterveystoimistossa juttelemassa harvakseltaan.

Hae apua, saat oikein diagnoosin ja oikein hoidon. Minuakin ahdistaa ja masentaa tällä hetkellä, eikä oikein mikään auta. Mutta sekin menee taas ohi, pakko luottaa siihen. Tsemppiä. :hug: