töistä poissa kun lapsi sairaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *****
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Moneltako päivältä työnantajanne maksaa palkaa kun joudutte olemaan töistä poissa lapsen äkillisen sairastumisen vuoksi? Olen Turun kaupungilla töissä ja palkkaa tulee kolmelta peräkkäiseltä päivältä ja sen jälkeen sitten palkatonta poissaoloa... Ei ole ennen lapsi ollut näin pitkään kipeänä että joudun ylittämään tämän palkallisen. Tuntuu vaan niin kovaa heti palkassa tuo muutaman päivän palkaton että pakko laittaa kaverille hoitoon huomenna että pääsen töihin ainakin päiväksi ja sitten voin taas ollakin poissa jos siltä sitten tuntuu.

Juu se kolme päivää on kolme päivää SAMAAN äkilliseen sairauteen. Jos siis sama sairaus jatkuu, ei sinulla ole lupaa olla yhden työpäivän jälkeen taas pois. Ja se on 3 kalenteripäivää äkillisesti sairastuneen lapsen HOIDON järjestämistä varten. Siis jos sairastuu perjantaina, on maanantai jo palkaton. Eli jos kaveri ottaa hoitoon, toimii kuten pitääkin. Jos taas sairastuu toiseen sairauteen tai toinen lapsi sairastuu, niin alkaa tuo 3 päivää alusta. Joskus julmaa, mutta etuus kuitenkin, että edes sen 3 päivää saa olla.

Voitko muka olla saman sairauden takia poissa uudestaan, vaikka olisit välillä töissä päivän? Tarvitsetko itse heti lääkärintodistuksen? Meillä oli lapset viikon kipeinä loppuvuodesta ja sit mä sain tartunnan ja "kätevästi" sitten puolikuntoisena hoidin kipeitä lapsia.

Äh...niin tietysti. paniikki vaan tässä iskee kun töihinkin ois pakko mennä kun en vakkari ole. Viime viikolla olin kaksi päivää kuumeen takia ja vkonloppuna alkoi oksentaa ja nyt sit sen vuoksi pois. Yskä valvottaa yöllä ettei oikein kunnossa ole, varsinkaan päiväkoti kunnosssa.

Alkuperäinen kirjoittaja *****:
Äh...niin tietysti. paniikki vaan tässä iskee kun töihinkin ois pakko mennä kun en vakkari ole. Viime viikolla olin kaksi päivää kuumeen takia ja vkonloppuna alkoi oksentaa ja nyt sit sen vuoksi pois. Yskä valvottaa yöllä ettei oikein kunnossa ole, varsinkaan päiväkoti kunnosssa.

Toi on tosi kurjaa. Meillä oli loppuvuodesta 2-vuotias keuhkokuumeessa ja toinen lapsi flunssassa. 3 pvä vuoroteltiin miehen kanssa kotona hoitamisessa. Neljäntenä päivänä sattui mummilla olemaan vapaapäivä töistä ja viidenneksi päiväksi olisi jäänyt ainoaksi vaihtoehdoksi pyytää miehen isää tulemaan sadan kilsan päästä. Sitten sairastuin itsekin ja hoidin sen viidennen päivän kipeänä kipeitä lapsia. Ei ollut kovin kivaa.

No jos sulle lapsella oli viime viikolla eri sairaus, niin voit olla sen 3 päivää. Ja silloin joku todistus kummastakin. Mutta päivä välissä töissä ei auta.

Vaikeapa noita sairauksia on sitten eritellä. Varsinkin kun lääkäri ei edes kirjoittanut todistukseen mitään sairautta...Terv.hoitaja sentään kirjoittaa mikä sairaus oli. Palkattomana se nyt menee vaan. Toivottavasti nyt tervehtyy torstaiksi sittan. Tai toinen lapsi sitten sairastuisi, no ei sentään.

Yhteistyössä