Toisina päivinä tajuan itsekin, kuinka (kirjaimellisesti) perseestä mun työ on. *kyllä, otin jopa kuvan*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meah

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
15 236
1
36
Hevonkuusen viimeinen pellonkulma.
Kolmen päivän projekti taas takana.
Siis ihan perseestä. Työn sisältö on melkeinpä pelkkää paskaa.

Tässä on suurinpiirtein kaikki se paska, jonka 25 sisällöntuottajaa saa kolmessa vuorokaudessa aikaan, ja jonka minä sitten hiki päässä siirrän paikasta A, B, C, ja D paikkaan L (niinkuin lantala):

(Paska kuva, mutta hei, ei voi mitään.)

Joskus heikkona hetkenä mietin, miltä mahtaisi tuntua, jos tekisi jotain tärkeää ja merkityksellistä työtä...
Mutta toisaalta taas; tuotanto-osasto ei koskaan valita mistään, ja johtoporraskin kitisee vain harvoin ja silloinkin yleensä aiheesta.
Mun ei koskaan tarvitse tuoda töitä kotiin.
Enkä mä tarvitse kuntosalikorttia.

Nyt just mulla on märät sukat ja väsyttää, mutta kyllä se sitten taas palkkapäivänä kuitenkin vähän hymyilyttää.

(Ja ei, tällä aloituksella ei ollut mitään varsinaista pointtia. Kunhan avauduin, kun on ollut kirjaimellisesti pikkusen paska päivä.)

• Tykkää
Reactions: RollePolle
[QUOTE="vieras";25688063]Ai täällä joku tekee ihan tuollaista vanhanajan duunia. Silloin kun olin konttorissa töissä, olisin vaihtanut sen paskanajoon, niin surkeaa työtä se oli. :D[/QUOTE]

Pakko myöntää, että mulle riitti pari vuotta paperinpyörittelyhommia tietokoneen ääressä toimistossa. Takaisin en siihen vaihtaisi, vaikka tällaisina runsaslumisina päivinä ajoittain ottaakin ohimoon :D

Heh kiva duuni, paljon tollasesta paskan siirtelystä maksetaan? Paskamaisempia meinaan nuo duunit vanhusten / vammaisten puolella varmaankin... paskoja vaihtaessa välillä myös syljetään naamalle jne... ja sielä vielä paska palkkakin =)

Missä Meah asut? Mä kun olen suunnitellut, että voisin alkaa harrastuksen vuoksi taas palailemaan rakkaan harrastuksen eli heppojen pariin. Mua ei niinkään enää ratsastus kiinnostaa, paitsi ehkä sellainen hiljokseen köpöttely, mutta haluaisin vaan vaikka kerran viikossa alkaa harjailemaan heppoja ja paskan luontiin :) Nyt vaan tarvittais joku työhönsä hukkuva tallin pitäjä, joka kaipaisi ilmaistyövoimaa kerran viikossa. Parasta terapiaa :) (mutta joo, et varmaan siis asu pohjois-pohjanmaalla? Olisit minusta saanu apurin)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25688149:
Paska homma, mutta tulihan tehtyä.:xmas: Jos yhtään lohduttaa, niin ei ainakaan työt ihan heti lopu. :)

No se on kyllä se lohdullinen puoli. Oli arki tai pyhä, loma tai lama, niin paska ei maailmasta lopu :laugh:

[QUOTE="hmm";25688159]Pihatto ois helpompi :)[/QUOTE]

Tossa on kahden pihatonkin paskat, karsinoiden ja tarhojen lisäksi.
Paska on paskaa, oli se karsinassa tai pihatossa. Meillä töissä ne paskat talikoidaan päivittäin yhtälailla joka paikasta, että ei se pihatto sikäli sen helpompi ole...

Paskan luominen on kyllä ehkä maaillman tärkeimpiä töitä.
Aloituksen otsikon perusteella luulin, että täällä on kuva perseestä. Pähkäilin, minkä alan ihminen on työssään tekemisissä perseiden kanssa. Lääkäri, suolihuuhteluiden tekijä? Olin helpottunut, kun kuvassa olikin vain lantakasa.

