Toisen keskuistelun innoittama..Onko teill'ä herkkukaappi?

• Viestiketjun aloittaja minävaaaa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ite mietin et onko nuo ohjelman kaapit lavastettu. Meillä löytyy tuollaisia määriä herkkuja sillon kun jollakin on synttärit. Ei mitään virallista herkkukaappia. Miehellä periaatteessa laatikko mihin ostan pätkiksiä, tuplia ja välillä muutakin. Syö noita kahvin kanssa kun leivon niin harvoin et ei yleensä oo mitään kahvipullaa. Ostan myös sipsipussin miehelle aina sillon tällön.

Mulla saattaa olla joku suklaalevy tai karkki pussi jossain jemmassa. Mutta ei siellä kilotolkulla sitä karkkia ole. Tällä hetkelllä on aika paljon herkkuja. 6 prngles purkkia, 6 mini lauantaipussia ja yks jumbo tuttifrutti pussi. Sipsit huomiseksi lapsille kouluun kun heillä piknik. Pienet karkkipussit ostin tarjouksesta ja tuo tuttifrutti pussin sit muuten vaan. Meitä kuitenkin 8 syöjää että jostain jumbopussistakaan ei nyt kovin montaa karkkia yhdelle tule.

ok
Mulla on aina itselleni vähän jotain jemmassa, mutta siis tyyliin vain yksi pussi Dumleja jota tyhjennän hiljalleen. Ei montaa laatua herkkua, eikä mitään kaappia sitä varten varattu.

Keittiön yksi pitkä kaappi on ristitty herkkukaapiksi vaikka se aina ei olekaan herkkuja pullollaan. Tai oikeastaan vain yksi hylly on siellä herkkuja varten ja muut ovat eläinten ruoille, säilykkeille ja muulle sekalaiselle sälälle. Taitaa siellä pohjalla leipäkonekin olla.
Herkkujakaan ei ole aina. Nyt siellä on pari pakettia muroja, myslipatukoita, suolapähkinöitä ja keksejä.

"vieras"
Ei ole. Kun herkkuja ostetaan, ne syödään saman päivän aikana (eli niitä ei osteta niin paljoa että niitä jää vielä syömisenkin jälkeen yli). Jos mulla olis joku kätkö, olisin siellä jatkuvasti.. Ylipainoa on jo nyt pikkaisen ja liikakiloista tarkoitus päästä eroon..

"vieras"
En tykkää herkuista, enkä syö karkkia. Jos jotain ostan lapsille niin sitten kerta-annoksina, ja jos oikein mielitekoja tulee niin kauppa on vastapäätä.

No sipsejä syön ehkä kerran kuussa.

"vieras"
Ei ole. Ostetaan jätskiä, karkkia tai muita herkkuja silloin, kun sattuu tekemään mieli ja yleensä ne syödään samalta istumalta pois. Ikinä ei mitään varastossa ole oikeastaan ollut. Ja sipsejä ei meidän perheessä juuri koskaan ole syöty.

"vieras"
Mulla ja miehelläni on liian heikko itsekuri, jotta "herkut" säilyis kaapissa, siksipä niitä ei meillä varastoon ostella. Meillä ei kyllä myöskään ole mitään vihittyä karkkipäivää, vaan ostetaan silloin kun tekee mieli, mutta pyritään kuiten ettei montaa kertaa viikossa herkkuja puputeta. Meillä ei myöskään ole keksejä tai pulleja vierasvaraksi, joskus leipasen pakkaseen, mutta mies ne aika ahkeraan sieltä tyhjentää. Jos vieraita yks kaks tullee, niin tekasen pikaisesti jonku piirakan tai paistan lättyjä tai pannaria. Lapsella on muumi karkkilootia muutama, muttei niitäkään anneta aina lauantaisin, eikä edes joka viikko.

Periaatteessa kait. Kyllä meillä yleensä on aina jotain karkkia tai suklaata tai keksejä tai jotain vastaavaa kaapissa, sekä valikoima pillimehuja joita on kiva ottaa evääksi tai pihalle. Kesäkaudella tuppaa pakastin olemaan koko ajan jätskitetty.

Meillä kotona
Ei meillä ole kotona karkkia kovinkaan usein, jouluksi ja pääsiäiseksi muutama suklaaherkku. Kaupasta ostetaan pari kertaa vuodessa karkkia muuten ja ne syödään sitten samantien, ei niitä tarvitse säilytellä. Jäätelöä on pakastimessa yleensä paketti, muutama paketti vuodessa menee yhteensä.

