toisen haukkumisesta,riita-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinja

Vieras
meillä oli viikonloppuna miehen kanssa aikamoinen riita joka alkoi siitä kun olisin halunnut mennä hieman juhlimaan ja tämä ei miehelle käynyt vaan olisi ilmeisesti itse halunnut.

Minä käyn todella harvoin missään ilman lapsia,miehellä on säännölliset harrastukset 4 kertaa viikossa.

Sanoin siitä sitten miehelle että onhan toki minullakin oikeus mennä ja saada vapaa-aikaa.

No lopputulos oli sitten se että en mennyt vaan mies lähti ovet paukkuen menemään ja sanoi vielä että menee etsimään itselleen panoseuraa.

No mies tuli kuitenkin 5 minuutin kuluttua takaisin ja rupesi sitten v-mäisesti jankuttamaan että etkö sä nyt sitten lähdekään,minä en siihen mitään sanonut vaan yritin käydä nukkumaan.

Tämän riidan yhteydessä mies haukkui minua läskiksi ja sanoi muutakin kovin henkilökohtaista minkä varmasti tiesi loukkaavan.
Toki itse kyllä sanoin takaisin mutta en haukkunut enkä muutenkaan loukannut.

Tiedän kyllä itse sen että olen ylipainoinen,pituutta on 160 ja painoa reilu 80 mutta kenenkään toisen sanomisien takia en laihduttamaan rupea.

Juteltiin sitten miehen kanssa kun oli sopiva hetki ja sanoin kyllä suoraan että jos en tällaisena kelpaa niin etsi itsellesi parempi,minä kyllä löydän sellaisen ihmisen myöskin kuka minua arvostaa tällaisena kuin olen.

Jotenkin tuosta koko jutusta jäi todella paha mieli ja nuo miehen sanomiset kuitenkin pyörii päässä.

Kaipa tämä ajan kanssa helpottaa,kiitos että sain purkautua:)

No huhhuh. Miksi sen pitäisi ajan kanssa helpottaa? Mun kaverin mies on just tollanen. Itellään on menoja miten sattuu ja jos kaveri kerran kuussakin yrittää jossain käydä niin kauhea syyllistäminen heti! Sullakin on oikeus vapaa-aikaan!

Ja tohon haukkumiseen en kyllä sano mitään. Se on ihan oma asiasi, jos haluat uskoa, että miehesi vain "heitti" jotain tuollaista tarkoittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja eras:
No huhhuh. Miksi sen pitäisi ajan kanssa helpottaa? Mun kaverin mies on just tollanen. Itellään on menoja miten sattuu ja jos kaveri kerran kuussakin yrittää jossain käydä niin kauhea syyllistäminen heti! Sullakin on oikeus vapaa-aikaan!

Ja tohon haukkumiseen en kyllä sano mitään. Se on ihan oma asiasi, jos haluat uskoa, että miehesi vain "heitti" jotain tuollaista tarkoittamatta.

Kyllä minä siihen uskon että tuossa haukkumisessa on totuuttakin takana,mutta niin kuin kirjoitin niin sanoin miehelle että minulla ei ole aikomustakaan miehen sanomisien takia ruveta laihduttamaan.

Tämä on nyt meidän yhdessäolo aikanamme toinen kerta kun haukkuu minua läskiksi.

Tein kyllä miehelle sen selväksi että jos hänellä on oikeus menoihin niin myös minullakin.Ja jos siitä vielä tulee sanomisia niin loppuu häneltäkin harrastukset.

Ero on kyllä kieltämättä käynyt mielessä.

:hug: Voi että, miten rumasti sun mies sanoi sulle. :(
Kun sanoi menevänsä etsimään panoseuraa, niin oliko kyse siitä, että on hieman epävarma itsestään ja pelkää sinun ihastuvan johonkin toiseen, jos menet juhlimaan? Sitten vielä alkoi sanoa painostasi, ettet vaan kuvittelisi, että voisit löytää jonkun.

