Toisen työn tekeminen sairauslomalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pulassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pulassa"

Vieras
Hei, jouduin rannetulehduksen vuoksi jäämään 3vko:n sairauslomalle toimistotyöstäni. En muistanut lääkärille sanoa, että minähän käyn n. 1krt viikossa tekemässä toista työtä ihan harrastuksena (palkallisena sellaisena). Tämä työ on aivan erilaista ja voin sitä tehdä aivan hyvin ilman kättä, mutta SAANKO tehdä, kun olen toisesta työstä sairaslomalla?

[QUOTE="vieras";25822188]Et saa. yksinkertaisesti olet sairauslomalla ja silloin olet lomalla molemmista töistä ja saat molemmista päivärahaa tulojesi mukaan.[/QUOTE]

okei! aion tehdä sitä silti. sori nyt vaan, mut ei oo susta kiinni teenkö vai en :p

[QUOTE="a p";25822194]okei! aion tehdä sitä silti. sori nyt vaan, mut ei oo susta kiinni teenkö vai en :p[/QUOTE]

Huoh... tuo "vieraan" teksti ei ollut mikään henk koht mielipide, sinänsä siis jännä angsti heitti heti sulle päällensä.... :D Tottakai teet niinkuin parhaaksi näet, mutta jos toinen työnantajasi saa tietää voi hän syyttää sinua aiheetta poissa olleeksi (työnantajan kun ei ole pakko hyväksyä lääkärintodistusta, vaan voi vaatia sinua käymään esim itse osoittamallaan lääkärillä) ja todella huonolla säkällä jopa antaa varoituksen/potkut... mutta tee kuten parhaaksi näet :D

[QUOTE="Jep";25822283]Huoh... tuo "vieraan" teksti ei ollut mikään henk koht mielipide, sinänsä siis jännä angsti heitti heti sulle päällensä.... :D Tottakai teet niinkuin parhaaksi näet, mutta jos toinen työnantajasi saa tietää voi hän syyttää sinua aiheetta poissa olleeksi (työnantajan kun ei ole pakko hyväksyä lääkärintodistusta, vaan voi vaatia sinua käymään esim itse osoittamallaan lääkärillä) ja todella huonolla säkällä jopa antaa varoituksen/potkut... mutta tee kuten parhaaksi näet :D[/QUOTE]

Aion tehdä töitä ihan vaan miten mä haluan! älä puutu mun asiaan :)

höh, en ole tuo "a p" :( Kysyin siis ihan oikeasti ja hyväksyn kyllä vastaukset mitä minulle annetaan! terveisin oikea aloittaja!! Ja sinulle a p; ei ole kovin korrektia esiintyä toisena henkilönä, vaikka nimettömänä ollaankin...

[QUOTE="pulassa";25822378]höh, en ole tuo "a p" :( Kysyin siis ihan oikeasti ja hyväksyn kyllä vastaukset mitä minulle annetaan! terveisin oikea aloittaja!! Ja sinulle a p; ei ole kovin korrektia esiintyä toisena henkilönä, vaikka nimettömänä ollaankin...[/QUOTE]

Onneksi näin, hetken jo epäilin että sairasloma tulikin mielenterveyshäiriöstä eikä kädestä ;)

[QUOTE="a p";25822291]Aion tehdä töitä ihan vaan miten mä haluan! älä puutu mun asiaan :)[/QUOTE]

Jos tuntuu saikku loppuvan kesken, niin päästä saat helposti vuoden lisää.

Heippa. En lukenut kaikkia muita viestejä, mutta osallistumpa keskusteluun. Eli minulla on tieto, että sairaslomalla SAA mennä toisiin töihin jos sairautesi on sen laatuinen ettei rajota toista työtä. Eli jos olet rakasalla töissä ja loukkaat selkäsi ja työ on mahdotonta, voit vaikka tehdä kuitenkin esim.puhelinmyyntityötä. Tämä tieto on peräisin yhdeltä pääluottamusmieheltä joka oli mukana selvittelemässä juuri tälläistä tilannetta jossa työnantaja olisi halunnut kumota sairaslomanpalkan koska työntekijä oli toisissa töissä. Työntekijän eduksi kääntyi siis lopputulos.

Jos sairaslomasi on sellainen että katsotaan ettet ole kykenevä siihen toiseenkaan työhösi niin sitten tietty tilanne eri.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä;25822600:
Heippa. En lukenut kaikkia muita viestejä, mutta osallistumpa keskusteluun. Eli minulla on tieto, että sairaslomalla SAA mennä toisiin töihin jos sairautesi on sen laatuinen ettei rajota toista työtä. Eli jos olet rakasalla töissä ja loukkaat selkäsi ja työ on mahdotonta, voit vaikka tehdä kuitenkin esim.puhelinmyyntityötä. Tämä tieto on peräisin yhdeltä pääluottamusmieheltä joka oli mukana selvittelemässä juuri tälläistä tilannetta jossa työnantaja olisi halunnut kumota sairaslomanpalkan koska työntekijä oli toisissa töissä. Työntekijän eduksi kääntyi siis lopputulos.

Jos sairaslomasi on sellainen että katsotaan ettet ole kykenevä siihen toiseenkaan työhösi niin sitten tietty tilanne eri.

Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys onko alkuperäinen ta velvollinen maksamaan palkkaa jos samaan aikaan on toisaalla töissä. Minusta ei mutta ei minulla ole sen tarkempaa tietoa eli voi olla mahdollistakin.
Jos olisin työnantaja niin järjestäisin varmasti sellaista työtä mitä pystyy tekemään jos kerta työhaluja on tehdä muualla töitä.

Niin, tämä tuntuu sinänsä hankalalta asialta, että mihin sen rajan voi vetää. Itsestä tuntuisi loogiselta, että voin käydä kerran viikossa toisessa työssä, kun se on sellaista mitä hyvin pystyn tekemään, eikä se ole toisesta työstä pois, kun ne on sovittu ennakkoon ja ovat sellaisena aikana kun tuota päätyötä ei ole. Mutta toisaalta, jos joku nostaa toisesta työstä sairausloman palkkaa ja tekee täyttä päivää toisessa työssä, kun on aikaa, niin hulluahan sekin olisi! Lääkäri varmaan olisi osannut kertoa, jos olisin älynnyt kysyä..

Väittäisin että voitvtehdä sitä toista työtä vaikka oletkin saikulla, jis etvtee sitä varsinaisen työn aikana. Siis silloin kun sun åitäos olla ns oikeissa töissä. Nykyisellä työnantajallakin voi periaatteessa olla oikeus tarjota sulle sellaista työtä jotao voisit tehdä vammasta huolimatta, mut jos sellaista ei ole tarjolla niin tietty olet sit siitä työstä saikullla.

Yhteistyössä