toinen rinta isompi kuin toinen

imetän vielä muutaman kerran päiväddä ja nyt normaalitilassa toinen rinta on jo jonkin aikaa ollut isompi kuin toinen. siis tähän isompaan maitoa heruu tietty enemmän, mutta miten saisin rinnat saman kokoisiksi? annanko tästä lähtien vaan pienemmästä? vai mikä neuvoksi?
 
heipsun! Mulla kävi niin, että oikea rinta herutti koko ajan enemmän kuin vasen, joten imetysajankin siis oli koko ajan isompi kuin toinen. Pojan ollessa nelikuinen, vasen rinta lakkasi kelpaamasta lähes kokonaan, joten siinä sitten kärvisteltiin oikean rinnan varassa. Lopetin sitten imetyksen pojan ollessa viisikuinen. Nyt poika on melki seitsemän kk, ja vieläkin huomaan että oikea rinta pakkailee välillä (harvakseltaan) maitoa. Oikea rinta on riipallaan ja vasen ei. Myöskin lähes kaikilla imettäneillä äideillä jotka tunnen, on valitettavasti toinen rinta jäänyt suuremmaksi kuin toinen. Samaisesta syystä kun mulla. Voit mielestäni kokeilla tarjota pienemmästä rinnasta ensin ja sitten vasta siitä joka heruttaa enemmän. Toivottavasti onnistuu! Ettei käy niin kuin mulle.. =)
 
Täällä myös tissit eriparia. Pienempi lakkasi toimimasta jo jonkin aikaa sitten ja isompi tuottaa nyt niin, että imetän noin 2x/vrk (yöllä kelpaa, päivisin ei enää). Mulla tisut oli eriparia jo ennen raskautta joten tämä eriparisuus ei ole uusi asia ;)

Tyttö on 3kk ja 1 viikkoa vanha. Yritän säilyttää yö/aamuimetyksen niin pitkälle kuin mahdollista, mutta valitettavasti isompikin tisu näyttää pikkuhiljaa tyrehtyvän... :whistle:
 
Mulla sama juttu tuon 2 vuotiaan kanssa,mutta imetyksen loputtua ei kokoeroa jäänyt.
Ja imetin yhellä tisulla vielä 4 kk kun toinen lopetti tuotannon.Ja silloin koko ero oli aika iso.
Mutta eipä tuo haitanne mitään,eihän ihmisen silmätkään ole täysin identtiset!!
=)
 
Sama homma, että toinen rinta tuotti "paremmin" maitoa = kelpasi meidän tytölle paremmin = alkoi tulla kokoeroa. Minä olen lähes koko ajan imettänyt makuullaan ja meillä kävi niin, että tyttö söi mieluummin vain toisella kyljellään, ja toisella kyljellä ollessaan sen "huonomman rinnan" puolella alkoi helposti venkuilemaan.

Tein sitten niin, että muutin imetyksen niin, että imetän lähes aina samalla kyljellä - tarjoan ensin siitä päälimmäisestä "huonommasta" rinnasta ja sitten alemmasta "paremmasta", ja näin sain tytön syömään molemmista ja myös kokoeron tasoittumaan. Nyt imetys on vähentynyt jo huomattavasti (tyttö melkein 9 kk) ja kokoeroa ei rinnoissa enää minun mielestä huomaa.
 

Yhteistyössä