Sun täytyy saada mennä, jos sun mieskin menee. Ja teidän pitää puhua pois tuollainen epäluottamus toisianne kohtaan, johon miehesi nyt lähinnä taitaa itse olla syyllinen.

Oletteko vielä miten nuoria tai miten pitkään olleet yhdessä? Se oman ajan ottaminen kuitenkin menee niin, että sun on sitä vaadittava. Miehet ei yleensä sitä vapaaehtoisesti naiselle anna. Elän itsekin vahvatahtoisen miehen kanssa ja ajan mittaan olen huomannut, että on oltava itsekin aika vahva niin sanomisten kuin oman ajankin suhteen.
En olisi heti eroa ottamassa, jos muuten ns. hyvä mies. Jos sulla on hyvä itsetunto, kestät kyllä läskiksi haukkumiset, sillä ainahan toisesta voi sanoa/keksiä vikoja -haukkua vaikka luuviuluksi. Tsemppiä!!

Läski ja idiootti (kö)? Toinen ei ymmärrä että toisellakin on oikeus käydä ulkona ja toinen ei ymmärrä omaksi parhaakseen ja miehen iloksi laihduttaa. Kyllä.

Miksi eron pitäisi olla ensimmäinen ratkaisu ongelmiin? Sitten löytää jonkun toisen joka kerran haukkuu läskiksi ja taas erotaan. On sit lapsilla hauskaa...

Olisin kyllä pitkään todella loukkaantunut ja näyttäisin sen. Tuohon että mies kieltäisi menemiset en alkaisi ollenkaan. Molemmilla on oikeus käydä ulkoilemassa ilman toista |O Pistät kovan kovaa vastaan ja taistelet oikeuksistasi. Sehän on sinun MIES ei ISÄ

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Oletteko vielä miten nuoria tai miten pitkään olleet yhdessä? Se oman ajan ottaminen kuitenkin menee niin, että sun on sitä vaadittava. Miehet ei yleensä sitä vapaaehtoisesti naiselle anna. Elän itsekin vahvatahtoisen miehen kanssa ja ajan mittaan olen huomannut, että on oltava itsekin aika vahva niin sanomisten kuin oman ajankin suhteen.
En olisi heti eroa ottamassa, jos muuten ns. hyvä mies. Jos sulla on hyvä itsetunto, kestät kyllä läskiksi haukkumiset, sillä ainahan toisesta voi sanoa/keksiä vikoja -haukkua vaikka luuviuluksi. Tsemppiä!!

Olemme molemmat yli 3-kymppisiä ja yhdessä ollaan oltu kymmenen vuotta.

Muuten on kyllä hyvä mies,ei ryyppäile ja lapsilleen on hyvä isä.

Kyllä minä tuon haukkumisen kestän mutta kurjaksi tilanteen teki se että lapset kuulivat kun mies minua haukkui.Poikani kyllä heti rupesi minua puolustamaan ja sanoi isälleen ettei äiti ole läski,itse olet eikä toisia saa haukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja on siinä pari:
Läski ja idiootti (kö)? Toinen ei ymmärrä että toisellakin on oikeus käydä ulkona ja toinen ei ymmärrä omaksi parhaakseen ja miehen iloksi laihduttaa. Kyllä.

Ja kiitos tästäkin,olisit jättänyt kommentoimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja eroko ratkaisu:
Miksi eron pitäisi olla ensimmäinen ratkaisu ongelmiin? Sitten löytää jonkun toisen joka kerran haukkuu läskiksi ja taas erotaan. On sit lapsilla hauskaa...

Niin kuin tuohon ensimmäiseen viestiin kirjoitin riitaan liittyi muutakin henkilökohtaisesti loukkaavaa mitä en nyt tänne ala kirjoittelemaan.

Eroon tarvitaan kyllä paljon muutakin kuin läskiksi haukkuminen.

