Toinen nänni kova ja erittäin kipeä - APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paniikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Paniikki"

Vieras
Tarvitsisin kipeästi apua. Minulla on ilmeisesti toisessa rinnassa tiehyttukos nännissä, itse rinta on ihan pehmeä ja kivuton. Mutta nänni on kova, ja nännin toisessa reunassa (sisäreunassa) on pieni ihan pinnallinen "klöntti" tiehyen kohdalla (maitoa ei ole pakkautunut mihinkään vaan tuo on ihan vain nännissä ja pinnallinen; siitä ei varmaan kuitenkaan tule maito läpi). Nänni on äärimmäisen kipeä, imetys sattuu todella paljon.

Olen yrittänyt lämmitellä rintaa geelipussin avulla ja varovasti hieroa vuorokauden aikana mutta ei apua.

Antibioottikuuri päällä ja olen myös laittanut pari vuorokautta hiivalääkettä nänneihin hiivatulehduksen /sammaksen varalta.

Mitä tehdä?

yritä puristella nänniä,vedät rinnasta/nännistä varovasti ulospäin ja kokeilet monesta eri kohtaa samalla otteella.itsellä ainakin on tuo auttanut kun saa sen "klöntin" sieltä ulos

[QUOTE="tintti";23274687]yritä puristella nänniä,vedät rinnasta/nännistä varovasti ulospäin ja kokeilet monesta eri kohtaa samalla otteella.itsellä ainakin on tuo auttanut kun saa sen "klöntin" sieltä ulos[/QUOTE]

Onko teillä ollut itse nänni kova eli ei varsinaisesti maitopaakkua. Itsekin olen joskus saanut maitopaakkuja liikkeelle mutta nyt tässä ihan nännissä on sellaisia hyvin pieniä mutta kipeitä "nokareita". :(

Mun mielestä kyllä jos siitä ei maito tulisi läpi, kyllä sulla jo rinnassakin olisi muhkurat ja se olisi kipeä. Ehkä nänni on jo kipeä ihan siitä sun hieromisesta?

[QUOTE="vieras";23274721]Mun mielestä kyllä jos siitä ei maito tulisi läpi, kyllä sulla jo rinnassakin olisi muhkurat ja se olisi kipeä. Ehkä nänni on jo kipeä ihan siitä sun hieromisesta?[/QUOTE]

No vähän ihmettelen, että miksi vain nänni on kipeä mutta itse rinnassa ei ole paakkuja. Mutta nänni itsessään on tosiaan "kova" (sama efekti kuin esim kylmässä) ja siinä on tosiaan yksi sellainen erityinen erillinen kova pieni muhkura nännipihassa. Tunnen että se erillinen muhkura on se kipein juttu vaikkakin koko nänni on tosi arka.

alat varovasti sitä pehmittelemään ja koetat puristaa tai lypsää. itselläni tuli kerran tiehyttukoksessa kun puristin niin n.15 cm pitkä maitonauha . voi kuulostaa uskomattomalta ja ällöttävält mutta niin vain se tuli ja sitten se alkoi paranemaan enkä tarvinnut lääkekuuria.

liian pienet liivit jossa nänni joutuu litistyksiin tai vauvan huono imuote voi altistaa sille.

Yhteistyössä