Toisten ulkonäköön puuttumisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pikkusen on alkanut ärsyttää tietyt tyypit jotka puuttuvat toisten ulkonäköön. Eli itse olen sellanen "tavallinen tallaaja", meikkaan tosi harvoin (lähinnä kun lähen jonnekkin juhliin), koruja en käytä kun en edes omista niitä, hiukset sojottaa välillä mikä minnekkin mutta en hirveesti kiinnitä huomiota siihen mitä päällä on, kuhan on sopivat ja puhtaat. Toki jos olen esim juhliin menossa katon että päällä on sopivat vaatteet ja muutenkin olemus siisti, siis minun tavallani.
No olen nyt pari kertaa ollut työporukan kanssa liikkeellä ja pikkasen on alkanut ärsyttää kun yks työkaveri on joka kerta ollut "korjailemassa" meikkiäni, lisäämässä koruja jne.... Ekalla kerralla huulipunan olin laittanut "väärin" kun en ollut ensin rajannut huulia, vaatetukseen piti lisätä vyö ja kaverilta lainata koru. No tokalla kerralla sit ei ollut tarpeeksi silmämeikkiä vaan sitä piti lisätä tän työkaverin toimesta. Seuraavana iltana kun oltiin lähössä niin sit piti olla jo poskipunaa sutimassa lisää eli aina kun ollaan oltu johonkin lähössä tää kaveri on aina ollut "korjailemassa" mun ulkonäköä. Varmaan ihan "hyvää hyvyyttään" tekee noin mutta itelle vaan tullut sellanen olo etten kelpaa sellasena kun oon.

Mikset sano sille että kiitos mutta mä en tarvii meikkiä/koruja tms ja näin on ihan hyvä? ei kai se väkisin sua meikkaa?
Mitä tarkoittaa siisti sinun tavallasi?

Mikset sano sille että kiitos mutta mä en tarvii meikkiä/koruja tms ja näin on ihan hyvä? ei kai se väkisin sua meikkaa?
Mitä tarkoittaa siisti sinun tavallasi?

No eipä siinä paljoa ehtinyt sanoa kun oli jo sutimassa. Ja siis silleen tarkoitan että siisti että vaatteet sopivat, puhtaat, tilanteeseen käyvät, hiukset laitettu, meikattu sopivasti. Eli mun mielestä ihan ok vaikka joku toinen ehkä olis laittanut jotain muuta päälle, hiukset toisella tapaa jne...

[QUOTE="vieras";22563901]No eipä siinä paljoa ehtinyt sanoa kun oli jo sutimassa. Ja siis silleen tarkoitan että siisti että vaatteet sopivat, puhtaat, tilanteeseen käyvät, hiukset laitettu, meikattu sopivasti. Eli mun mielestä ihan ok vaikka joku toinen ehkä olis laittanut jotain muuta päälle, hiukset toisella tapaa jne...[/QUOTE]

Mä olisin toisella kerralla viimeistään sanonut ystävällisen tiukasti että kiitos mutta tämä on nyt hyvä näin. Että anna olla, näpit irti tms jos vielä yrittäisi jatkaa.

Työntäisin kyllä aika nopeesti sen kauemmas ja sanoisin, että näpit irti ja en halua näyttää miltään pelleltä tai lähden kotiin kohta tai pesemään ne meikit, jos jatkat vielä ja olen itse ihan tyytyväinen itseeni. Lisäx voisin sanoa, että en ole menossa iskemään miehiä, kun mulla on jo mies.
Kai se vähän riippuu ihmisen luonteesta, että ketä uskalletaan tulla kohentelemaan ja ketä ei. Useimmat ainakin ymmärtävät pitää näppinsä erossa minusta.

No joo... ehkä hän nyt vain pitää itseään sinun hyvänä kaverinasi ja silloinhan sitä ollaan tavallista tuttavallisempia... ei välttämättä millään pahalla korjaile meikkiäsi.

[QUOTE="Lila";22564205]No joo... ehkä hän nyt vain pitää itseään sinun hyvänä kaverinasi ja silloinhan sitä ollaan tavallista tuttavallisempia... ei välttämättä millään pahalla korjaile meikkiäsi.[/QUOTE]

Juu siis ymmärrän toki ettei sinänsä mitään pahaa tarkoita, mutta itseä vaan tollanen ärsyttää. Itselle ei tulis mieleenkään mennä korjailemaan toisen meikkiä, kampausta tms olis se sitten mimmonen tahansa. Muuten sinänsä ihan mukava tyyppi kyseessä, mut toi mainittu piirre ärsyttää.

Mun on pakko sanoo, että en ymmärrä ihmisiä jotka ei YHTÄÄN VÄLITÄ ULKONÄÖSTÄÄN.
Niinkuin just alottaja itsestään kertoi ; ei meikkiä, hiuksia ehkä harjaa, vaatteilla ei mitään väliä.

Ja vaikka tätä mieltä oonkin, niin en sentäs kenenkään naamoja mee lääppimään ;D Hah.

Kaipa hän koittaa vaan olla ystävällinen, jos meikkejään ja korujaan lainailee. Jos sanot että ei kiitos, niin eiköhän mene perille.

Meillä on ihan normaalia esim. työporukan kanssa, että jos ollaan johonkin lähössä niin sitten lainaillaan puolin toisin kaikenlaista tyyliin "hei onks kellään hiuslakkaa" tai "hei mulla ois just ihana koru tohon". Tms.

Yhteistyössä