toista odottaessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vasy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vasy

Vieras
Miten mahtaa teilla mennyt odotusaika joilla on ensimmainen ollut suht pieni odotusaikana? Meilla ei taalla maailmalla ole oikein sellaista neuvolaa josta voisi kysya niin kysyn nyt teilta. Itsella on viikkoja 28 ja esikoinen on nyt 14kk. Joka paiva saa retuuttaa ja nosttella ja kanniskella ensimmaista ja noukkia lattialta miljoon asiaa paivassa ja nyt on viime viikkoina alkanut massu oireilla. Menee vatsa kamalan kovaksi ja likimain kipeaksi harva se paiva ja useamman kerran, yleensa aina kun pitaa taistella esikoisen kanssa pukemisesta tai pyllypesulla. Nyt on ollut pari paivaa sellainen kipea "viilto" vatsalla, olen taitanut revayttaa vatsalihakseni tai jotain. Se tassa huolestuttaa, etta mahtaako tama rasitus vaikuttaa tahan uuteen tulokkaaseen? Ettei vaan alkaisi keskosena syntymaan sen takia. On alkanut viime aikoina todella huolestuttaa, ettei tama raskaus mene 38-40 viikoille asti, kun niin tuntuu massu oireilevan. Kovin siella potkitaan ja muuten tuntuu, etta kaikki on kunnossa kun saa hetken huilata, mutta paivisin on valilla aika rankkaa. Olisi vissiin pitanyt hetken odottaa eika alkaa toista varrota kun tama ensimmainenkin on viela niin pieni ettei se millaan ymmarra ettei aiti aina kykenisi riekkumaan. Onko muilla kokemuksia tai neuvoja mita tehda? Alkaa nyt sanoko ettet nostele, kun pakko se toinen on syottotuoliin ja pesulle saada ja vaatteetkin laittaa. Koitan valttaa turhia juttuja, mutta ei se juuri auta. Etenkin kun toinen on siina iassa etta kaikki lentaa lattialle kadesta ja sitten aletaan laittaa vastaan.Kiitos jo etukateen.

Täältä ehkä voit löytää kokemuksia:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1099211

Mä olen raskaana 37+1 ja esikoinen on 1v1kk ja odotusaika on olosuhteisiin nähden mennyt hyvin. Vaikeinta aikaa fyysisesti oli jostain syystä keskiraskauden loppupuoli. Silloin mua otti tosi helposti vatsaan ja esikoisen nostelu teki aika tiukkaa (+muu askare jossa pitää tehdä nostavaa liikettä tai mennä ylös alas). Piti sit aina levätä laakereilla puolisen tuntia ja sitten pystyi taas touhuumaan.

Silloin mua kauhistutti, että miten ihmeessä pystyn olemaan loppuun saakka, kun oletin että olo vaan pahenee. Toisin kävi: nyt mulla on ollut pitkään tosi helppo olla. Ehkä johtuu myös siitä, että mun on ollut pakko hiljentää tahtia ja tehdä vain olennaiset eli esikoisen hoidon. Mietin kanssa, että onkohan mun kroppa nyt mukautunut myös tähän olotilaan?

Ja mies hoitaa kaiken nostelun ja vaipanvaihdon kotona ollessaan. Vaipanvaihto on kyllä ton melkein 12 kiloisen jörrikän kanssa vaikeeta. Hoitotasoa olen edelleen käyttänyt, ettei tartte köykkiä. Kamalaa huutoa, rimpuilua, raivoa ja potkimista (ja osuvasti mun vaavimasu tulilinjalla). Ja pukeminen sama juttu. :kieh:

Kovin yksilöllistä tämä varmaan on, mutta mä olen selviytynyt tosi hyvin. Kovasti paljon jaksamista sinulle. Onneksi sullakin alkaa olemaan hyvillä viikoilla raskaus!

kovasti lohduttaa tietaa ettei se tasta ehka pahenekaan vaan saattaa olla ohi meneva vaihe. Nyt ei kun taas odotellaan ja koitetaan nauttia tasta masusta, pinkea tai pehmoinen sitten onkaan. :)

loppurutistukselle. Teilla ei paljoa enaa olekaan jaljella. Itse tykkasin kamalasti olla raskaana ensimmaisen kanssa, kun oli niin helppo raskaus ja nauttisin tastakin. Valilla vain tahtoo huoli pilata ilon, mutta helpottaa tietaa etta teillakin on paasty ihan maaliviivoille. Sitahan se on kun alkaa ensmmaisella olla jo vahan painoa ja meilla on tytto alkanut osoittaa kunnon yksivuotiaan omaa tahtoa valilla. Se on sellaista potkimista ja rimpuilua, etta kahlekuningaskin kadehtisi. Ja sitten juostaan sangyn alle karkuun jonkin luvattoman tavaran kanssa ja huudetaan EiEiEi. Siina mina sitten satkin mahani kanssa sangyn vierella ja koitan kalastaa toista sielta keskelta pois. :D Varsinainen show.
Hoitotasoa meilla ei ole kaytetty enaa pitkaan aikaan, kun olisi pitanyt koyttaa siihen kiinni, vaihdan sylissa istuen vaipan. Se menee ihan sujuvasti, se on tuo pesupuoli jonka kanssa valilla tulee erimielisyksia.

Yhteistyössä