Toinen lapsi tulossa ensi talvena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sohvi_C
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!!

No voihan pahus, toivottavasti sait Mari_ uuden lekuriajan!! Mäkin itkeskelen kyllä ihan hassuja asioita, nyt tässä raskaudessa oon ollut jotenkin vielä enemmän herkillä kun ekassa, liekö sitten työstressikin osasyynä ja tää lapsiperheen arjen vaativuus välillä ;-)

Mulla lähtöpaino ihan normaali, BMI jotain 21 paikkeilla, mutta nyt painoa tullut lisää n. 7kg.. edellisessä raskaudessa oli tässä vaiheessa jo 4kg enemmän.. kovasti mäkin kyllä yritän tarkkailla syömisiäni, vaikka välillä tuleekin herkuteltua.. kasviksia olen yrittänyt lisätä ja juoda riittävästi vettä, viimeksi turvotustakin tuli niin paljon, että yritän nyt ehkäsitä sitä tällä veden juonnilla.. varjopuolena on kyllä sitten jatkuva vessassa ravaaminen päivin öin ja yöunet tahtoo tästä kärsiä. Tähän sitten vielä päälle lapsen heräilyt, niin silmäpussit sen kun kasvaa..

Ainu oli jo tainnut ostella muutamia vauvan vaatteita, onko muut jo tehnyt jotain hankintoja? Meillä olis edessä uuden sitterin osto, vanha käytettynä saatu hajosi. Lisäksi haluaisin uuden syöttötuolin, mutta tällähän ei ihan heti kiire ole :) Tuplarattaat saadaan käytettyinä miehen työkaverilta ja joudutaan maksamaan huimat 50€, Mä en edes tiedä vielä minkälaiset ovat, mutta kun noin halvalla saadaan, niin otetaan pois!

Hyvää yötä ladies!!

Tessa tasan 22+0rv!!

Äitiys pakkausta hamuan kovasti mutta seuraaava neuvola on vasta 10.10 niin silloin saan vasta laput... Kyllähän tuota hankkimista olisi, ne kaksosten rattaat ja pitäisi päättää nukkumajärjestelyistä että joko esikoinen 1.2v iässä osaisi nukkua tavan sängyssä jollainen meiltä jo löytyy vai onko ensin hankittava toinen häkkisänky hetkeks aikaa. Mutta äkkiäkös ne hankkii jos tarvii. Mutta en todellakaan tiedä mistä revin rahat kaikkeen. Ukko kun on aika pihi niin en jaksa sen kanssa tapella kaikesta aina.

jään odottamaan lottovoittoa...

Hänettää oikein myöntää, mutta koukkuun oon jäänyt, BB-talk showta kattomassa..
:-/ Loppuviikko mennyt sairastaessa, kamala nuha ja yskä, mutta ei kuumetta!! Olo kuitenkin ihan kamala ja oonkin maannut tän päivän sängyn pohjalla, mies on pyörittänyt hienosti huushollia :) Teki kyllä hyvää nukkua!! Ikävästi supistaa kun välillä yskänkohtaukset on sellasia, että meinaa keuhkot revetä.. torstaina on neuvola niin pääsen kinuamaan sitä lekuriaikaa..

Ai niin, kohta pääseekin jo odottelemaan äitiyspakkausta, ens neuvolasta kait pitäis jo se raskausviikko-lappu (vai mikä sen nimi on..) irrota :) Jee!! Naapurin pakkausta pääsin jo ihastelemaan, varsinkin toppapuku ja makuupussi oli mun mieleen :)

Meinaako kaikki ottaa pakkauksen uudestaan?

Mites teidän viikonloppu on sujunut?? Mä leivoin iltapäivällä korvapuusteja ja oli pitkästä aikaa ihanan idyllinen perhehetki, kun juotiin iltateetä ja syötiin pullia, kynttilöitäkin sytyttelin.. :)

Nyt BB-maailmaan :)

