Töistä vapaalla rakentamisen ajan?

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Onko kukaan tai kenenkään mies (tai vaimo) ollut palkkatyöstään pois rakentamisen ajan tai osan aikaa? Kuinka kauan?
Mä ajattelin naisen logiikalla, että jos "puolikädetön" mies ja ammattitimpuri olis päivät hommissa, se tulis halvemmaks kuin että palkkais useamman miehen hommaan. Kai se mieskin nyt osais töitä tehdä, jos joku neuvoo.
Onkohan mun logiikkaa toimiva vai meneekö timpurin aika miehen neuvomiseen?
Meidän raksa sen verran kaukana kodista ja työpaikoista, että siellä ei iltaisin noin vain käydä hommissa,kun matkoihin menee yli tunti.

Kai se riippuu aika paljon ihmisestä. Meillä mies oli melkein koko rakennusajan poissa palkkatyöstä, ja kyllä me mielestämme saatiin paljon säästöä aikaan itse tekemällä. Minä olin lasten kanssa kotona (äitiysloma/hoitovapaa), mutta rakennuksella en pystynyt apuna juurikaan olemaan. Aikaisempaa kokemusta rakentamisesta ei minunkaan miehelläni ollut, mutta paljon oli töitä jotka onnistuivat itsekin, ja tietysti opastusta välillä tarvittiin.
Se mikä tuossa oli myöskin etuna, oli että talo valmistui alle vuodessa, mikä on minusta lyhyt aika ottaen huomioon, ettei talkooväkeä ollut. Ja meillä lasten kannalta ajateltuna oli mukavaa, että isä ehti joskus olla kotonakin.

Olisihan sitä voinut ajatella että ottaa enemmän vieraita palkallisia töihin, mutta se olisikin niellyt huomattavan osan budjetistamme. Näin olisi voitu saada oma koti valmiiksi nopeamminkin, mutta itse halusimme tehdä mahdollisimman paljon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.07.2006 klo 11:44 ihmetellen kirjoitti:
Siis millään ihmeellä te elätte jos ei oo kumpikaan töissä? Saako mies, joka jää pois töistä jotain rahaa kumminkin?

Kyllähän sitä työttömänä olessakin rahaa saa, vaikkei läheskään yhtä paljon kuin töissä ollessa. Mutta jos otetaan huomioon se että olisi vieraita ihmisiä rakennuksella töissä ja heille maksettaisiin palkkaa, niin ehkäpä kuitenkin enemmän säästöä syntyy tällä tavalla, vaikka itse ei palkkatuloa saisikaan. Vai kuinka?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.07.2006 klo 12:33 Jo valmis koti kirjoitti:
\
Siis millään ihmeellä te elätte jos ei oo kumpikaan töissä? Saako mies, joka jää pois töistä jotain rahaa kumminkin?

Kyllähän sitä työttömänä olessakin rahaa saa, vaikkei läheskään yhtä paljon kuin töissä ollessa. Mutta jos otetaan huomioon se että olisi vieraita ihmisiä rakennuksella töissä ja heille maksettaisiin palkkaa, niin ehkäpä kuitenkin enemmän säästöä syntyy tällä tavalla, vaikka itse ei palkkatuloa saisikaan. Vai kuinka?

Joo, siis tietty eri juttu jos on työttömänä mutta vakityöstä ei noin vaan jäädä työttömäksi rakentamisen ajaksi :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.07.2006 klo 13:21 ihmetellen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.07.2006 klo 12:33 Jo valmis koti kirjoitti:
\

Joo, siis tietty eri juttu jos on työttömänä mutta vakityöstä ei noin vaan jäädä työttömäksi rakentamisen ajaksi :D

Mitenkäs esim vuorotteluvapaa, eikös niin voi tehdä?

Yhteistyössä