Toinen rinta kipeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on ollu pari-kolme päivää oikea rinta erityisesti nännin alueelta kipeä. Yöllä ei voi oikein mahallaan nukkua, kun sattuu.
Rinnassa ei tunnu mitään erikoista, ihan normaalin oloinen. (Ehkä vähän kuumottaa?)
Onko kellään ollut samanlaista? Muutenkin on tukkoinen olo ja naama helottaa, tissiongelmaa ei tarviisi enää tähän :D

kannattaa käydä varmaan vähintään ultrassa ja mammografiassa. Itselläni on sellaista mastopatiaa, eli rinnat on muhkuraiset, varsinkin loppukierrosta ja ovulaation jälkeen tosi arat ja muhkuraiset ja kipeät.
Juuri toinen rinta on nännin vierestä tosi kipeä, arka, juuri noin että ajoittain ei voi nukkua vatsallaan.
Kuukautiset kun alkaa rinnat pehmenee ja on pehmeät, ei kipeät enää.
Mammossa ja ultrassa on sanottu että se on mastopatiin liittyvä hyvänlaatuista muutosta, ei kiva, muttei sille oikein voi mitään tehdäkään, toivottavasti ei muut pahanlaatuiseksi.
Tuli mieleen oletko imettänyt tai jotakin, se on sitten eri juttu, mutta oletan että olet ihan "normaalitilassa ".

Joo ihan normaalitilassa olen. On ehkäisykapselin poistoaika ensi viikolla, jos ei siihen mennessä lopu niin kysyn sitten lääkäriltä. Ei vaan ole ennen ollut toispuoleisena tai näin kipeänä niin vähän ihmetyttää.

Minulla vähän samaa tällä hetkellä. Välillä rinta kipeä vähän, välillä säteilee kipua pikku hetken, toisinaan rinnan alue tuntuu tukkoiselle. Mutta yleensä säteilee vain jos ensin painelen rinnan alueelta. Rinnan alla ollut nyt aikansa pienen pieni kohouma ikäänkuin olisi vähän turvoksissa mutta alla tuntuu selkeästi kylkiluu alla. Myös olkapäiden alta edestä kipeänä.

kannattaa googlata tuo mastopatia, ja jos oireilu tulee ja menee kuukautiskierron mukaan?
Ja ehkä kannattaa tosiaan mennä lääkäriin / ultraan, ettei vaan ole kyhmyä ?
Itselläni kyllä joskus painaa myös liivit, ne kaarituet, kotona olen ilman :)

kannattaa googlata tuo mastopatia, ja jos oireilu tulee ja menee kuukautiskierron mukaan?
Ja ehkä kannattaa tosiaan mennä lääkäriin / ultraan, ettei vaan ole kyhmyä ?
Itselläni kyllä joskus painaa myös liivit, ne kaarituet, kotona olen ilman :)
Käytän yleensä kaarituettomia liivejä yötä päivää, on sen verran isot, että ei ole oikein mukavaa olla ilman. Pitää googlata tosiaan :)

Yhteistyössä