Toinen synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Synnytyksen kesto aletaan laskemaan, kun supistusten säännöllinen väli on sen 5min. Toisilla taas supistusten väli voi olla alusta asti jo se 2-3min, varsinkin jos on kyseessä uudelleensynnyttäjä! Tässä tapauksessa synnytyksen keston lasku alkaa tietenkin samantien :)

Alkuperäinen kirjoittaja sfh:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Esikoisen synnytys kirjattiin kestämään 18h, vaikka lapsivedet tulivat kotona 2vrk aikaisemmin. Ilmeisesti sitten sairaala kohtaista kuinka kesto lasketaan, tämän mukaan minun eka synnytys olisi kestänyt sen reilu 2vrk:tta, jos kotoota asti olisi alettu laskemaan :O

Useinhan täällä on todettu, että käytännöt vaihtelee. Ei kannata heti olla olevinaan niin kaikkitietävä.

Eihän se nyt nenuun kannata ottaa :) Puhuinkin omasta kokemuksestani ja kuinka itselläni on asiat tehty, omissa asioissani olen sitten varmaan kaikkitietävä :) ?

Ensimmäinen synnytys n.12,5 h - kaksoset
Toinen synnytys n. 7,5 h- yksi

Synnytysten kesto laskettiin minun kohdallani ekalla kerralla siitä kun lapsivesi meni - supistukset alkoi n. 30 min.päästä säännöllisinä, 3-5 min. välein.
Toisella kerralla laskettiin limatulpan menosta,
supistukset alkoi n. 3 tunnin päästä säännöllisinä,
lapsivesi meni vasta kalvojen puhkaisun jälkeen synnytyssalissa.

Kummallakin kerralla olin Helsingin Kätilöopistolla.

mulla ei toisessa synnytyksessä tullut kuin 5 supistusta tunnissa (mutta sitäkin kovempia!!) 8cm asti ja sit puhkaistiinkin kalvot ja tipat käteen niin saatiin vähän vauhtia hommaan.
silti synnytys laskettiin alkaneeksi heti ekasta supparista. oli siis alusta asti tosi kovia.
tämä hyvinkäällä.

mulla ei toisessa synnytyksessä tullut kuin 5 supistusta tunnissa (mutta sitäkin kovempia!!) 8cm asti ja sit puhkaistiinkin kalvot ja tipat käteen niin saatiin vähän vauhtia hommaan.
silti synnytys laskettiin alkaneeksi heti ekasta supparista. oli siis alusta asti tosi kovia.
tämä hyvinkäällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylläpä:
ööö jaksaa koko ajan kommentoida muiden kommentteja, vaikka eka tuli vedettyä itse vähän hätäinen virhetikki... Oppia ikä kaikki.

Hmm.. Eikös tässä ketjussa ollut aiheena kuinka toinen synnytys lyhenee/pitenee ekaan verrattuna. Kuvittelin tämän olevan keskustelupalsta, mutta anteeksi jos asiasta ei saakkaan keskustella :/

Itse kommentoin tasan yhteen kirjoittajan tekstiin ja sen jälkeen ovatkin muut kommentoineet minun tekstejä ja minäkö en saa niihin vastinetta sanoa??

Varsin hyvin olen kyllä teksteissäni tuonut ilmi että sairaalakohtaista nämä kestot ym..

Mielestäni ei ole millään lailla rakentavaa keskustelua tuollainen että kommentoidaan mitä kukanenkin kommentoi ja kuinka monesti, varsinkin kun ei liity itse aiheeseen lainkaan.

Joten pysytään itse asiassa.

Hyvinkään sairaalassa multa kysyttiin milloin säännölliset supistukset alkoivat (5-10min välein) ja synnytyksen kesto laskettiin siitä, ei sairaalaan tulosta.

Eka reilu 4 tuntia ja toista odotellaan parhaillaan.
Mulla laskettu synnytyksen ajaksi se koska alkoivat supistukset, vedet menivät kotona hiukan aiemmin. jos olisi laskettu vain sairaalassaoloaika niin olisi synnytyksen kesto vain reilu 2 tuntia.
Kuitenkin olin vain vähän toista senttiä auki kun sairaalaan menimme, loppu menikin sitten hujauksessa. Ponnistusvaihe oli kuitenkin 30 min kun luomuna mentiin.

Yhteistyössä