Toisten ihmisten synnytyksen käynnistämisjutut on sitten niin tyhmiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
Kun mulle ilmoitettiin, että eka synnytys käynnistetään, ilmoitin: ei vielä, en mä voi nyt jäädä sairaalaan, koirat on yksin kotona, mulla on auto parkkiksella ja mies työmatkalla, voinko tulla parin päivän päästä...
Sain armonaikaa seuraavaan aamuun, rv:t 38+. Koirat sain hoitoon, auton kotiin ja mieskin ehti synnytykseen :)

Kolmannen lapsen kohdalla neuvoteltiin käynnistyksestä lääkärin kanssa ja sovittiin se seuraavaksi viikoksi, että sain vanhemmat lapset vietyä hoitoon (lähellä ei ole paikkaa, mihin voisi lapset 'pudottaa' synnyttämään lähtiessä.) Tämä sopi silloiseen elämäntilanteeseen parhaiten, rv:t taas 38+

Näin meillä...

Mikä sinulla oli käynnistyksen syy, kun siinä oli tuolla lailla neuvottelemisen varaa? Iso lapsi?

Kyllä se vähän hirvitti kun laskettuaika ylittyi ja aina vaan totesin, että nyt olisi hyvä viikko syntyä ja kun ei syntynytkään, niin totesin kaikille, että ei nyt ainakaan pariin päivään saa syntyä, sillä mies oli pari yötä töissä ja ei olisi millään päässyt synnytykseen mukaan ja olisin joutunut pyytämään kyytiä joltain toiselta, tädiltä tai veljeltä tai isältä, riippuen kuka olisi ollut kotona juuri silloin.

Poitsu syntyi 41+6, kun edellisenä päivänä oltiin käyty yliaikaistarkastuksessa ja lääkäri teki aika ronskin tutkimuksen, että todella tuntui ja siitä se sysäys lähti ja yöllä sitten palattiin laitokselle, kun vedet meni, muuten oltaisiin palattu maanantaina ja käynnistetty.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja tytti:
yliajalla vai "yliajalla"? siis 42+ vai 40+? vähän eroo ku menee polille.

näin on. "yliaika" alkaa vasta 42 eteenpäin. Mun synnytykseni käynnistettiin 42+2.

olen ymmärtäny että 10 pv maksimi..

Olet ymmärtänyt väärin.

meilläpäin 10 pv yli eli 41+3, niin käynnistetään. Itselläni olisi käynnistetty, mutta lähti itsestään käyntiin provosoivan alatietutkimuksen jälkeen.

Yhteistyössä