Huomenta!
Meillä esikoinen enterorokossa, joten kotona sairastetaan taas. Me ei oteta äitiyspakkausta tällä kertaa. Käytössä oli viimeksikin ainosataan lakanat, makuupussi, sakset, harsot ja lämpömittari. Vaatteet oli kaikki tosi isoja meidän kirpulle. Toppapuku oli sopiva, kun tyttö oli 1v 2kk. Nyt kun vauva syntyy tammi-helmikuussa, niin on puku todella iso ja seuraavana talvena luultavasti pieni. Olen tosi tyytyväinen siihen rahalliseen korvaukseen, jonka saa saan, sillä saadaan vaatetta hankittua yllin kyllin. Esikoiseltakin on säästetty kaikki hyväkuntoiset vaatteet, joita kyllä ekoiksi kuukausiksi on riittämiin ja vieläpä unisex väreissä.
Yritän juuri saada tytölle lääkäriaikaa, mutta aika mahdottomalta vaikuttaa.. Omituista, kun yksityiselle puolellekaan ei meinaa päästä.
Täällä on alkanut helvetilliset liitoskivut, huh! Aloitin aamun särkylääkkeellä.. Viikon päästä olisi neuvola ja sitten pääsisi valittamaan pistoksia, supisteluja, paineentunnetta ja liitoskipuja.. Jos vaikka pääsisi lääkäriin. Alkaa huolestuttamaan, että kuuluvatko nämä kaikki em vaivat asiaan.
Hyvää vointia kaikille mamu79(21+1)

Hei!

Minä ajattelin aluksi etten ota äitiyspakkausta, mutta toisaalta siinä on aika hyviä juttuja. Meillä jäi viimeksi käyttämättä myös tuo haalari ihan kokonaan se oli niin turha. Toinen juttu on että tämä 2008 vuoden äitiyspakkaus, joka me todennäköisesti saadaan näyttää melkein samanlaiselta kuin 2006 vuoden äitiyspakkaus. Jotenkin väritkin on melkein samanlaiset. Viime vuoden äitiyspakkauksessa oli tosi kivoja vaatteita, mutta tänä vuonna taas aika tylsää, joten ehkä otan sen rahana ja käyn ostamassa lisää kestovaippoja ym. sillä rahalla.

Toivoisin todella että olisin jo itsekkin viikolla 21 tai 22 mutta perässä tullaan. Onkos muilla jatkunut pahoinvointi yli 17. viikon? Esikoisella ei juuri mitään pahoinvointia, mutta tällä nykyisellä on ollut jatkuvaa raskaaksi tulosta lähtien. :X

Rentoa odotusta.

Moikka!

Täällä ei niin pahasti olla jääty kiinni bb;hen, katson aina puoleenväliin ja sitten meen nukkumaan. En oikein ole löytänyt sieltä ketään kivaa...

Minä meinaan otta äpaketin vaikka tuolla pojalla onkin tuo -07 paketti mutta ompa sitten kummallakin oma ja jos rupee laskemaan rahallisesti niin sillä rahalla mitä siitä saa niin eipä osteta kaikkea mitä paketissa tulee.

Täällä liitoskivut on aika inhimilliset ollut, (toivoo täysiä että menisi pois...) jopa pystynyt vähän tekemään jotain. (ei pitäis leuhkia) Olen yrittänyt että olisi päivässä tunnin ulkona, joko kävelee hissukseen (koirakin kattoo et miks et tuu) tai katsotaan maatilan vehkeitä pellon reunalla. Mutta että ulkona tulisi oltua ja että etes vähän liikkuisi.

Poitsu on nyt ottanut jo muutamia askeleita ja näyttää kerrat vaan lisääntyvän sitä tahtia kun päivät kuluu!!

Mulla ei ole vielä ollut yhtään neuvola lääkäriä niin eikös sen pitäisi olla viimeistään puolessavälissä sen ensimmäisen?? Miksköhän mulla ei oo??

Ainu 22+2

Lääkärikäyntien määrä riippuu kait kunnasta. Täällä niitä on kolme, rv 13, rv 25 ja rv 35. Tosin ultria on sitten vaan se np-ultra. Lääkärikäyntien yhteydessä lääkäri aina pikaisesti ultraa, mutta esim rakenneultra ei kuulu kaupungin järjestämiin palveluihin.

Tultiin juuri lääkäristä. Enterorokon lisäksi tytöllä on myös märkärupi ja koko viikko pitää olla päiväkodista pois. Ei siinä mitään, mutta palkattomalle menee, joka taasen vaikuttaa pienentävästi äippärahaan.. Välillä sitä miettii, että oliko oikeasti mitään järkeä laittaa alulle toinen lapsi, kun ensimmäinenkin on näin sairas. Miten ihmeessä sitä pärjätään, jos toinenkin on aina kipeänä ja sairaalahoidossa useita kertoja vuodessa. Toivottavasti tämä toinen ei sairastelisi yhtä paljon..
Kyllä sulla Ainu varmaan seuraavalla neuvolakäynnillä annetaan lääkäriaikakin, ainakin luulisin.. Mua aina vähän jännittää ne lääkärit. Koskaan ei tiedä millanen lääkäri on kyseessä. Se tekee tutkimuksen, joka sattuu sinä päivänä olemaan työvuorossa terveyskeskuksessa. Viimeksikin oli aika erikoinen tapaus. Ultratessaan totesi: "Kyllä sinä raskaana olet, täällä on yksi kappale sikiöitä ja näkyypä olevan vielä eläväkin." Mitenhän olisi mahtanut asian ilmaista jos ei olisikaan ollut elävä..