Öhöm? "Kestätä kyllä haukkumiset.."?! Eihän suhteessa ole mitään SYYTÄ jaksaa haukkumisia, koskaan! Toisen haukkuminen ei koskaan eikä missään tilanteessa kuulu aikuiseen, terveeseen parisuhteeseen. Ei tosiaan edes kovimmassa riitatilanteessa. Takaisin haukkuminen nyt varsinkaan ei ratkaise mitään.

Mun ei ole koskaan tarvinnut vaatia mieheltä vapaa-aikaa, enkä usko, että tämä on kovin yleistä. Ainakin mun lähipiirissä pariskunnat ovat reiluissa ja aikuisissa suhteissa, joissa toista kohdellaan kunnioittaen. Se, että kumpikin saa vapaa-aikaa, on itsestäänselvyys......

Rukoilijasirkka ja Tuhmahauva,

olen kyllä loukkaantumiseni miehelle kertonut ja näyttänytkin avoimesti.

Kun tuosta asiasta kunnolla juteltiin niin mies kyllä tuntui tajuavan että kyllähän minullakin on oikeus mennä jos hänelläkin.Saa sitten nähdä miten käy seuraavan kerran kun olisin jonnekin lähdössä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Öhöm? "Kestätä kyllä haukkumiset.."?! Eihän suhteessa ole mitään SYYTÄ jaksaa haukkumisia, koskaan! Toisen haukkuminen ei koskaan eikä missään tilanteessa kuulu aikuiseen, terveeseen parisuhteeseen. Ei tosiaan edes kovimmassa riitatilanteessa. Takaisin haukkuminen nyt varsinkaan ei ratkaise mitään.

Mun ei ole koskaan tarvinnut vaatia mieheltä vapaa-aikaa, enkä usko, että tämä on kovin yleistä. Ainakin mun lähipiirissä pariskunnat ovat reiluissa ja aikuisissa suhteissa, joissa toista kohdellaan kunnioittaen. Se, että kumpikin saa vapaa-aikaa, on itsestäänselvyys......

No, meitä ihmisiä on erilaisia ja mulla nyt sattuu olemaan mies, joka on äkkipikainen, vahvatahtoinen ja sanoo suoraan, mutta myös huolehtiva, järkevä, kunnollinen, hyvä ihminen! Kyllä meillä riidellään ja haukutaankin ja osataan myös sopia. Ja kyllä meillä kunnioitetaan kaikesta huolimatta. Olen vaan sitä mieltä, että eroja olisi huomattavasti vähemmän, jos ei oltaisi niin herkkänahkaisia... mikään ei ole itsestäänselvyys miesten kanssa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja pinja:
Rukoilijasirkka ja Tuhmahauva,

olen kyllä loukkaantumiseni miehelle kertonut ja näyttänytkin avoimesti.

Kun tuosta asiasta kunnolla juteltiin niin mies kyllä tuntui tajuavan että kyllähän minullakin on oikeus mennä jos hänelläkin.Saa sitten nähdä miten käy seuraavan kerran kun olisin jonnekin lähdössä.
Toivottavasti saatte sovittua.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No, meitä ihmisiä on erilaisia ja mulla nyt sattuu olemaan mies, joka on äkkipikainen, vahvatahtoinen ja sanoo suoraan, mutta myös huolehtiva, järkevä, kunnollinen, hyvä ihminen! Kyllä meillä riidellään ja haukutaankin ja osataan myös sopia. Ja kyllä meillä kunnioitetaan kaikesta huolimatta. Olen vaan sitä mieltä, että eroja olisi huomattavasti vähemmän, jos ei oltaisi niin herkkänahkaisia... mikään ei ole itsestäänselvyys miesten kanssa! :D

Kyllähän se niin on että ei aina riidoissa tule järkevästi mietittyä mitä sanoo ja voi toista loukatakkin,mutta kyllä aikuisten ihmisten pitää osata myös sopia ja pyytää anteeksi sanomisiaan,tarkoitti niitä tai ei.

Yhteistyössä