Hienolta kuulostaa Czarina! Toivotaan jatkossakin hyviä vointeja Lilliputille!
Soitin eilen Naistenklinikalle kun ne matalat hormoniarvot jäivät vaivaamaan. Sain tarkat arvot, HCG oli Mom 0,76 ja PAPP-A oli 0,37, eli etenkin PAPP-A oli hurjan matala.
Sain soittoajan minut ultranneelle lääkärille, ja kun kerroin hänelle nuo hormoniarvot niin hän sanoi että kyllä sillä vauvalla on jokin vika, noilla arvoilla kun on kuulemma vain kaukaisesti mahdollista että lapsi olisi terve. Epäili että lapsella todellakin olisi trisomia 18 ja jos ei sitä niin kuulemma varmasti joku muu vika. Tuntui aika rankalta kuulla noin jyrkkä tuomio.
Tänään olin sitten istukkanäytteessä, ei ollut kokemuksena ollenkaan niin kamala mitä luulin. Hurjalta se näytteen ottaminen näytti, muttei oikeasti sattunut kovinkaan paljon. Nyt sitten vaan odotellaan tuloksia, sekä lääkäri että kätilö kovasti lupailivat tuloksia viikossa, mutta, kuten sinäkin Czarina totesit, en oikein jaksa uskoa että tuloksia tulisi niin nopeasti. Olen varautunut pidempään odotteluun.
Siellä sikiötutkimusyksikössäkin olivat sitä mieltä että nuo minun luvut viittaavat enemmänkin trisomia 18 kuin Downiin. Kun kysyin lääkäriltä että onko se todellakin niin että noilla luvuilla ei ole mahdollista saada tervettä lasta, niin lääkäri ei pahemmin sitä kommentoinut, sanoi että nuo ovat vain tilastomatematiikkaa nuo luvut eivätkä kerro mistään muusta kuin kohonneesta riskistä. Ota siitäkin sitten selvää. Ymmärrän toisaalta että ihan turha spekuloida noilla luvuilla, kun näyte nyt kuitenkin on otettu.
Kadakille voimia rakenneultran odotteluun! Tiedän hyvin tuon tunteen että raskaudesta ei osaa iloita, en itse enää oikeastaan edes ajattele olevani raskaana.
Emma rv 14+6