Moikka!!

Mä oon tänään vielä kotona kun olo on vieläkin aika nuhainen.. täytyy salaa tunnustaa, että melkoista luksusta, saa olla ihan yksin kotona (en muista koska olisin viimeksi ollu yksi kotona) ja äsken heräsin päiväunilta - ihanaa!!

Me otetaan äitiyspakkaus, mun mielestä oli kivempi kun -06 pakkaus, mikä meillä on ja toppapuku on siitä pakkauksesta kulutettu ihan loppuun, tyttö syntyi melko samoihin aikoihin, eli ihan joulukuun lopussa ja mä aloin käyttämään toppapukua heti vaunuissa päiväunilla kun nukkui aina oikeestaan ulkona kaikki ppäikkärit. Ja vaikka puku olikin tosi iso, niin se oli helppo pukea ja väliin mahtui vaikka mitä vaatetta. Ja puku mahtui meillä ihan hyvin vielä viime syksynä ja talvella, joskus vuodenvaihteen jälkeen alkoi sitten käydä pieneksi, eli meillä ollut kyllä ihan 110% käytössä sekä haalari, että makuupussi, kun tyttö viime kesään asti on nukkunut kaikki päiväunet ulkona vaunuissa. Pihaleikkeihin oli sitten kyllä oma haalari..

Meillä neuvolaan kuuluu 3 lääkärikäyntiä, mutta koska kävin varhaisultrassa yksityisellä, niin en sitä ekaa lääkärikäyntiä saanut, nyt siis odotellaan sitä rv25 käyntiä, josko pääsisi vaikka jo nyt piankin.. Ihan sama meininki kun mamullakin, eli vähän jännitän, että minkälainen lääkäri sattuu kohdalle, edellisessä raskaudessa oli 2 eri lääkäriä joista toinen todella asiantunteva ja toinen ei tiennyt mistään mitään!! Samat lääkärit on myös lapsella ja oonkin nyt tylysti pyytänyt aikaa lapselle edellisellä kerralla tuolle pätevälle lääkärille.. Mutta todella tylyä kommenttia oli mamu saanut - onneks kaikki oli kuitenkin kunnossa :)

Jee, onnea Ainulle pojan askelista - siitä se sitten riemu alkaakin, kun kohta ison mahan kanssa yritätä ennättää pojan perään ja toinen kipittää karkuun minkä kerkeää.. ;-)
Mä oon kovasti pohtinut, että mitenkä sitten joskus joulukuussa tulee lapsen pukemisestakaan enää mitään jos maha on kamalan iso, sitten pitää pukea kaikki haalarit ym... ja lapsi pistään pukemisessa hanttiin minkä pystyy, nyt vielä pärjää, mutta yhtään kun joutuu kumartelemaan ja nostelemaan niin alkaa närästää ihan järkyttävästi, mahanesteet vaan valuu kurkkuun.. kun muistelen, että mä en loppuaikana saanut edes saappaita itselle jalkaan edellisessä raskaudessa..

Josko vielä kuitenkin lukisi työsähköpostit ja sitten jatkaisi lepäilyä.. :)

Mukavaa lakanutta viikkoa kaikille, erityishalit mamulle, voimia kipeen lapsen kanssa!!

Tessa 22+5
(tää onkin hyvä tapa pysyä perillä viikoista kun joutuu tänne niitä erikseen aina miettimään!!)

Siis toi on ihan oikeesti järkkyä kun joku kysyy ohimennen että mitkäs ne sun viikot olikaan niin menee suu rullalle ja alkaa katselemaan kattoon ja samalla yrittää miettiä että onko nyt viikko jo vaihtunut vai ei ja että montako viikkoa sitä olikaan kasassa. Jotenkin olis luullu että tämäkin raskaus on yhtä "tärkeä" kun ensimmäinenkin mutta ei niitä viikkoja vaan muista, ensimmäisestä olisi voinut vaikka kertoa tuntimäärän kauvanko on tiennyt olevansa raskaana. Mutta ompa tässä elämässä nyt hiukan vauhtia enemmän kun ensimmäisen kanssa...

