Toista kertaa yö yksin kotona ilman lasta :-(. Miten selviän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikävä

Vieras
Toista kertaa olen siis lapsen saannin jälkeen tulevan yön ja seuraavan ilman omaa pientä nelivuotiastani. Eka kerta oli viime keväänä ja nyt sitten taas. Tottunut olen siihen, että joku minulle rakkain tulee joka yö viereen nukkumaan. Nyt sitten ihan yksin koko yö. Poitsu isänsä kanssa miestenreissussa.

Alkuperäinen kirjoittaja sori:
niin että miestä ei oo ikävä ja se on lapsen asia tulla äitin turvaksi yöllä nukkumaan?

Lapsi on mulle elämäni tärkein! Se vain on niin! Mies on toki samassa sängyssä mun kanssa joka yö ja tuo rakkauden hedelmä siinä välissä. Ei mulla miestä ole ikävä, koska olen tottunut hänen työmatkojensa vuoksi olemaan ilman miestä!

Nyt on hyvä opetella päästämään irti pikkuhiljaa. Lapsen pitää tuntea olla välillä vapaa. Kunhan olet aina valmiina häntä varten, vielä silloinkin kun hän on aikuinen.

Mä ymmärrän paremmin kun hyvin! Mun on myös tosi vaikea olla erossa lapsistani. Ovat olleet yötä poissa kolme kertaa elämässään ja joka kerta mä ikävöin.
En osaa oikein nauttia siitä omasta ajasta kun on niin ikävä ja samalla huoli.

apua..On jo aikakin irtautua pikkuhiljaa :hug: en pahalla sano mutta kuulostaa todella oudolta että lapsesi on jo 4v. tämä on toinen kerta kun hän yöpyy sinusta erossa...
nyt täytyy alkaa opetteleen..
kuten eräs lastensuojelussa kauan työskennellyt tuttuni sanoi kerran että meidän vanhempien tehtävä on kasvattaa lapset itsenäisiksi ja valmistella siihen luopumiseen niin kauheelta ku se tuntuukin mutta se on elämän tarkoitus ja sitten kun on aika niin heittää ne kultalinnut pois pesästä :heart: meidän tehtävä ei olekkaa kasvattaa lapsia meihin kiinni vaan pois meistä että he sitte joku päivä voivat lähteä hyvillä eväillä maailmaan =) se on se elämän kiertokulku..

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
apua..On jo aikakin irtautua pikkuhiljaa :hug: en pahalla sano mutta kuulostaa todella oudolta että lapsesi on jo 4v. tämä on toinen kerta kun hän yöpyy sinusta erossa...
nyt täytyy alkaa opetteleen..
kuten eräs lastensuojelussa kauan työskennellyt tuttuni sanoi kerran että meidän vanhempien tehtävä on kasvattaa lapset itsenäisiksi ja valmistella siihen luopumiseen niin kauheelta ku se tuntuukin mutta se on elämän tarkoitus ja sitten kun on aika niin heittää ne kultalinnut pois pesästä :heart: meidän tehtävä ei olekkaa kasvattaa lapsia meihin kiinni vaan pois meistä että he sitte joku päivä voivat lähteä hyvillä eväillä maailmaan =) se on se elämän kiertokulku..

Eikö olekkin outoa, mutta näin vain on. Ei ole vain yökyliä, ei sukulaisia lähellä ja äiti niin kalkkis ettei jaksa yöreissuja tehdä enää. Koska mies samaa kaliperia niin ei hänkään näitä kahden keskisiä reissuja lapsen kanssa jaksa tehdä vaan nautimme perheenä olosta.

Yhteistyössä