Toisesta lasten pukeutumisketjusta tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tia"

Vieras
Mitä pahaa on olla ns. pissis?

Jos lapset nyt jotenkin pitää luokitella pukeutumisen mukaan niin omani on pissis.
On tarkka mitä päällensä laittaa, miten hiukset jne.

Tyttö on 4. luokalla ja olen huomannut, että joitakin äitejä ärsyttää tytön tyyli.
Mielestäni helposti yhdistetään muodin mukaan pukeutuminen ja ilkeys muita kohtaan...

Hitsi kun en nyt ikein osaa selittää mitä ajan takaa =)

[QUOTE="Tia";25420801]varmaankin mutta miksi?[/QUOTE]

Varmaankin niiden julkkisidoleiden tekemien törttöilyjen takia, joiden pukeutumista matkitaan. Julkkiset ovat luoneet itselleen ja pukeutumistyylilleen tietyn maineen.

[QUOTE="Tia";25420759]Mitä pahaa on olla ns. pissis?

Jos lapset nyt jotenkin pitää luokitella pukeutumisen mukaan niin omani on pissis.
On tarkka mitä päällensä laittaa, miten hiukset jne.

Tyttö on 4. luokalla ja olen huomannut, että joitakin äitejä ärsyttää tytön tyyli.
Mielestäni helposti yhdistetään muodin mukaan pukeutuminen ja ilkeys muita kohtaan...

Hitsi kun en nyt ikein osaa selittää mitä ajan takaa =)[/QUOTE]

No eihän se kenellekään muulle kuulu, enkä lapsiasi tunne, mutta on ajatuksena jotenkin surullista, että jo neljäsluokkalainen olisi tuossa pinnallisuusmeiningissä mukana. Tytöllä on kuitenkin vielä monta vuosikymmentä aikaa ostella muotikledjuja ja murehtia että onko rakennekynsi katkennut. Niin paljonkin aikaa, että ehtii kyllästyä siihen vielä.

Teinipissistyyliin kuuluu myös yliampuva pakkeli, seksikäs pukeutuminen, jne. jne. Hemmetti, minusta on surullista nähdä 15-vuotiaita pissiksiä... saatikka sitten 10-vuotiaita.

Joo, ei kuulu mulle, mutta kiitän luojaani että sain itse olla lapsena vielä lapsi, ilman turhia ulkonäköpaineita.

Pissis on haukkumasana, en kutsuisi lastani sillä nimellä.

Olisi myös huolestuttavaa, jos neljäsluokkalainen kiinnittäisi kovasti huomiota vaatteisiin ja hiustenlaittoon, tuon ikäisenä toivon omalla lapsellani olevan elämässä todella pitkä lista tärkeitä asioita, jotka menevät tuollaisen edelle.

En tiedä,missä asutte ja mitkä on kaveriporukan laittamat paineet 4 lk.tytölle,mutta oma 6lk.neitini ei oo lähelläkään pissistä ja hyvä niin,vaikka suuressa kaupungissa asutaan ja luokalle mahtuu laidasta laitaan tyttöjä - Niitä,jotka meikkaa ja uhmaa kotona ja sitten niitä,jotka hassuttelee välitunneilla ja laskee iltaisin liukurilla mäkeä.Olen onnellinen siitä,että meillä kotona on nuori,joka saa olla lapsi ja murrosikäinen,ilman mitään pissistelyä.Ja puhu äidille asioista ja on oma itsensä. <3

Yhteistyössä