Mamu: Mikäs se tuollainen Enterorokko oikein etes on? en ainakaan tuota nimeä ole kuullut. (tyhmä vai vaan niin "tuore" äiti vielä??)

Entero onkin suht uusi tulokas, kai. Sitä on kutsuttu virheellisesti myös ihmisten suu-ja sorkkataudiksi.
Pikkuruisia vesikellon näköisiä näppyjä ilmaantuu muutama flunssan ja kuumeen jälkeen, voi olla myös pitkittynyttä yskää. Toisilla rakkoja tulee myös suun sisäpuolelle ja tällöin ovat kipeitä, muutoin näpyt eivät edes kutise. Tulee vain kerran elämässä ja yleensä alle kouluikäisille loppukesästä tai alkusyksystä.
Googlettamalla löytyy lisää infoa.
On kyllä kieltämättä kamalaa kun oma lapsi on kipeä. kyllähän tällaiset astmat ja atopiat on pientä verrattuna siihen mitä kaikkea voi olla tai tulla, mutta mikään ei ole kauheampaa, kuin oman lapsen kipu. Kyllä sitä on hyvin nöyränä istuttu monet kerrat sairaalassa.. Vesirokkorokotteen meinaan tytölle ottaa. Normaaliolosuhteissa en sitä edes harkitsisi, mutta kun lapsiraukka on vähän väliä muutenkin kipeä ja henkeä ahdistaa, niin jos voin taakkaa yhdellä taudilla vähentää, niin sen todellakin teen!!
Meillähän ei sairastettu edes pientä nuhaa, ennen 1v5kk ikää. Sitten alkoi päiväkoti ja sairastelukierre, joka laukaisi astman ja atopian.. No mutta mitäs näistä.. Hengissä ollaan ja toistaiseksi pärjätään ihan mukavasti!!
Nyt täytyy joutua ruuanlaittoon, kun neitokainen katsoo tyytyväisenä piirettyjä.
Minua kiinnostaisi tietää, että oletteko miettineet etukäteen mitä meinasitte uuden tulokkaan kanssa tehdä toisin, kuin ensimmäisen? Onko jotain mitä olet ensimmäisen kohdalla katunut, esim vauva-aikana? Jääkö esikoinenkin kotiin vai meneekö hoitoon?

Hitsit kun on aamut helpottanut, kun viedään tyttö tarhaan jo kahdeksalta!! Mä ehdin sen jälkeen syödä aamupalan ihan rauhassa, lenkittää koiran ja käydä suihkussa, eikä kukaan roiku lahkeessa :) Peruttiin hesari kun se jäi aina lukematta, mutta nyt sitä kyllä kaipaisi, sen sijaan tulee nyt sitten roikuttua netissä aamupalan ajan..

Mä en oikeestaan kadu mitään tytön vauva-ajasta, tajuttiin onneksi heti alusta lähtien kahdenkeskeisen ajan merkitys ja ollaan käyty kahdestaan risteilyllä, leffassa, syömässä ja yövytty hotelleissa. Noiden hetkien avulla sitä jaksoi kummasti monta kuukautta sitten taas eteenpäin! Tyytyväinen olen myös siihen, että tyttö oppi juomaan myös pullosta, mikä vapautti äitiä hieman, saatoin käydä jumpassa ja joskus tyttöjen kanssa ulkonakin rauhassa (toki nytkin ahdistaa se aika että kulkee rintapumppu käsilaukussa..)Samoin hyvä päätös oli siirtää tyttö omaan huoneeseen 4kk iässä, parani kaikkien unet kertaheitolla. Erityisen tyytyväinen olen siitä, että meillä uniaika on edelleen klo 19 illalla ja tyttö on oppinut nukahtamaan itse iltasadun jälkeen, tästäkin jää ihanasti omaa aikaa kotitöihin ym. Mä allekirjoitan niin sen lauseen, että kun äiti voi hyvin ja jaksaa niin lapsellakin on hyvä olla. Ei turhasta kiristy pinna ja jaksaa kaikki kiukuttelut ym. ihan eri tavalla!! Yhtään aikasemmin en laittaisi lasta nyttenkään päivähoitoon, eli pikkukakkonenkin saa olla vähintään sen 1,5v. ennen kuin menee tarhaan.

