Toinen raskaus vs eka raskaus

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko teillä toisessa raskaudessa samoja oireita kun ekassa raskaudessa???Ekassa raskaudessa mulla ei ollut kuin pahoinvointia...Nyt tän toisen plussan jälkeen mulla oireena:kuvotusta,kokoaikaa vois vaan syödä ja pissalla saa ravata kokoaikaa:)
 
Mulla ei esikoisesta ollut varsinaisesti pahoinvointia oikein yhtään. Saattoi tulla etomiskohtaus, jos oli tosi pitkä väli syömisessä, mutta ei muuta. Oksensin alussa kyllä lähes joka aamu, mutta se oli sellainen reaktio. Sitä ei siis edeltänyt pahaolo, tuli vain tunne että nyt tulee oksu.

Esikoinen oli poika.

Kaksi seuraavaa on olleet tyttöjä ja molemmista tytöistä olen oksentanut vain muutaman hassun kerran, mutta oli etomista ja pahaa oloa pitkin päivää ja jopa yöllä.

Muuten kaikki kolme raskautta onkin olleet ihan samanlaiset vatsanmuotoa myöten ja neuvolakorttejakin kun katselee niin ne on lähes identtisiä. :)
 
Ekassa raskaudessa mulla oli vain kahtena päivänä paha olo. Silloin en kyllä päässyt edes sängystä ylös. Odotin kyllä kaksosia... Tokassa raskaudessa pahaa oloa jatkui neljä kuukautta. Paha olo pysyi poissa ainoastaan syömällä koko ajan ja silti paino putosi 5 kg... Tokassa olo oli kyllä muutenkin kevyempi, mistäköhän johtui? :LOL:

Loppuraskaudet olivat nyt ihan luku sinänsä. Kaksoset syntyivät raskausmyrkytyskohtauksen jälkeen sektiolla vko:lla 34+6, ja kuopus normaalisti vko:lla 40+2, eli hiukka erilaisia...
 
kaksi ensimmäistä raskautta olivat sellaisia, että ei oikein tiennyt, että on ees raskaana, mutta tää kolmas raskaus on ollut erilainen. Oli pahoinvointia.. Jatkuva krapula päällä. Ei onneksi tarvinnut oksennella ku kerran, mutta voimat oli poissa.
Ja mulla on tällä kertaa mahaa!

rv 23+5 :heart:
 

Yhteistyössä