Toinen raskaus hankalampi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jossu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jossu"

Vieras
Odotan toista lasta 6+6, ensimmäinen vähän yli vuoden vanha. Nyt tuntuu odotus kovin vaivalloiselta. On jomotusta, aivan tolkutonta väsymystä, huonoa oloa, turvotusta ja kaiken huipuksi vessaankin pitää nousta jo kaksi kertaa joka jumalan yö. Ekassa raskaudessa ensimmäiset kuukaudet olin kyllä vähän väsynyt mutta muuten jo epäilin, että oliko testin kaksi viivaa jotenkin virheelliset...

Onko toinen odotus siis pääsääntöisesti työläämpi vai odotanko kaksosia tms? Tänään tosin on varhaisraskauden UÄ, joten siellä selviää ainakin sikiöiden määrä.

Mulla eka raskaus on ollut helpoin. Toka raskaus päättyi viikolla 16 ja oli pahoinvointia loppuun asti. Nyt kolmas raskaus menossa 36. viikolla ja raskasta on ollut, väsymystä ja pahoinvointia edelleen.

Mulla myös toka aivan kamala. Ekassa raskaudessa ei melkein minkäänlaisia oireita. Tokassa oksennan vieläkin ja väsyttää ja voimaton olo koko ajan viikkoja 25

Mulla eka raskaus hankalampi ja tämä toinen helpompi. Ekassa vaivana jumalaton väsymys ja selkäongelmat. Tässä toisessa vähän väsymystä, mutta selkä pysynyt hyvässä kunnossa.

Eka hankala raskausmyrkytyksen takia, tokassa krenkkaa oli oikeestaan vko 20 jälkeen, aivan jumalattomat iskiaskivut niin että saatoin tipahdella lattialle kivusta, jämähtää tiettyyn asentoon puoleks tuntia esim. pöydän ääreen.. raskausmyrkytyksen myös kehitti ja lapsi syntyi kitukasvuisena.

Yhteistyössä