Toinen mielipide/Teratozoospermia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HilmaS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HilmaS

Vieras
Hei,

Saimme viime viikolla postissa tulokset miehen sperma-analyysista, joka teetettiin Helsingin Väestöliiton klinikalla maaliskuussa. Tulokset oli muuten hyvät (kaikki yli viitearvojen), mutta diagnoosiksi mies sai teratozoospermian siittiöiden muodon perusteella. Tulos oli aika pysäyttävä, koska vain 1% oli "hyvän muotoisia". Lääkärille soitettuamme (joka analysoi tuloksen) saimme kuitenkin kuulla, että kokonaistulos analyysistä oli hyvä ja voimme huoletta jatkaa raskauden yritystä ja hakeutua uudelleen tutkimuksiin ja hoitoihin, jos raskautta ei kuulu yli vuoden yrittämisen jälkeen.

Haluaisinkin nyt toisen mielipiteen näistä miehen tuloksista, mitkä mahdolisuudet on raskautua jos kaikki muu on kunnossa (minun puoleltani mm.)?

Minun miehelläni on sam dg ja myös noin 1% normaaleja siittiöitä (tosin en muista olivtko nuo muut arvot kuinka hyviä vai huonoja). Olimme hoidossa Felicitaksessa ja meille sanottiin suoran, että hoidot kannattaa aloittaa suoraan ivf:llä, tällaisissa tapauksissa pelkkä inseminaatio ei ole kuulemma hyvä hoitokeino. Olin tuolloin 33v eli en ihan nuori, lasta olimme yrittäneet vasta noin puolen vuoden ajan. Sittemmin tehtiinkin nopeasti ivf, jossa tuore siirto ei tuonut tulosta, mutta heti seuraavasta pakastealkion siirrosta syntyi poikamme ja tämän jälkeen heti seuraavasta pakastealkion siirrosta toinen poika. Ihmeeksemme saimme vielä myöhemmin luomuraskaudesta tyttövauvan, ja tämä sai alkunsa suurinpiirtein kuukuden ainoasta yhdynnästä.

Yhteistyössä