Mä olin aluksi ajatellut, että tietysti esikoinenkin jää kotiin heti kun äitiysloma alkaa, mutta sitten aloin stressata omaa pärjäämistäni niin paljon, että luovuin suosiolla ja miehen säestyksellä tästä ajatuksesta. Eli tyttö jatkaa päiväkodissa ainakin tuon. ns. lapsivuodeajan, kohti kesää toivottavasti vauvan kanssa jo sitten helpotta joten voipi olla, että sitten on molemmat lapset kotosalla. Joku kerho tms. täytyy kyllä tytölle löytää, että saa ikäsitään seuraa ja mielekkäitä leikkejä :)

Nyt koiralla menee hermot, pyörii tossa vieressä koko ajan, eli taidan lähteä lenkille!!

Tessa

Minä olen ajatellut, etten yksinkertaisesti stressaa. Esikoisen synnyttyä olin muodostanut päässäni kuvan täydellisestä äidistä ja välillä olin aivan voimavarojeni rajoilla ja otin aivan härkyttävän stressin, kun asiat eivät menneetkään niin kun olin suunnitellut. Olin romantisoinut kuvaa äitiydestä ja vauvan syntymästä aika tavalla ja putosin sitten jossain vaiheessa korkealta ja kovaa. Elämä opettaa, niin se vaan on!
Meillä esikoinen jatkaa päiväkodissa yhden päivän viikossa. Ei olla vielä päätetty onko se puolikas vai ihan kokonainen päivä. Tekevät aina perjantaisin aina jonkin retken, joten meinattiin että menisi aina silloin päiväkotiin. Kerhoja ei alle kolme vuotiaille tosiaan ole ja äitilapsikerhot on kaikki tästä kaupungista loppuneet. Kirkkoon ei kuuluta, joten seurakunnan sempalot eivät meitä kosketa. Käymme siis perjantaisin tytön ollessa päiväkodissa, neuvolassa ja silloin myös siivoan, nukun ja teen ruokaa pakkaseen.

Meidän tytön kohdalla se yksi virikkeellinen päivä viikossa riittää, lisäksi käyn sitten kerran viikossa tytön kanssa kahdestaan muskarissa. Muuten elellään vauvaperheen arkea ja yritän jaksaa kahden kanssa. Jos tämä toinen nukkuisi yhtä hyvin ulkona kuin siskonsa, niin huoletta voidaan ulkoilla puistoissa yms pari kertaa päivässä. Ainut mikä huolettaa on omat päiväunet, jos tämä toinen valvottaa yhtä paljon yöllä kuin esikoinen, niin missä välissä nukun? Tytölle saatiin muodostettua hyvä päivärytmi 3kk mennessä, mutta millä lihaksilla mennään siihen asti.. Toivon todella että vauva nukkuisi edes hetken samaan saikaan esikoisen päikkäreiden kanssa, mutta saapa nähdä..

No minulla ei ollut etes synnyykseen kauheita suunnitelmia -tyyliin kyllä kätilö tietää, no sektiota en ollut ajatellut ollenkaan, saati hätäsektiota. En lukenut lehdistä etes juttuja koko leikkauksesta kun pidin itsestään selvänä että synnytän alateitse. No siis jo alussa kaikki meni niin kun olisi osannu etes ajatella. Koko äitiyttä ja "lapsesta selviämistä" en ressannut kun en voinut tietää mitä tuleva on. Neuvolassakin vaan totesin että kai meillä ihan hyvin menee kun se vielä hengissä on. Ei siis ressiä...
Onni on ollut että tuo on helppo vauva/taapero, sitä olenkin miettinyt että miten sitten jaksaa jos tule onkin joku täyts termiitti (minun mielikuva oli vauvoista se että ne vaan itkee koko ajan eikä ole tyytyväisiä mihinkään (siskon esikoinen oli tälläinen ensimmäisen vuoden), toisin on) niin miten sitten jaksaa kahden pienen kanssa? Kasvaako sitä sitten itse ihmisenä vai ...?

Täällä on aika hyvin kaikkea tapaamisia mutta minulla on ongelmana tuo matka. Lähimpiin tapaamisiin on kymmenen kilometriä ja toisiin kakskymmentä joten näillä pensan hinnoilla ei joka päivä viitsi etes heittää tuota 20km lenkkiä. Siispä täällä kotona sitten...

Seuraavaa ajatellen mietin että jos saisin saman ressittömyysen jatkumaan ettei joka pikku näpystä tule paniikkia ja että "terve" maalaisjärki pysyisi mukana.