[QUOTE="kerttu";25688179]Missä Meah asut? Mä kun olen suunnitellut, että voisin alkaa harrastuksen vuoksi taas palailemaan rakkaan harrastuksen eli heppojen pariin. Mua ei niinkään enää ratsastus kiinnostaa, paitsi ehkä sellainen hiljokseen köpöttely, mutta haluaisin vaan vaikka kerran viikossa alkaa harjailemaan heppoja ja paskan luontiin :) Nyt vaan tarvittais joku työhönsä hukkuva tallin pitäjä, joka kaipaisi ilmaistyövoimaa kerran viikossa. Parasta terapiaa :) (mutta joo, et varmaan siis asu pohjois-pohjanmaalla? Olisit minusta saanu apurin)[/QUOTE]

Uudellamaalla. Mutta kysele siellä kotikulmilla talleja läpi, luulis, että jollekin apu kelpaa. :)

Heh kiva duuni, paljon tollasesta paskan siirtelystä maksetaan? Paskamaisempia meinaan nuo duunit vanhusten / vammaisten puolella varmaankin... paskoja vaihtaessa välillä myös syljetään naamalle jne... ja sielä vielä paska palkkakin =)

Tes:n mukaista liksaa en äkkiseltään muista, ei varmaan ole ihan kymppiäkään tunnilta. Mulle maksetaan 25€/tunti.

Eikä se pelkkää lystiä ole tämäkään. Välillä tulee kenkää tai hammasta, survotaan varpaat kavion alle, liiskataan ruokatäti karsinan seinään...
Eikä se siinä vaiheessa naurata, kun 600kg metwurstia päättää lähteä eri suuntaan kuin sinä, olit sitten narun päässä, kärryillä tai selässä.
Ulkona tarvotaan oli keli mikä hyvänsä, ja työpäivä loppuu sitten kun paskat on talikoitu ja kaikki saaneet ruokaa. Meni siihen sitten 2 tai 12 tuntia.

Mutta en mä tätä kyllä tosiaan vaihtaisi myöskään vanhusten tai lasten vaippoihin :xmas:.

Voi kun tuli oikeen ikävä niitä heppatyttö aikoja, kultaisessa nuoruudessa :xmas: Paskaa riitti ja luupäisiä koneja :D "Urani" helmi oli runttaaja. Kovapäinen ja muka hirveen äkäinen tamma joka harrasti sitä että runttasi sievällä suomenhevosen kankullaan kaikki ohikulkijat piltuun seinään.. Pari kertaa lähti ilmat pihalle ja luulin että varmasti murtui kaikki kylkiluut. Sitten oppi sen käsittelyn, äkkiä käsi eteen ja työnnetään matamin kankku toiseen suuntaan :D Joka kerta se jaksoi yrittää, siitä tuli melkeen leikki että kumpi ehtii ensin :xmas:

Menipä muisteloksi, sori :D

• Tykkää
Reactions: meah
tollanen vois olla hyvä noissa hommissa. :D
bobcat_853.JPG

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25688419:
tollanen vois olla hyvä noissa hommissa. :D
bobcat_853.JPG

Aika turha peli.
Heinien ja olkien siirtelyyn liian pieni, ja kentän lanaamiseen tarvitaan sellainen versio, missä on se lana perässä. Ehkä tolla just ja just tiivistäisi sen lantalan, mutta sitä varten meillä on töissä tallinpitäjän mies ja valtava valmet.
Harvaan talliin tuo sisälle mahtuu. Sinne minne se mahtuu, niin hyöty on nolla, koska se vie puhtaatkin kuivikkeet menessään. Tai ulkotarhoista hiekat, ja se hiekka vasta onkin rahan arvoista tavaraa.. Että eiköhän sitä jatkossakin käsipelillä sihtailla. :D

Ja on meillä nytkin sentään mönkijä ja peräkärry käytössä, ei tartte koko tonttia käydä kottikärryä lykkien läpi.

Yhteistyössä