toisella kissoista tulee verta pissassa, apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osaako joku neuvoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osaako joku neuvoa

Vieras
Kaksi kissaa, toisen näin torstai aamuna käyvän laatikolla pissalla 3 kertaa peräkkäin, sen jälkeen ok.
Lauantai iltana näin pellettilaatikossa punertavaa, mutta tietääkseni siellä kävi juuri toinen kissoista, eikä tämä joka torstaina teki monta kertaa peräkkäin.
Kummankin kissan yleisvointi on hyvä, syövät, leikkivät, haluavat ulkoilemaan yms.
Eilen juotin ruiskulla vettä molemmille, toiveena saada ne käymään pissalla, jotta selviäisi kumpi kissoista on kipeä. No, kuinkas kävikään. Valvoin kahteentoista, kävin nopeassa suihkussa ja kun tulin sieltä oli vessassa taas verinen pissa. Eli selvittämättä jäi. Toinen kissoista kävi ennen suihkuani, mutta olin näkevinäni siinä ehkä ihan aavistuksen punertavaa väriä. tämä pissa joka oli tehty suihkussa oloni aikana oli ihan silminnähden punaista :/

Lääkäriin pitäisi mennä, mutta menenkö nyt sitten molempien kanssa ja maksan tuplat kaikista testeistä vai voinko tehdä vielä jotain?

soitin eläinlääkärille, sanoi että voin vielä odottaa kotona ja yrittää saada otetuksi pissanäytteen ja toimittaa sen sinne. Kissat ovat molemmat edelleen hyvävointisia, ei mitään muutoksia ruokahalussa tms. joten yritän nyt ensin saada sen näytteen.. El sanoi että voi myös nukuttaa kissat, jotta saa otettua näytteen, mutta silloin ei ole takeita että rakossa on virtsaa. Joten juotan nyt tyttöjä ja seuraan tilannetta. Lääkäriin menemme heti kun tarve vaatii.

No ilmeisesti pitää vääntää ratakiskosta. Eli pissatulehdus, kiviä tai kiteitä runsaasti pissassa. Jos et itse saa näytettä, eläinlääkäri pystyy myös punkteeraan näytteen. Soita nyt ja vaadi pääsyä pikinmiten lääkäriin. Kissoillasi on oikeasti jotain.

Ei tossa kyllä paljon kannata enää rauhallisesti odotella kotona, jos verta tulee jo virtsan mukana. Eli todennäköisesti siellä on niitä kiviä tai sitten tulehdus..ja voi hyvin olla itseasiassa molemmat. Tuo voi olla pitkittynyttä virtsatietulehdusta, jonka tähden sitä verta tulee virtsaan kun on ehtinyt syntyä kiteitä tai kiviä.

Jos et sitä näytettä saa, niin viet vaan suoraan el.lääk. Ei kannata kyllä kovin montaa tuntia odotella enää, kissa/kissat ovat kipeitä. Sehän voi olla vaikka molemmilla sama homma. Jos vaan mietit, miltä itsellä tuntuisi pitkittynyt virtsatietulehdus :/

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ei tossa kyllä paljon kannata enää rauhallisesti odotella kotona, jos verta tulee jo virtsan mukana. Eli todennäköisesti siellä on niitä kiviä tai sitten tulehdus..ja voi hyvin olla itseasiassa molemmat. Tuo voi olla pitkittynyttä virtsatietulehdusta, jonka tähden sitä verta tulee virtsaan kun on ehtinyt syntyä kiteitä tai kiviä.

Jos et sitä näytettä saa, niin viet vaan suoraan el.lääk. Ei kannata kyllä kovin montaa tuntia odotella enää, kissa/kissat ovat kipeitä. Sehän voi olla vaikka molemmilla sama homma. Jos vaan mietit, miltä itsellä tuntuisi pitkittynyt virtsatietulehdus :/

tiedän kyllä, monen monta sellaista kokeneena. Mutta kyl mä nyt edelleen haluaisin saada tietoon että kumman kissan sinne vien. Vaikka lemmikkejäni rakastankin, en ole miljönääri.
Katselen nyt vielä ainakin aamupäivän miltä tilanne näyttää. Juuri juotin toisen kissoista, nyt menen juottamaan toista.

Mun kissalla tuli kans verta pissan mukana, ja virtsatietulehdus sillä sitten olikin ja kiviä. Ell otti virtsanäytteen kun kissa oli rauhoitettu. Se sai monenlaisia lääkkeitä ja nyt syö loppuikänsä erikoisruokaa.

Muuten, miten saat kissoja juotettua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tiedän kyllä, monen monta sellaista kokeneena. Mutta kyl mä nyt edelleen haluaisin saada tietoon että kumman kissan sinne vien. Vaikka lemmikkejäni rakastankin, en ole miljönääri.
Katselen nyt vielä ainakin aamupäivän miltä tilanne näyttää. Juuri juotin toisen kissoista, nyt menen juottamaan toista.

Ooksä erottanu ne erivessoihin? muutenhan saat istua laatikon vieressä kyttäämässä kumpi se on sairas.