Mitäköhän kirjoitin??
No nyt pikkukänkkäränkkä tahtoo maikkia niin äitipä lähtee palvelemaan

ps. suurin toiveeni olisi että uuden tulokkaan kanssa tulisi maitoa.

Moikka!!

Nopeesti neuvolakuulumiset, tärkein ensin: painoa tullut 5vkossa 3kg.. ilmeisesti ihan normaalia painonnousua, sillä sf-mitta oli nyt 22cm, yläkäyrillä mennään, mähän sanoinkin olisko ollut mamulle, että perässä tullaan.. :) Kaikki muuten ok, sain lääkäriajan ensi viikon lopulle, pääsee tsekkaamaan että paikat on kunnossa..

Eilen nukahdin puoli kahdeksalta sohvalle, mies siitä sitten hätisteli jossain vaiheessa sänkyyn ja nukuin kuin tukki, 10h yhteensä!! Vitsit että tänään onkin sitten ollut hyvä päivä ja energinen olo!! En muista koska olisin nukkunut edellisen kerran noin hyvin!! Jee!!

Huomenna pitäisi mennä sokeri litkua juomaan... JEE... kyllä meinaa oksennus tulla jo ajatuksesta! No nyt pitää sitten muistaa olla syömättä HUOM myös RENNIETÄ!!! Voi tulla mukava yö jos närästää niinku on tehnyt jo pitkään yöllä, klo 3 on aika paha -herään närästykseen!!

Koira pelkää kärpäsiä ja poika kiusaa sitä pöydän alla minkä ehtii!! Voi kun pääsis jo nukkumaan...

Luin helistimen sivuilta kaikkia mitä ihmeellisimpiä konsteja närätykseen, nyt syöt Ainu joko kuivia kauraryynejä tai kuorimattomia manteleita!!! Nämä kuulemma autaa närästykseen...

Zemppiä närästyksen kanssa ja extravoimia sokerirasitustestiin, ei voi olla mukava juttu!!

Huh huh... nyt on litkut sitten juotu ja tulokset saatu! Kaikki oli OK!!!!!!!! Kylläpä helpotti mieltä ettei ainakaan vielä ole mitään sokerijuttuja.

Manteleita närästykseen... mmm... Kiitos vinkistä Tessa, täytyy ostaa ensi kaupparaissulla. Mitäköhän määriä niitä pitäisi syödä?

Nyt lähden hetken rauhaan kun sellainen hetken talossa on!
Ainu (ööö...) 22+5

Täällä ollaan sitten saatu lääkäriltä sairasloma tonne marraskuun loppuun asti, ei sen pidemmälle nyt voinu kirjoittaa. Ja tämä pitäisi kiikuttaa sitten työkkäriin, josko sais olla tän loppu ajan rauhassa, kun ei musta ole enään töihin. Kävin eilen siellä tk:ssä päivystystapauksena, ja olihan ne mun supistukset saaneet jotain aikaiseksi, eli paikat oli pehmentyny, mutta kohdunkaula oli vielä saman mittainen kuin alussa ja kohdunsuu kiinni, eli ne oli positiivista. Seuraava normi neuvolalääkäri käynti on n. kolmen viikon päästä, mutta sanoi että jos oireet pahenee, niin sitten heti sinne takaisin. :/ Ja kaikki näytteet otettiin ja pissanäyte pitäisi viedä maanantaina, ja tiisatina saisi sitten ne tulokset..

Ainu, hieno homma että kaikki oli ainakin nyt sokereiden kannalta kunnossa. Mulla toi sama on edessä sitten 13.10. Silloin mullekin selviää noi asiat.

En nyt muista mistä kaikesta olette täällä puhuneet, mutta vastausta joihinkin muistamiini asioihin. Se mitä olemme aikoneet tehdä eri tavalla nyt on se että hammasharjaa alamme esittelemään vaavin suuhun vielä esikoistakin aikaisemmin. Sillä toi hampaiden pesu ei meillä oikein suju. Muuten emme varmaan kummempia tapoja aio muuttaa, ja ihan hyvin meillä on muuten asiat menny.

Äitiysavustuksen otamme rahana, sillä pojun jäljiltä pakkauksen tavarat on kuitenkin ihan käytettävissä. Niillä rahoilla, me saadaan ostettua aika kivasti vaippoja yms.

Lääkäri mittasi eilen sf-mitankin niin se oli nyt 24, ihan kuulemma normaali.