Hedelmiä ja vihanneksia syödään paljon päivittäin, ei kai sitten tee niin mieli noita karkkeja ja sipsejä napostella. Limua juodaan synttäreillä pari lasillista ja muutama kerta vuodessa, kun tehdään hamppareita.

"vieras"
Ei ole. En syö makeaa. Kaikki herkuksi katsomani ovat suolaista ja vaativat jääkaappi- tai pakastinlämpötilan, joten siellä niitä sitten on (jos on...). Tää hetkellä ei ole mitään kyllä ;)

"vieras"
Meiltä löytyy pari hyllyä missä on karkkia ja suklaata, harvoin niitä itse ostetaan, mutta yks tuttu on karkkitehtaalla töissä ja sitten jouluna suklaata saadaan jonkun verran.
Keksiä löytyy useita paketteja toisesta hyllystä ja pakastimessa yksi lokero on pyhitetty jäätelölle. Meiltä löytyy myös autotallista toinen jääkaappi missä on hyvinkin paljon limpparia ja sit jotain siideriä, lonkeroa ja olutta. Mies on enemmän makean perään, mutta ei sekään jatkuvasti mussuta, osa karkeista ehtii mennä melkein vanhaksikin, etenkin suklaat (paitsi nyt kun oon raskaana ja se on oikeestaan ainut mieliteko välillä..)
Limpparia juodaan yleensä saunajuomana, mies ottaa joskus sitten lonkeron. Samoin minä, paitsi en tietenkään nyt. Kaljat on lähinnä vieraita varten, jos on jotkut talkoot/grilli-ilta tms.

Esikoinen ei vielä ymmärrä herkkujen päälle mitään, on alle vuoden. Mutta kunhan nää lapset kasvaa niin varmaan tuo herkkujen määrä vähenee, kun ei haluta lapsille kuitenkaan "pahoja" tapoja opettaa. Karkkipäivät toki varmaan sitten on.
Kummallakaan ei painon kanssa ongelmia ja itsekuria löytyy, niin sillä noi säilyykin kaapissa. Ja niitä on siellä just sen takia kun etenkin mies ostaa tarjouksesta sitten kerralla enemmän kaikkea. Itsellä on sipsijemma, kun enemmän tekee mieli suolaista sitten välillä.

"vieras"
Periaatteessa on, yksi kaappi jonne ostan aina sipsiä, karkkia ja suklaata. Mutta käytännössä herkut kerkeää olle siellä korkeintaan muutaman tunnin kunnes ajattelen että 'kyllähän sitä nyt pari karkkia voi syödä' ja sitten ykskaks yllättäen kaappi onkin tyhjä kun en osaa lopettaa. Sen takia en kovin usein kaappia täytä, koska kun aloitan niin on syötävä ähkyyn asti niitä herkkuja. Samoin autoon ostan pussin karkkia, aina sillä ajatuksella että niitä voi joskus sitten ajellessa napostella pikkuhiljaa. Sekin yleensä hupenee ensimmäisen 10 km aikana... :( Ei kyllä mitään paino-ongelmia ole, vaikka herkkuperse olenkin. :D

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28542115]Meillä on herkkulaatikko :). Eli iso muoviboxi, missä yleensä n. 5-10 kg erilaisia karkkeja ja suklaata. Ostetaan Saksasta ja siksi noin paljon. Osa tulee kesälomareissulla mukaan Suomeen. Pari kolme kertaa vuodessa hamstrataan isompi lasti, mutta ei niitä kaikkia itse syödä.[/QUOTE]
Jatkan. Kellariin ostetaan joka Saksan reissulla n 15 lavaa limpparia ja saman verran olutta eli kai ne limpparit on niitä herkkuja :)

"vieras"
ei ole herkkukaappia, koska kävisin siellä itse jatkuvasti...
ostetaan prjantaina viikonlopuksi vähän herkkuja, ja lapsilla on silloin myös karkkipäivä. jäätelöä on kesällä melkein aina pakkasessa, mutta niitä ei koko ajan syödä.
keksejä yritän pitää vierasvarana kaapissa, mutta pahan makeanhimon iskiessä syön nekin :D

Yhteistyössä