toista odottavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka liikkeet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka liikkeet?

Vieras
Milloin, kuinka aikaisin tunsitte vauvan eka liikkeet masussa?? Onko aívan ihmeellistä tuntea ne jo rv 13? Luulenpa että se oli vauveli, joka mun tuplat varasti masusta :) Heti kun aloin syödä suklaata, mahassa alkoi tuntua ""menoa"", kuplintaa ja hentoa liikehdintää :D

Liikkeet voi tuntua joillakin harvoilla (varsinkin ei-ensisynnyttäjillä) todellakin jo rv 13. Eli vaihteluväliä pukkaa rv 13-rv22.
Ja vaikka liikkeitä sitten tuntuu, niin ei kannata heti huolestua, jos on hiljaisia päiviäkin, vauva voi potkia taakse (jossa ei juuri tuntoa) tai sitten on muuten niin väljää.
Meilläkin on aktiivinen masuasukki, mutta harrastaa enempi möyrintää kuin potkuja (rv 30+), ja vasta rv 25 alkaen on liikkeissä ollut enempi säännöllisyyttä.

Mä tunsin ensimmäiset liikehdinnät joskus vk15, tuntui lähinnä kuplimiselta tai siltä, että siellä jokin pyörii. Kunnon potkun tunsin vasta eka kerran joskus vk21, ja senkin vain yhtenä päivänä. Mulla istukka aika edessä ja kohtu taaksepäin kallellaan, jonka takia potkuja ei tunnut ainakaan vielä kovin selvästi. Jo ajattelinkin että onkohan kaikki ok, kun ei mitään tunnu, mutta kyllä siellä tänään neuvolan ultran mukaan taas mentiin sellaista vauhtia että ihme kun ei tunnu potkuja, nyt rv 22+2.

Liikkeet tunsin 17.viikolla, mutta ne olivatkin jo ihan selkeitä potkuja, ei mitään ""perhosen siipiä"". Nuita hipaisuja varmaan on ollut jo aiemminkin, mutta en ole ehtinyt niitä kuulostelemaan.

Mä tunsin ekat liikkeet toista odottaessani rv13, mutta säännöllisesti toki vasta myöhemmin..Ja joskus rv15 oikein selviä muljahduksia, joista ei voinut erehtyä...

Yhteistyössä