Mari 24+4

Moikka kaikki!!

tuntuuko muilla että maha kasvaisi paljon nopeemmin kun ekalla?? Mulla paidat nyt jo niin kireitä kun esikoisen kanssa +37 vko... saa nähä kun ens viikolla on neuvola niin mittaa sitten mahan niin onko se isompi kun pitäisi.

Olen välillä todella surullinen kun mietin että toinen tulee jo näin pian, mitä kaikkea jää huomaamatta ensimmäisen kanssa kun se toinen vie jo oman osansa? Tai mitä siltä toiselta jää näkemättä ja kuinka monta iloa minulta jää iloitsematta (joko väsymyksestä tai kiireessä). No jotenkin ajattelen kuitenkin että kaikella on tarkoitus, myös sillä että raskauduin näin nopeasti!

Nyt otin ja repäsin!! Kävin parturissa ja jätin sinne yli puolet hiuksistani (oli yli puolen selän...) Mies ei oikein tykänny (sano että voisi olla kauheemmatkin =))

Ainu 23+4 (niin niitä viikkoja kertyy)

Moikka!
Mulla oli maanantaina neuvola ja sf-mitta oli 19. Viisi viikkoa sitten se oli 16, joten järkyn alkupyrähdyksen jälkeen kasvu tasaantui ja nyt maha on kivan kokoinen pallukka. Mullahan maha kasvoi tosi aikaisin ja oli hirmu iso, mutta ei onneksi enää. Terkkakin ennusti pienikokoista vauvaa, saapas nähdä.. Muuten oli hemppa ja verenpaine hyvät eli kaikki ok. Ei ollut supisteluista huolissaan ja sanoi että vauva majailee aika ylhäällä. Paino oli tasan sama, kuin ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Sairastinkin tuossa aika rajun viikon kestävän vatsataudin ja vatsalaukun limakalvon tulehduksen, joten aika vähällä eväällä on viikon päivät oltukin..
5.11. olisi sitten se sokerirasitustesti ja samoihin aikoihin laitan äippärahahakemuksenkin sitten menemään. Aloitan äitiysloman varhennettuna 1.12.2008. Munkin pitäisi mennä kampaajalle, mutta en uskalla yhtään tuhlata rahaa, sillä saan kohta viimeisen palkan ja sitten seuraavat rahat ovat äitiysrahat joulukuun lopussa, joten säästeliäästi täytyy elellä. Mulla on pakko olla koko ajan jemmassa vähän rahaa, jos lasta tarvitsee viedä lääkäriin tai ostaa uuudet kengät tms. Kun tilin saldo alkaa laskea huolestuttavan alas, mulle tulee hirveä paniikki..
Sulla on Ainu varmasti tosi kiva tukka. Miehet ei vaan tajuu..
Sain työkavereilta läksiäislahjaksi 50€ lahjakortin kosmetologille ja se tulee kyllä tarpeeseen.. Kasvohoito tekisi todella poikaa. Pitäisiköhän kestovärjätä ripset? Tietääkö kukaan kauan väri ripsissä kestää ja korvaako se todella ripsivärin?
Antoisaa odotusta! Eikös osa ole jo viimeisellä kolmanneksella.. vau, niin se aika menee!!
mamu79(22+5)

Moikka kaikki!!

Täällä on talossa hetken rauha kun pikku-ukko nukahti vihdoin!! No juuri kuulin että siskon pojalla on kuumetta ja että niiden alueella jyllää entrorokko, la nähtiin niin saa nähdä onko sitten meilläkin!! Juuri tuossa suunnittelin huomenna meille reissua yhden vauvan luo mutta pitääkö sitten perua ettei kuskaa vaan tautia eteenpäin??

Neuvola olisi sitten torstaina ja hiukan jännittää tuo mahan koko. Kyllä se ainakin valtava jo on että saa nähä mihin testeihin se mut laittaa pian.

MANTELEITA söin eilen kun aattelin että jos auttavat närästykseen... no yöllä sitten heräsin 1 aikaa siihen että näin unta että närästi aivan tautisesti ja en pystynyt syömään sen takia, sängystä ponkasin reippaasti ylös että meinasi jalka lähteä alta (lonkka ollut nyt kipeä) ja kinkkasin rennie paketin luokse täyttä laukkaa ja voi sitä helpotusta. Joo mitä ottaisin mukaan autiolle saarelle?? Taitaapa olla vastaamattakin selvää...