Ei nuo kissojen testit maksaa paljoa. Ainakin itse olen koiraani käytellyt ja ihan pienesttä summasta puhutaan. Tietysti jos joutuu punkteeraamaan, hinta on eri. Mutta eikö ole inhimillistä viedä eläin lääkäriin, kun se kärsii? Jos olisi kyse lapsista, niin ne vietäisiin heti tuli perseen alla mutta eläimet jätetään sitten kotiin.

Jos et parin tunnin sisään saa sitä näytettä, niin vie molemmat. Kissat oikeasti ei näytä kipua samalla tavalla. Juuri tuttavalla kuoli kissa, kun hän ei yksinkertaisesti tajunnut että tämä oli vakavasti sairas ja olisi tarvinnut hoitoa. Kissa osasi niin hyvin peittää kivun.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ooksä erottanu ne erivessoihin? muutenhan saat istua laatikon vieressä kyttäämässä kumpi se on sairas.

en ole erottanut vielä. olen yrittänyt nyt seurailla kumpi vessassa käy. Aamulla näin toisen käyvän ja kävin heti katsomassa vessan, mutta en ole varma oliko pissa punertavaa vai ei. Niin tummaa pissaa mitä lauantai iltana näkyi ei ole enää kummaltakaan tullut.

Ja pakkojuotan kissoja ruiskulla. En ole kovin montaa kertaa sitä nyt tehnyt koska eivät tietenkään pidä siitä, mutta se on toiminut. Eläinlääkäri epäili sen olevan juuri se kissa joka kävi monta kertaa laatikolla viime to, kuten minäkin, mutta haluan nyt varmistua onko toinen ihan ok, vai onko silläkin. Ja edelleen, vien ne kyllä eläinlääkäriin! pakkohan ne on tutkia jos ei kotona mitään selviä.

Ei nuo kissojen testit maksaa paljoa. Ainakin itse olen koiraani käytellyt ja ihan pienesttä summasta puhutaan. Tietysti jos joutuu punkteeraamaan, hinta on eri. Mutta eikö ole inhimillistä viedä eläin lääkäriin, kun se kärsii? Jos olisi kyse lapsista, niin ne vietäisiin heti tuli perseen alla mutta eläimet jätetään sitten kotiin.

Jos et parin tunnin sisään saa sitä näytettä, niin vie molemmat. Kissat oikeasti ei näytä kipua samalla tavalla. Juuri tuttavalla kuoli kissa, kun hän ei yksinkertaisesti tajunnut että tämä oli vakavasti sairas ja olisi tarvinnut hoitoa. Kissa osasi niin hyvin peittää kivun.

Todellakin osaa peittää. Sama oli meillä kissan kanssa että peitti kyl parhaansa mukaan. Onneksi vietiin lekuriin ja parani.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Todellakin osaa peittää. Sama oli meillä kissan kanssa että peitti kyl parhaansa mukaan. Onneksi vietiin lekuriin ja parani.

tiedän tämän. Siksi seuraan silmä tarkkana molempia ja molempien käyttäytymistä.

nyt olen ihan varma että toinen kissa ainakin pitää viedä lääkäriin. Odottelen vielä toisen kissan pissalla käyntiä, jos sekin pissii verta, otan senkin mukaani.
Paska et piti mennä kokeilemaan toista kuivaruokaa, se on ilmeisesti syypäänä nyt tähän :/

nyt on pissanäytteet toimitettu eläinlääkärille, labravastaukset saadaan huomenna ja sen mukaan toimitaan.
Jos kissa lopettaa pissaamisen kokonaan, sitten mennään päivystykseen. Olen saanut kissan juomaan, syömään ja pissaamaan, veren määrä pissassa vaihtelee. Näyte minkä sain oli hyvin punaista, nyt viimeksi kun kisu kävi pissalla ei juurikaan punertanut.
Ilmeisesti on eri käytäntöjä eläinlääkäreillä, mutta soitin läpi 3 meidän lähintä eläinlääkäriä ja ohjeistus oli samanlainen.....

Meilläkin on lopun ikää käytössä ell saatavat erikoisraksut, kerran viikossa saadaan antaa pikkupurkki märkäruokaa mikä on samaa sarjaa, tällä on arvot pysyneet hyvinä.

Tsemppiä aapeelle ja miukuille :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin on lopun ikää käytössä ell saatavat erikoisraksut, kerran viikossa saadaan antaa pikkupurkki märkäruokaa mikä on samaa sarjaa, tällä on arvot pysyneet hyvinä.

Tsemppiä aapeelle ja miukuille :heart:

me just ostettiin iso säkki kuivaruokaa joka on aiemmin sopinut niille täydellisesti. Tässä välissä vain oli maistiaisena toista kuivamuonaa ja jos nyt sit joudutaan jättää käyttämättä toi iso säkki ni kyl saattaa pikkasen ottaa päähän :/ Toivottavasti olis nyt vaan pissatulehdus ettei olis niitä kiviä olleskaan... :(

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä