Toispuoleinen huimaus. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Julia70

Vieras
Viime elokuusta alkaen huimannut kävellessä. Eli tuntuu kuin kaatuisi oikealle. Välillä huimaus lievempää. Aivojen MRI tehty kuukausi sitten. Ei poikkeavaa. Hyvänlaatuinen asentohuimaus diagnosoitu 15 v sitten.

Aika kurjaa, kun ei vaan huimaus lähde pois. Onko kellään tietoa mitä tämä voisi olla? Ja voisiko jotkut asentoliikkeet auttaa?

Kaularankaperäinen huimauskin tullut mieleen, sillä olen monta tuntia pvässä koneella (läppäri sylissä) ja pää on taivutettuna alaspäin.

Onko sulle testattu manooveeria fysioterapiassa? jos sulla oliskin hyvänlaatunen korvaperäinen huimas, jossa sakka kasautuu ja silloin alkaa tuo mainitsemasi.. tuotakin kannattaisi testata ja sen voi testata myös kotona jonkun seurassa!! :)

Itse kärsin alkuun yli 6kk jatkuvasta huimauksesta , joka oli ihan hirveää aikaa!! :( Muistan sen edelleen! Pää on kuvattu useampaan otteeseen ja nyt vuosien jälkeen epäillään minulla olevan ms / lihastauti . . (tutkimukset juuri menossa!)
Itsellä diagnosoitiin samalla sitten myös suora niska, joten testattiin myös hierontoja, jotka lieventi hyvin.. + tuo manööverikin auttoi ja tein sitä myös kotona!
Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu ja kukaan ei tunnu ymmärtävän varmastikkaan tuota tuskaasi, kun oireet ei vaan lievity!

Kiitokset! Koetan taas tehdä noita asentoliikkeitä. Mulla on tehty nuo silloin kun sain sen asentohuimausdiagnoosin. Lisäksi laitettiin vettä korviin ja tutkittiin sillä tavalla huimauksen ilmaantumista.

Jos vaan jatkuu ja pahenee niin mene vaan lääkäriin lisätutkimuksiin! Minunkin piti useasti käydä ja aina otettiin uusia kokeita ym. mutta olet varmasti käynytkin kun diagnoosinkin sait, mutta kannattaa hakeutua uudestaan jos tila vaan pahenee! Itselläni oli myös kauheaa pahoinvointia ja söin pahointivointilääkkeitä samalla ja nekin auttoi myös huimaukseen.. :)

Viime elokuusta alkaen huimannut kävellessä. Eli tuntuu kuin kaatuisi oikealle. Välillä huimaus lievempää. Aivojen MRI tehty kuukausi sitten. Ei poikkeavaa. Hyvänlaatuinen asentohuimaus diagnosoitu 15 v sitten.

Aika kurjaa, kun ei vaan huimaus lähde pois. Onko kellään tietoa mitä tämä voisi olla? Ja voisiko jotkut asentoliikkeet auttaa?

Kaularankaperäinen huimauskin tullut mieleen, sillä olen monta tuntia pvässä koneella (läppäri sylissä) ja pää on taivutettuna alaspäin.
toi läppäri on yks piru ja itselläni oli myös huimausta ja vähensin koneella olon pariin kertaan viikossa noin tunti kerrallaan niin huimaus katosi

juuri tänään mäkin kävin samanasian takia tutkimuksissa. Tai asetohuimausta välillä ,johtuen hyvin matalista verenpaineista. mut nyt tullut tota oikeanpuoleista huimausta..sekä muutenkin pyörrytystä. meinasin pyörtyä täydessä (tai ainakin iltä se todellakin tuntui) iikenteessä autonrattiin..sain ohjattua sivulle. eilisestä illasta jatkuvaa "suonenvetoa" oikeallapuolella päätä. kaikki veriarvot nyt oetu ja sydänfilmit..saas nähdä. mulla anemiaa kllä ollut lapsesta lähtien

Yhteistyössä