Toispuoleinen kurkkukipu vain niellessä ja haukotellessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipuileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipuileva

Vieras
Muuten ei koske ollenkaan ja kipu tuntuu tuolla alempana kurkussa. Mitään nuhaa tai flunssaa ei ole päällä. Kipu on jatkunut nyt viikon. Pitäsikö jo soittaa lääkäriin? Mistä tuo voisi johtua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko tsekannut ettei oo proppuja? Niitä saattaa olla vaan toisella puolella

Mitä ne on? Mies yritti kurkkuun eilen lampun kanssa kurkkia, muttei nähnyt mitään erityistä. ja outoa kun kipu tuntuu tosiaan vain niellessä tai haukotellessa ja on todella syvällä se kipu.

Proppua veikkaisin minäkin. Ne on sellasia bakteeri/ruoanjämä kertymiä kurkussa. Joillakin ihmisillä on poimuisempi kurkku ja siksi sinne pääsee kertymään kaikenlaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"Nielurisoissa on koloja ja onteloita, joihin kertyy rauhasen limakalvolta poistuvaa kuollutta kudosta ja pieniä ruoan jätteitä."

miten ne saa pois sieltä?

"Kun risoja painaa lastalla tai esimerkiksi lusikan varrella, proppu usein pullahtaa kolostaan pois."
Tulee kyllä joskus itsestäänkin sieltä pois, mutta toki voit lääkärissäkin käydä, eiköhän se ne sieltä ronki pois, jos se sitä on

Nielutulehdus. Mulla oli kaks peräkkäin. Toispuoleinen kipu, molemmilla kerroilla vasemmalla.. ei ollut kuumetta, ei nuhaa yms. tulehdusarvot toisella kerralla 8 ja toisella vajaa 40. Mee ihmeessä jo lääkäriin, en saanut terv.keskuksesta antib.kuuria toiseen nielutulehdukseen, vaikka kerroin ettei ehtinyt parantua ekalla kuurilla. No, olo paheni kolmessa päivässä, menin yksityiselle näyttään kurkkua ja sain antib.kuurin, mutta liian myöhään. Sain iriitin toiseen silmään pitkittyneen flunssan seurauksena. Ja täytyy sanoa että inhottavaa oli elää tuon iriitin kanssa :(

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Nielutulehdus. Mulla oli kaks peräkkäin. Toispuoleinen kipu, molemmilla kerroilla vasemmalla.. ei ollut kuumetta, ei nuhaa yms. tulehdusarvot toisella kerralla 8 ja toisella vajaa 40. Mee ihmeessä jo lääkäriin, en saanut terv.keskuksesta antib.kuuria toiseen nielutulehdukseen, vaikka kerroin ettei ehtinyt parantua ekalla kuurilla. No, olo paheni kolmessa päivässä, menin yksityiselle näyttään kurkkua ja sain antib.kuurin, mutta liian myöhään. Sain iriitin toiseen silmään pitkittyneen flunssan seurauksena. Ja täytyy sanoa että inhottavaa oli elää tuon iriitin kanssa :(

Olin oksennustaudissa toissaviikon lopulla ja sen jälkeen tämä alkoi. Kipu on juuri vasemmalla puolella. Mikä on iriitti?!?

Olin oksennustaudissa toissaviikon lopulla ja sen jälkeen tämä alkoi. Kipu on juuri vasemmalla puolella. Mikä on iriitti?!?

Silmän värikalvon tulehdus.. Et varmaan joutunut tunkeen sormia kurkkuun jos oli kerta mahatauti. Muuten oisin veikannu, et kynsi on raapassu pienen haavan sinne ja ny siellä on ns. afta.

Alkuperäinen kirjoittaja s:

Silmän värikalvon tulehdus.. Et varmaan joutunut tunkeen sormia kurkkuun jos oli kerta mahatauti. Muuten oisin veikannu, et kynsi on raapassu pienen haavan sinne ja ny siellä on ns. afta.

en joutunut onneksi. Tälle päivälle ei enää lääkäriaikoja saanut, enkä illalla pääse menemään joten täytyy odotella huomisaamuun ja soittaa lääkäriin.

Angiina oireili pojalla 12v just noin. Toisella puolella ja haukotellessa kipu.

Angiinan olen eläissäni sairastanut liki kymmenkunta kertaa, eikä ole ikinä tällainen ollut. Mutta tiedä sitä sitten, että jos nyt onkin.

Mulla sama vaiva. Juuri loppumassa/loppunut jo lähes neljä viikkoa kestänyt kurkkukipu. Tänään ei ollut oikeastaan ollenkaan kipeä, mutta nyt tuli iltasella tuo toispuoleinen ja niellessä tuntuva kipu syvällä kurkussa. Taisi olla tuon "kunnon" kurkkukipujakson puolivälissäkin mutta toisella puolella. Silloinkin tuntui jo, että meni ohi koko kipu, mutta sitten jatkuikin tämän oudon kipuilun jälkeen... nieluvieljelyssä kävin jo viikko sitten, ei ollut streptokokki ainakaan. Jäi vähän epäselväksi, että senkö ne vain sulkivat pois vai olisiko nieluviljelyssä näkynyt mahdolliset muutkin pöpöt.