Kesto väriä ripsiin oon äitin luona joskus laittanut mutta minulle se ainakin toi uutta väriä naamaan kun en muuten meikkiä käytä ollenkaan, olisiko se väri pikkuhiljaa kulunut sitten pois??!!

Nyt tää lähtee pötköttää hetkeks, millä tän tajuttoman väsymyksen saa pois??

Ainu 24+2

Moi kaikille!
Mä aloitin tuskailun KELAn lappusten kanssa. Mulla tulot lasketaan viimesen puolen vuoden mukaan, joten lippusia ja lappusia saan liittää kiitettävästi mukaan. Esikoiselle kun hain, niin oli vielä hankalampaa kun tein silloin kahta työtä.. Mites toi veroprosentti määräytyy? Muistaako kukaan? Olenko ihan väärässä, että jos ei toimita KELAan erillistä verokorttia, niin ottavat sen 20%, muussa tapauksessa menee sitten verokorttiin määritellyn prosentin mukaan. Mulla varmaan riittäisi pienimpikin prosentti kun tuo 20, kun en tule tienaamaan 20000 enempää missään tapauksessa, kun töihin en aijo mennä, kun vasta jossain vaiheessa 2010. Mutta toisaalta se ei kuukausitasolla suurta eroa tee onko se % 17 vai 20, joten jospa antaisi mennä sillä suuremmalla prosentilla, niin saisi sitten vähän palautuksia jouluksi.. Inhoan koko verosysteemiä. Kerran olen opiskeluaikana mätkyjä saanut ja ei todellakaan ollut mukavaa, enkä halua niitä enää ikinä!!! kamalaa kun juuri jouluksi joutuisi maksamaan opintolainan lyhennyksen lisäksi vielä mätkyjäkin. Ei kiitos!!

Fyysinen vointi on ihan ok, paitsi että tuntuu siltä että napa repeää liitoksistaan hetkenä minä hyvänsä. Mahaa rasvailen aamuin illoin, ettei arpia tulisi, vaikka väittävät ettei se mitään auta.. No tuskin siitä haittaakaan on, kyllähän se ainakin verenkiertoa parantaa jos ei muuta. Mulla on maha kuulemma viikkoihin nähden pieni, eli alukupyrähdys tasaantui tosi nopeasti.
Kerrohan ainu pian neuvolauutisia!!!
mamu79(23+4)

Neuvola kuulumisia...

Joo tosiaan to kävin ja painoa oli tullut noin 1kg /vko no eipä tuo täti siitä mitään sanonut, totesi vaan että on tullut. hb oli vaan 115 niin rautakuurilli sitten juoduin no nyt täytyy vaan miettiä millon sen ottaa kun täytyy olla syömättä. Alkuun arvot oli 139 ja ekan kanssa ei tainnut laskee alle 130 ollenkaan niin taitaa olla tän akan elimistö jo aika kovilla. (varastot käytetty, paitsi rasvavarastot...) Mahan mittasi mutta ei tainnyt sitä merkata minnekkään, puhetta kuitenkin oli että kaikki paikat on jo niin valmiiksi väljiä niin mahakin kasvaa nopeemmin. Totesin vaan ettei vaatteet mahdu enään päällä, sano vaan että nii-in täytyy ostaa isompia!! (lohduttavaa ja mistäköhän niitä löydän??)

Itsekkin sain kelan paperit ja mietiskelin että mitäköhän tulon selvitystä muka tarvii tehä kun sieltähän olen rahani saanut koko tämän vuoden niin eiköhän niillä niistä jotain lappuja ole?! No täytyy varmaan soittaa sinne ja toivoo että KERRANKIN pääsisi kelan kanssa helpolla!!

No nyt jos lähtis ite aamupalalle. Meille on muuten tullut nuha!! jee...

Ainu (öööö) 25 tasan =)

Oon muuten ruvennut näkemään unia siitä että vauva syntyy, tai no se leikataan jo nyt kun kasvaa niin isoksi... (onko pientä ressiä ilmassa??)

Mitäs muille kuuluu????

Huomenta talvea odottavat!!

Täällä pikku känkkäränkkä tuossa juttelee että äitin pitäisi olla sen kaa...

Aika hiljaiselta täällä porukka tuntuu, onko lie syksy puuhat vieneet ihmiset koneen äärestä??

No eipä tuo känkkä anna nyt kirjottaa kun haluaa olla vaan sylissä!! (päiväunille!!)

Kertokaa kuulumisia!!

Ainu 25+6