Toinen vanhemmista joulun töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Saara"

Vieras
Meillä ekaa kertaa tilanne se että mieheni menee jouluaattona töihin klo 18. Syömiset ja joululahjojen jako pitänee suorittaa ennenkuin mies lähtee töihin..?

Miten te joiden puoliso on aattoillan töissä, olette järjestäneet tuon aattoaamun ja päivän? Ja mitä itse teette illalla? Meillä lapset menevät nukkumaan varmaan siinä kymmenen aikaan ja minä jään ihailemaan kuusta ja juomaan glögiä. Ekaa kertaa kahteentoista vuoteen ilman puolisoa :/

Meillä niinpäin että minä olen yleensä töissä. Jouluaattoa ollaan siirretty jonkun kerran joulun ja uudenvuoden väliin. Viimevuonna pukki kävi joulupäivänä. Eli mun työvuorojen mukaan menee meijän perheen joulut. Hyvin on aattona aikaa syömingeille ja lahjoille, jos töihin meno on vasta klo18. Meillä mies ainakin viihtyny hyvin uuden kirjan ja kinkkuleipien kans illalla kun muksut on menneet nukkumaan ja mä töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeli;22471220:
Meillä niinpäin että minä olen yleensä töissä. Jouluaattoa ollaan siirretty jonkun kerran joulun ja uudenvuoden väliin. Viimevuonna pukki kävi joulupäivänä. Eli mun työvuorojen mukaan menee meijän perheen joulut. Hyvin on aattona aikaa syömingeille ja lahjoille, jos töihin meno on vasta klo18. Meillä mies ainakin viihtyny hyvin uuden kirjan ja kinkkuleipien kans illalla kun muksut on menneet nukkumaan ja mä töihin.

Meillä myös noin, että minä töissä joulun. Joulu siirretään sitten minun vapaapäivälle :)

[QUOTE="jepjep";22476638]mä en kyllä ymmärrä miten ihmiset tekee kaikista asoista niiiin vaikeita. meilläpä ollaan molemmat töissä jouluna ja uutena vuonna! ja lapsia 3.[/QUOTE]

Mä en voi mitään sille, mutta täältä usiemman ketjun tästä aiheesta lukeneena ihmettelen samaa. Maailma on pullollaan ihmisiä jotka on töissä jouluna ja silti osaavat viettää sitä joulua. Asioista tosiaan tunnutaan tekevän vaikiempia kuin mitä ne on.

Mun lapsuudessa isä teki kolmivuorotyötä ja hänen työvuorojensa mukaan sitä juhlia on vietetty ja aivan hyvin onnistui. Kuten onnistuu mulla joka menee kuudetta kertaa peräkkäin jouluaattona töihin ja vieläpä vapaaehtoosesti.

Tuo aaton siirtäminen onnistuu varmaan jos on pieniä lapsia (en sitä kylläkään ymmärrä.. ) mutta koululaiset varmaan jo haluaa oikeana aattona lahjat. Meillä on siitä onnellinen tilanne että jos minä oon aattona töissä niin kotona olen jo 08.00 ja mies jos sattuu olemaan päivystysvuorossa niin voi päivystää kotona....

Tuo aaton siirtäminen onnistuu varmaan jos on pieniä lapsia (en sitä kylläkään ymmärrä.. ) mutta koululaiset varmaan jo haluaa oikeana aattona lahjat. Meillä on siitä onnellinen tilanne että jos minä oon aattona töissä niin kotona olen jo 08.00 ja mies jos sattuu olemaan päivystysvuorossa niin voi päivystää kotona....

Koululaisia tai ei niin kyllä meillä ainakin asiat tapahtuu vanhempien suunnitelmien mukaan eikä koululaisten. Hyvissä ajoin puhuu asian lasten kanssa niin ei pitäisi olla ongelmaa. Ja voihan sitä oikein malttamattomalle lapselle pienen paketin antaa aattona ja loput sitten päätettynä juhlapäivänä.

Pienille lapsille on aivan sama käykö se joulupukki aattona klo 12 vai klo 16, sillä ne ehtii jännittää koko aamun. Ehditte ihan hyvin suorittaa ne perinteiset joulurutiinit ennen kun miehes lähtee töihin.

Sinulla / teillä on ongelma vain jos tuosta tekemällä teet ongelman!!

Meillä mies ollut monena monena jouluna töissä. Joka kerta yhtä "vaikeaa" töihin lähtö ¨,mielluummin olisi viettämässä joulua kotona. Nyt pääsee aattona 14.00 töistä ja kotona on ennen kolmea. Mutta aiotaan lasten kaa nauttia jouluaamusta kiireettömästi.. Kinkun paistoa/maistoa, puuron keittelyä, ulkoilua, saunomista. Jouluateria sit ku mies kotiutuu, ulkosauna valmiiksi lämmitettynä jne.

Anteeksi kysymykseni.

Ei tästä sen kummempaa ongelmaa tehdä, lahjat avataan niinku enneki klo 18 ja lapset ovat tyytyväsiä. Minusta itsestä tuntuu jouluaattoilta ilman puolisoa tyhjältä mutta hyvä että te muut vastanneet olette asiaan tottuneet.

Ei pidä tehdä asiasta suurta ongelmaa. Aikaistatte ohjelmaa ja keksitte lasten kanssa sitten jotain mukavaa illaksi, uusilla peleillä/leluilla leikkimistä tms. Itse olen yleensä joka toisen joulun töissä, milloin missäkin vuorossa. Sitten vaan sovelletaan ja muokataan aaton menoja sen mukaan monelta töihin on mentävä.

Jotenkin säälittävältä tuntuu siirtää jouluaatto muualle... Jouluaatto on jouluaatto ja silloin sitä Joulua juhlitaan... Ja vähän isommat lapset sen tajuaa, tuskin ihan pienet. Ei ainakaan itsestä tuntuisi mukavalta olla Joulua töissä. Varmaan, mihin on tottunutkin.

Yhteistyössä