toispuoleinen vatsakipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Hei!

Raskauteni on vasta ihan alkuvaiheessa, nyt menossa luultavsti rv 4+3. Huolenaiheenani on toispuoleiset vatsakivut. Olen ollut koko kierron ajan (ennen kuukautisten poisjääntiä) oudolla tapaa ""tietoinen"" alavatsan oikeasta puolesta, ja pari päivää ovulaation jälkeen tuli muutaman tunnin ajaksi todella kova kipu oikealle puolelle. Kipu kuitenkin helpotti, mutta nyt jälleen noin viikon ajan on ollut alavatsatuntemuksia ja pääasiallisesti oikealla puolella. Kipu ei ole kovaa, aivan kuin olisi ilmaa alavatsassa. Tuli mieleeni, että johtuukohan tämä kohdun ulkopuolisesta raskaudesta kun tuntemukset ovat niin toispuoleisia? Jonkin verran toki nipistyksiä tuntuu myös vasemmalla... Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Mullakin oli alusta lähtien toispuoleinen vatsa. Neuvolan täti sanoi mulle, että se on ihan normaalia. Olet luultavasti ovuloinut oikealta puolelta ja raskautumisen jälkeen sen puoleinen munasarja kehittää jonkun jutun, joka saattaa aiheuttaa hieman kipua ja turvotusta. En nyt muista valitettavasti yhtään tarkemmin eri termejä :) Jos kuitenkin kipu tuntuu kovalta ja se vain jatkuu kannattaa käväistä lääkärillä omankin mielenrauhan säilyttämiseksi.

Nyt meillä ihmetellään, miten se vatsa on edelleen toispuoleinen, kun mennään rv 14+0. Eli on täysin mysteeri olisiko tyrän alku tms. Noh, se ei ole kipeä ja sikiö on meille jo ultrassakin vilkutellut, joten uskoisin kaiken olen suht kunnossa...

Kiitos kommentista, Maria! Minulla on ensi viikolla aika lääkärille ihan muista syistä, ja ajattelin silloin mainita asiasta. Mutta helpotti kuulla, että muilla on ollut samanlaisia oireita ja kaikki on silti ollut hyvin. Kipu ei ole ollut kova sen yhden kerran (pari päivää ovulaatiosta) jälkeen, mutta olen vain koko ajan tietoisempi oikeasta puolesta. Ovuloinkin oikealla puolella, joten olen luultavasti myös kehittänyt sille puolelle turvotusta ja muuta. Varasin tänään ajan varhaisraskauden ultraan, joka on 29.12. Eli joulunpyhät täytyy vielä jännittää, onko kaikki hyvin. Mukavaa joulunodotusta sinulle ja onnea raskauteen!

mulla oli kans alussa kipua vain vasemmalla puolella. nytkin kun viikkoja on kasassa 22 niin edelleen masu näkyy olevan vasemmalla puolella. seistessä se näyttää ihan normaalilta, eli ihan kuin se olisi keskellä. mutta jos menen makaamaan selälleen niin masu jää ""selväksi kukkulaksi"" vasemmalle puolelle. neuvolan täti sanoi että se kyllä oikenee vielä kun vauva kasvaa, että ei tarvi panikoida.

Mulla on nyt 13+3 raskausviikkoja ja olen koko raskauden tuntenut voimakkaammin oikelta puolelta. Ennen raskautta myös ovulaatiot tuntuivat tapahtuvan aina oikealta puolelta. Alkuraskaudessa oli vastaavia vihlontoja oikealla puolella kuten sullakin. Kuvittelin alussa että jos se onkin kohdun ulkopuolinen, kun siten oikeaa puolta vihloi. Mutta se oli turhaa huolta sillä kaikki oli ok. Eli sulla varmaan sama homma, joten ei huolta. Mukavaa odotusaikaa.

Hei! Onko kenelläkään tietoa millä raskausviikolla on mahdollista tuntea kipua alavatsassa? Itse taidan olla 3:lla rv:llä, ja kipua tuntuu välillä koko alavatsassa, mutta useimmiten vain oikealla. Liekö kuvitelmaa, vai voiko jo näin alkuvaiheessa raskautta tuntea mitään, kokemuksia, tietoa ? : ) Kiitos ja mukavaa kevättä kaikille!

Yhteistyössä