Toinen nimi kutsumanimenä?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Keillä näin on, onko ollu ongelmia? Yleensähän taidetaan se ensimmäinen nimi olettaa kutsumanimeksi, onko rasittavaa korjailla kokoajan, kumpi on kutsumanimenä?

Eemeli-nimeä olen ajatellut pojalle, mutta sille on hankala keksiä toista nimeä. Eteen olisi paljon helpompi laittaa joku nimi.
 
nanna
mitäs sitä korjailemaan, kun sanoo vaan että nimi on eemeli niin sitten se on eemeli. ei sitä tartte sanoa että se on toinen nimi mutta kutsumanimi. :)
mun iskällä on toinen nimi kutsumanimi eikä oo ikinä kukaan kysellyt.
 
?
Niin, tällaista vähän arvelinkin.. En halua, että lapselle koituu vaikeuksia nimestä. Eemeli olis niin kiva nimi, mutta yksi nimi tuntuisi vähän oudolta. Kolmea en halua. Vitsit, on tämän nimen miettiminen VAIKEAA!
 
JONSERED Karhunkantaja
Ei siinä ole ongelmia, usko pois. Ihan omasta elämästäni tiedän. Lähes kaikissa lomakkeissakin sanotaan, että puhuttelunimi alleviivattava.

Ja hittoako suotta pohtimaan kaikkien maailman muitten ihmisten ajatuksia lapsesi nimestä. :D
 
minä
ei oo kamalasti tarvinnu korjailla (omassa suvussani on näin tehty pitkään) ja siksi myös omille lapsille.
kun alussa kertoo että kutsuma nimi on tämä ja ite käyttää sitä niin kyllä ne muutkin siihen tottuu =)

ps meillä on eemeli poika eli eemeli kutsuma nimellä ja 2 nimellä. edessä sitten yksi nimi =)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja eih:
Mun miehellä kutsumanimi toinen nimi ja kiroaa sitä kokoajan. Aina kaikissa virallisissa papruissa lukee se eka nimi ja sit saa korjailla...
Oma moka. Sori. :saint:

Alun perin ottaa selkeän linjan, niin ei noin käy. Ei ainakaan minulla. Ja saahan sen järjestyksen rukattua, jos haluaa myöhemmin.

Itse tein niin, en siksi, että nimien järjestys olisi ollut suuri ongelma, mutta en pitänyt nimestäni. Otin suvussa kulkeneen tilalle ja se sointui paremmin eri järjestyksessä.
 
tieet käy
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Keillä näin on, onko ollu ongelmia? Yleensähän taidetaan se ensimmäinen nimi olettaa kutsumanimeksi, onko rasittavaa korjailla kokoajan, kumpi on kutsumanimenä?

Eemeli-nimeä olen ajatellut pojalle, mutta sille on hankala keksiä toista nimeä. Eteen olisi paljon helpompi laittaa joku nimi.
 
aivan
Alkuperäinen kirjoittaja eih:
Mun miehellä kutsumanimi toinen nimi ja kiroaa sitä kokoajan. Aina kaikissa virallisissa papruissa lukee se eka nimi ja sit saa korjailla...
Joo lapsen kaverilla sama homma ja on kuulemma ärsyttävää korjailla...
 

Yhteistyössä