toispuolinen kipu

kärsiikö kukaan tälläisestä? onko mitään tietoa, mistä johtuisi?

mulla siis vasemmalla puolella tuntunu nivuskipua aina sillon tällöin. sellasta paineen tunnetta ja kiristystä.
nyt aamulla tuo kipu äityi niin pahaksi, että vedet silmissä mietin jotain olevan vialla. kipu tuli supistuksen omaisesti ja oli sietämätöntä, mikään asento ei helpottanut :'( tää toistui varmaan 4-5 kertaa ja oksentamassa piti käydä.

soittelen kyllä neuvolaan heti kun avautuu, mut ajattelin josko täällä olisi kohtalotovereita?

tällä hetkellä tuntuu taas tasaisena paineena, mutta pystyn sentään olemaan.
nyt mennään siis viikolla 24.
 
Mulla oli jokin aika sitten samankaltaista kipua kuin mitä sinä johanna83 kuvailit, oikealla puolella. Nyt rv 22+5 menossa. Mun kohdalla se kipu ei kuitenkaan ollut noin paha, jomotusta ja kiristystä kesti jonkin aikaa vain, ja joissain asennoissa helpotti.

Neuvolassa sanottiin, että johtuu kaikenmaailman lihasten ja kohdun kasvamisesta, ja ihan vaaratonta mutta epämukavaa.. Myös vauvan asento voi tuntua jonkinasteisena kipuna, jos hän painaa ilkeään kohtaan masussa. Mulla on myös istukka tuolla oikealla alhaalla (muistaakseni niin), mutta en tiedä sitten voiko sen istukan toiminta aiheuttaa myös jotain lihaskramppeja.

Kannattaa juoda tarpeeksi vettä, ja käyttää löysiä vaatteita.. Mulla ainakin tuo veden juonti on auttanut kaikenmaailman kipuhin. Toivottavasti sun tilanne helpottuu :hug:
 

Yhteistyössä